• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Kilburn Park

    Przeczytaj także...
    Metro w Londynie (ang. London Underground, potocznie the Tube) – system lokalnych linii kolejowych przebiegających w podziemnych tunelach oraz na powierzchni, obsługujących większość obszaru Wielkiego Londynu. Jest najstarszym metrem na świecie, pierwsi podróżni skorzystali z niego 10 stycznia 1863 roku. Pomimo angielskiej nazwy, wskazującej na podziemne położenie, jedynie ok. 45% długości tras znajduje się pod ziemią.Terakota (wł. terra cotta – ziemia wypalona) – wyroby z dobrze oczyszczonej i wypalonej gliny w formie figurek lub płytek, stosowane do zdobień.
    London Borough of Brent – jedna z 32 gmin Wielkiego Londynu położona w jego północno-zachodniej części. Wraz z 19 innymi gminami wchodzi w skład tzw. Londynu Zewnętrznego. Władzę stanowi Rada Gminy Brent (ang. Brent Council). Nazwa pochodzi od rzeki o tej samej nazwie.

    Kilburn Park – stacja metra londyńskiego położona w dzielnicy Brent na trasie Bakerloo Line. Jest pierwszą, jadąc z krańca Harrow & Wealdstone, podziemną stacją – poprzedza ją 10 stacji naziemnych. Rocznie korzysta z niej ok. 3,7 mln pasażerów.

    Bakerloo Line – jedna z linii metra w Londynie, piąta pod względem długości w stolicy Anglii. Została uruchomiona w 1906 roku. Obecnie liczy 23,3 kilometry długości. Na jej trasie znajduje się 25 stacji, w tym 15 podziemnych i 10 naziemnych. Korzysta z niej ok. 96 mln pasażerów rocznie. Na mapach sieci metra tradycyjnie oznaczana jest kolorem brązowym. Słowo "Bakerloo" było początkowo przydomkiem, jaki linia zyskała tuż po swoim otwarciu. Jej oficjalna nazwa brzmiała wówczas Baker Street and Waterloo Railway. Potoczne określenie szybko stało się tak popularne, że linia wkrótce została przemianowana.

    Budynek wejścia na stację zaprojektował Stanley Heaps. Jego elewacja wyłożona została terakotą.

    Budynek wejścia na stację

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Transport for London [dostęp 25.08.2008]




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.006 sek.