• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Krzysztof Kieślowski



    Podstrony: [1] [2] [3] 4 [5]
    Przeczytaj także...
    Dekalog (stgr. δεκάλογος dekalogos, dziesięć słów) inaczej Dziesięć przykazań (w tradycji żydowskiej Dziesięć Oświadczeń עשרת הדיברות, Aseret ha-Dibrot) – zbiór podstawowych nakazów moralnych obowiązujących pierwotnie wyznawców judaizmu, a następnie przejęty przez chrześcijan, dla których spełnia się on w Jezusie Chrystusie (Por. Mt 5,17-19) poprzez tajemnicę paschalną.Trzy kolory. Czerwony (fr. Trois couleurs: Rouge) – film fabularny z 1994 roku w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Po premierze reżyser oświadczył, że przestaje robić filmy. Ostatni film w karierze Kieślowskiego.
    Nagrody, wyróżnienia i odznaczenia[]
    Gwiazda Krzysztofa Kieślowskiego na łódzkiej Alei Gwiazd, odsłonięta w 1998 roku

    Krzysztof Kieślowski zdobył liczne nagrody na festiwalach międzynarodowych, między innymi Grand Prix w Mannheim (1975), Złoty Medal w Moskwie (1979), Złotego Hugona w Chicago (1980), Europejską Nagrodę Filmową „Felix” (1988), Złotego Lwa w Wenecji (1993) i Główną Nagrodę „Air Canada” w Vancouver. Dwukrotnie otrzymał Złote Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Został też wielokrotnie uhonorowany nagrodą FIPRESCI (1979, 1988, 1989, 1991). Za swoje zasługi dla kinematografii został w 1993 roku odznaczony Orderem Sztuki i Literatury.

    Grażyna Szapołowska (ur. 19 września 1953 w Bydgoszczy) – polska aktorka filmowa, teatralna i telewizyjna, w latach 1977–1984 i 2004–2011 aktorka Teatru Narodowego w Warszawie.Olaf Lubaszenko, właśc. Olaf Sergiusz Linde-Lubaszenko (ur. 6 grudnia 1968 we Wrocławiu) – polski aktor filmowy i teatralny, reżyser i producent, także wokalista i konferansjer. Związany z Teatrem Buffo. Dyrektor artystyczny Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach.

    Kieślowski otrzymywał też prestiżowe wyróżnienia. W 1990 roku otrzymał status honorowego członka Brytyjskiego Instytutu Filmowego, natomiast w 1995 roku stał się członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej. W grudniu 2000 roku uchwałą senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydział Radia i Telewizji otrzymał imię reżysera. Jego imieniem nazwano niektóre szkoły: licea ogólnokształcące (na przykład V LO w Zielonej Górze, XXIX LO w Krakowie, XXXIV LO w Łodzi) oraz gimnazja (na przykład gimnazjum nr 36 w Warszawie, nr 36 w Łodzi i Publiczne Gimnazjum w Mieroszowie). Od 2011 roku Fundacja Sztuki Współczesnej „In Situ” organizuje w Sokołowsku cykliczny festiwal filmowy skupiony wokół twórczości reżysera – Sokołowsko Festiwal Filmowy Hommage à Kieślowski.

    Piekło (tytuł alternatywny fr. L’enfer) – film fabularny z roku 2005, produkcji belgijsko-francusko-japońsko-włoskiej i w reżyserii Danisa Tanovicia. Scenariusz został napisany przez Krzysztofa Kieślowskiego oraz Krzysztofa Piesiewicza.Mirosław Michał Baka (ur. 15 grudnia 1963 w Ostrowcu Świętokrzyskim) – aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, wykonawca piosenki aktorskiej, absolwent PWST we Wrocławiu.

    Przypisy

    1. Krzysztof Kieślowski. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    2. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 11.
    3. HannaH. Krall HannaH., Sublokatorka, wyd. 1989, Warszawa, ISBN 83-207-1155-X [dostęp 2016-09-14].
    4. HannaH. Krall HannaH., ElżbietaE. Janicka ElżbietaE., JoannaJ. Tokarska-Bakir JoannaJ., „Sublokatorka” po latach. Z Hanną Krall rozmawiają Elżbieta Janicka i Joanna Tokarska-Bakir. Warszawa, 28 lutego i 8 marca 2013 roku, „Studia Litteraria et Historica”, 2, 30 czerwca 2014, s. 3–26, ISSN 2299-7571 [dostęp 2016-01-28] (pol.).
    5. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 11–12.
    6. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 18.
    7. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 16–19.
    8. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 20.
    9. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 21.
    10. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 79.
    11. Ewa Nawój, Jan Strękowski: Krzysztof Kieślowski. Culture.pl. [dostęp 2012-05-09].
    12. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 24.
    13. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 30–31.
    14. Krzysztof Kieślowski - Biografia - Film - WP.PL. Wirtualna Polska. [dostęp 2016-02-09].
    15. Tramwaj (1966). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    16. Urząd. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    17. Koncert życzeń. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    18. Zdjęcie. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    19. Z miasta Łodzi. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-09].
    20. PAP: Wrocław. Przegląd filmów dokumentalnych Krzysztofa Kieślowskiego. Gazeta.pl. [dostęp 2012-05-09].
    21. Fabryka (Kieślowski K.). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-17].
    22. Byłem żołnierzem (1970). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-17].
    23. Przed rajdem. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-17].
    24. Refren. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    25. Robotnicy 1971: Nic o nas bez nas. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-17].
    26. Jacek Szczerba: Krzysztof Kieślowski: Naprawdę już nic nie nakręci. „Gazeta Wyborcza” (wyborcza.pl), 2011-03-08. [dostęp 2012-05-17].
    27. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 51.
    28. Między Wrocławiem a Zieloną Górą. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    29. Podstawy BHP w kopalni miedzi. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    30. Gospodarze. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    31. Przejście podziemne. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    32. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 75–77.
    33. Murarz. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    34. Pierwsza miłość (Kieślowski Krzysztof). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    35. Prześwietlenie. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    36. Personel. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-25].
    37. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 79–80.
    38. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 213–214.
    39. Życiorys (Kieślowski K.). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    40. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 55–56.
    41. Legenda. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    42. Blizna. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    43. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 82.
    44. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 214–219.
    45. Klaps. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    46. Spokój. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    47. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 224–225.
    48. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 67–68.
    49. Nie wiem. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    50. Szpital. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-28].
    51. Z punktu widzenia nocnego portiera. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-29].
    52. Siedem kobiet w różnym wieku. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-29].
    53. Amator. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-29].
    54. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 219-224.
    55. Gadające głowy. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-30].
    56. Dworzec (Kieślowski K.). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-30].
    57. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 73–74.
    58. Krótki dzień pracy. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-30].
    59. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 93–101.
    60. Przypadek. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-30].
    61. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 235–241.
    62. Bez końca. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-31].
    63. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 102–107.
    64. Mirosław Przylipiak: Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 226–235.
    65. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 116–117.
    66. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 119.
    67. Dekalog. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-05-31].
    68. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 130.
    69. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 131.
    70. Krótki film o zabijaniu. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-01].
    71. Réne Prédal: Recepcja krytyczna filmów Kieślowskiego we Francji. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 255–257.
    72. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 135–136.
    73. Krótki film o miłości. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-01].
    74. Réne Prédal: Recepcja krytyczna filmów Kieślowskiego we Francji. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 257–258.
    75. Siedem dni tygodnia - Warszawa. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-01].
    76. Podwójne życie Weroniki. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-01].
    77. Krzysztof Kieślowski: Autobiografia. s. 183.
    78. Trois couleurs. Bleu. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-02].
    79. Trzy kolory. Biały. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-02].
    80. Grażyna Stachówna: „Trzy kolory” – wariacje na jeden temat. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 97–99.
    81. Trois couleurs. Rouge. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-02].
    82. Tadeusz Sobolewski: Dziwoląg Tarantino. Gazeta Wyborcza (wyborcza.pl), 2009-09-10. [dostęp 2012-06-02]. s. 1.
    83. Biofilmografia. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 307.
    84. Życiorys – wszystkie realizacje. W: e-teatr.pl [on-line]. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. [dostęp 2012-06-04].
    85. Szach królowi. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-04].
    86. Dwoje na huśtawce. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-04].
    87. Kartoteka (1979). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-04].
    88. Krzysztof Kieślowski. polska.gov.pl. [dostęp 2012-06-04].
    89. Zbydlęcenie złodziei sięga zenitu. Zdewastowano słynny nagrobek KIEŚLOWSKIEGO (pol.). wnas.pl, 2013-06-01. [dostęp 2013-06-02].
    90. Tadeusz Szczepański: Kieślowski wobec Bergmana, czyli Tam, gdzie spotkały się równoległe. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 167.
    91. Wojciech Kałużyński: Krzysztofa Kieślowskiego „opowiadanie rzeczywistością”. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 24–25.
    92. Rafał Marszałek: Między dokumentem a fikcją. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 13.
    93. Rafał Marszałek: Między dokumentem a fikcją. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 15.
    94. Rafał Marszałek: Między dokumentem a fikcją. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 16.
    95. Tadeusz Lubelski: Od Personelu do Bez końca, czyli siedem faz odwracania kamery. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 34–35.
    96. Tadeusz Lubelski: Od Personelu do Bez końca, czyli siedem faz odwracania kamery. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 36–38.
    97. Tadeusz Lubelski: Od Personelu do Bez końca, czyli siedem faz odwracania kamery. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 40–43.
    98. Tadeusz Lubelski: Od Personelu do Bez końca, czyli siedem faz odwracania kamery. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 43–46.
    99. Tadeusz Lubelski: Od Personelu do Bez końca, czyli siedem faz odwracania kamery. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 46–49.
    100. Maria Kornatowska: Podwójne życie Krzysztofa Kieślowskiego. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 117–118.
    101. Maria Kornatowska: Podwójne życie Krzysztofa Kieślowskiego. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 120.
    102. Alicja Helman: Kobiety w kinie Krzysztofa Kieślowskiego. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 148–149.
    103. Grażyna Stachówna: „Trzy kolory” – wariacje na jeden temat. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 93–94.
    104. Grażyna Stachówna: „Trzy kolory” – wariacje na jeden temat. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 95–97.
    105. Grażyna Stachówna: „Trzy kolory” – wariacje na jeden temat. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 101.
    106. Véronique Campan: Dziesięć krótkich filmów: od pojedynku do dialogu. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 73–74.
    107. Véronique Campan: Dziesięć krótkich filmów: od pojedynku do dialogu. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 75–76.
    108. Iwona Sowińska-Rammel: Czułe miejsca. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 152–156.
    109. Paul Coates: Usuwanie się w cień: wcielenia Kieślowskiego. W: Kino Krzysztofa Kieślowskiego. s. 136–137.
    110. Barbara Hollender: Świat pełen brudu. „Rzeczpospolita” (rp.pl), 2012-03-06. [dostęp 2012-06-11].
    111. Barbara Hollender: Pozostać sobą, popłacić rachunki. „Rzeczpospolita” (rp.pl), 2011-11-19. [dostęp 2012-06-11].
    112. Peter Debruge: Cristian Mungiu (ang.). Variety, 2008-01-16. [dostęp 2012-06-12].
    113. David Stratton: A Week in the Life of a Man (ang.). Variety, 1999-09-06. [dostęp 2012-06-12].
    114. Historie miłosne. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-11].
    115. Duże zwierzę. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-11].
    116. Heaven. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-11].
    117. L'Enfer. W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-11].
    118. Krzysztof Kieślowski (krótki metraż, dokument, animacja). W: Internetowa Baza Filmu Polskiego [on-line]. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. [dostęp 2012-06-14].
    119. Strona główna. V LO im. Krzysztofa Kieślowskiego w Zielonej Górze. [dostęp 2012-06-16].
    120. Strona główna. XXIX Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kieślowskiego w Krakowie. [dostęp 2012-06-16].
    121. Strona główna. 34 Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi. [dostęp 2012-06-16].
    122. Krzysztof Kieślowski – życiorys. Angelus. [dostęp 2012-06-16].
    123. „Hommage a Kieślowski” – Festiwal w Sokołowsku, edycja II. Fundacja Sztuki Współczesnej. [dostęp 2012-06-28].
    Strzemieszyce – obecnie w nazwie dwóch sąsiadujących z sobą odrębnych dzielnic Dąbrowy Górniczej: Strzemieszyce Wielkie i Strzemieszyce Małe. Jednostką organizacyjną o nazwie Strzemieszyce, skupiającą Strzemieszyce Wielkie i Strzemieszyce Małe, była jedynie funkcjonująca przez krótki okres w latach 1945-1946 gmina Strzemieszyce.Urząd – studencka etiuda dokumentalna w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego z 1966 roku. Debiut dokumentalny reżysera jest obserwacją pracowników i interesantów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Film jest krytycznym spojrzeniem na biurokrację, panującą w państwowych urzędach w czasach PRL-u.


    Podstrony: [1] [2] [3] 4 [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Melodramat (gr.) – gatunek literacki lub filmowy o sensacyjnej fabule, zwykle miłosnej, nasyconej patetyczno-sentymentalnymi efektami i kończącej się z reguły pomyślnie dla bohaterów szlachetnych, a źle dla tzw. "czarnych charakterów". Początki melodramatu sięgają XVIII wieku, kiedy był to utwór dramatyczny opatrzony muzyką. Schemat miłości w melodramacie: miłość + przeszkoda nie do pokonania = cierpienie. Melodramat zatem to film o miłości trudnej lub niemożliwej do zrealizowania.
    Złoty Lew (wł. Il Leone d’Oro) – główna nagroda filmowa na europejskim festiwalu filmowym odbywającym się corocznie w Wenecji. Nagroda jest przyznawana przez komitet organizacyjny od 1949 roku. W 1970 roku wprowadzono drugiego Złotego Lwa - nagrodę honorową dla wybitnych twórców kina światowego. Od 1974 Złote Lwy przyznaje się na Międzynarodowym Biennale Sztuki, a od 1978 także na Międzynarodowym Biennale Architektury.
    Podwójne życie Weroniki (fran. La double vie de Véronique) – metafizyczny dramat produkcji polsko-francusko-norweskiej w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego z 1991 roku. Pierwszy film Kieślowskiego zrealizowany poza granicami Polski.
    Przypadek (ang. Blind Chance, niem. Der Zufall möglicherweise) – dramat psychologiczno-polityczny produkcji polskiej z 1981 roku, w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego.
    Ursus – dzielnica w lewobrzeżnej części Warszawy, w latach 1952–1977 samodzielne miasto, do 1954 roku znane jako Czechowice.
    Krótki film o zabijaniu (ang. A Short Film About Killing) – dramat psychologiczny Krzysztofa Kieślowskiego wyprodukowany w roku 1987. Jest kinową wersją Dekalogu V - dłuższą o kilkanaście minut. Film otrzymał nagrodę ENF oraz Fipresci.
    Wanda Jakubowska (ur. 10 października 1907 w Warszawie, zm. 25 lutego 1998 w Warszawie) – polska reżyserka filmowa, scenarzystka.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.226 sek.