• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Kanon - gra komputerowa



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Eroge (jap. エロゲ lub エロゲー, erogē, kontaminacja ang. erotic game (jap. エロチックゲーム, erochikku mu)) – japońska gra komputerowa zawierająca treści erotyczne, przeważnie w postaci grafiki w stylu anime. Gry eroge często łączą się z innymi gatunkami gier, takimi jak gry fabularne, powieści wizualne czy symulatory randek.Powieść wizualna (ang. visual novel) – gra komputerowa, będąca rodzajem fikcji interaktywnej, charakteryzująca się multimedialnym przedstawieniem najczęściej obszernej, nieliniowej fabuły z pierwszoosobową narracją wraz ze statyczną grafiką w stylu anime lub żywymi obrazami, podkładem muzycznym i niekiedy głosowym.

    Kanon (jap. カノン) – japońska powieść wizualna dla dorosłych stworzona przez studio Key i wydana 4 czerwca 1999 roku na platformę Microsoft Windows. Key wydało później wersję pozbawioną treści erotycznych, a gra została przeportowana na konsole Dreamcast, PlayStation 2 i PlayStation Portable. Opowiada historię Yūichi Aizawy, ucznia szkoły średniej, który wraca do miasta, w którym nie był od siedmiu lat i wspomina dawne wydarzenia. Spotyka tam kilka dziewczyn i powoli odzyskuje utracone wspomnienia. Rozgrywka w Kanon opiera się na nieliniowej fabule, oferując przygotowane scenariusze, w których postać gracza poprawia wzajemne relacje z pięcioma głównymi bohaterkami. Gra po premierze znalazła się na drugiej pozycji w rankingu najlepiej sprzedających się powieści wizualnych w Japonii i później wielokrotnie pojawiała się w nim wśród 50 najlepszych. Do 2007 roku sprzedano łącznie ponad 300 000 kopii gry.

    Słuchowisko – podstawowa artystyczna, literacka forma, której tworzywem jest wyłącznie materia foniczna: głos ludzki, efekty akustyczne i muzyka. Tradycyjnie teksty słuchowisk miały postać zbliżoną do dramatu teatralnego, obecnie, poprzez wprowadzenie narratora, pojawiają się również formy epickie.Sega (jap. セガ – oficjalnie: Sega Corporation ,株式会社セガ, Kabushiki-gaisha Sega) – międzynarodowy producent i wydawca gier wideo, dawniej konsoli do gier. Główna siedziba firmy, która jest również siedzibą główną oddziału lokalnego, Sega of Japan, jest położona w Ota, dzielnicy Tokio w Japonii.

    Kanon doczekał się wielu adaptacji. Powstały dwie mangi wydawane w Dengeki Daioh i Dragon Age Pure. Ukazały się również antologie, powieści ilustrowane, artbooki oraz słuchowiska i kilka albumów muzycznych. Toei Animation stworzyło w 2002 roku 13-odcinkowy serial anime, a rok później odcinek OVA. W 2006 roku Kyoto Animation stworzyło 24-odcinkowy serial anime.

    Postać gracza lub bohater gracza – osoba lub istota, w którą wciela się gracz podczas sesji gry fabularnej lub komputerowej. W grze fabularnej bohater od początku jest tworzony przez kierującego nim gracza – dotyczy to wyglądu, stylu ubierania, mówienia, a często także samej przeszłości i znajomości. W trakcie gry gracz steruje poczynaniami bohatera, podejmuje za niego wszystkie decyzje i kreuje jego osobowość. Zazwyczaj postać gracza, o ile nie ginie w trakcie sesji, jest przez długi czas odgrywana przez danego gracza, czasami w różnych kampaniach i u różnych mistrzów gry. Pozostałe postacie, w które wciela się mistrz gry nazywane są bohaterami niezależnymi. Podczas terenówek i LARP-ów gracze stosują charakteryzację, aby zewnętrznie przypominać odgrywaną postać i przez to pełniej ją wyrażać, a także by lepiej wczuwać się w rolę lub też ułatwiać to innym.Light novel (jap. ライトノベル, raito noberu) – powieść zawierająca ilustracje w stylu mangi lub anime, skierowana głównie do młodzieży i młodszych dorosłych. Termin "light novel" jest japońskim anglicyzmem (waseieigo). Stosuje się również formy skrócone ranobe (jap. ラノベ, ranobe) i rainobe (jap. ライノベ, rainobe).

    Rozgrywka[ | edytuj kod]

    Kanon jest romantyczną powieścią wizualną, w której gracz wciela się w rolę Yuichi Aizawy. Jak w grach tego gatunku, większość rozgrywki spędzana jest na czytaniu narracji i dialogów. Rozgrywka w grze jest nieliniowa i w zależności od podejmowanych w jej trakcie wyborów, fabuła rozwija się w określonym kierunku, prowadząc do różnych zakończeń.

    Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone. Leitmotiv; lejtmotyw, motyw powracający (niem. Leitmotiv – motyw wiodący, przewodni) – termin zastosowany po raz pierwszy przez Ryszarda Wagnera dla określenia przewijającego się w utworze muzycznym i istotnego dla jego treści motywu. Później stosowany także w odniesieniu do dzieł literackich i filmowych.

    W grze dostępnych jest pięć głównych ścieżek fabularnych, po jednej dla każdej z bohaterek gry. W trakcie rozgrywki gracz musi dokonać wielu wyborów, podczas których progresja tekstu jest zatrzymywana aż do ich dokonania. Aby zobaczyć w całości wszystkie ścieżki fabularne, gracz musi powtórzyć grę kilka razy i podjąć inne decyzje, które prowadzą do alternatywnych zakończeń.

    Język japoński (jap. 日本語 nihongo lub nippongo) – język używany przez ok. 130 mln mieszkańców Japonii oraz japońskich emigrantów na wszystkich kontynentach.Gra komputerowa oparta na nieliniowej rozgrywce stawia przed graczem wyzwania, które mogą być rozwiązane na więcej niż jeden sposób. Aby ukończyć grę nieliniową trzeba wybierać między ścieżkami fabularnymi, podejmować różnorakie decyzje i wykonywać poboczne zadania. Autorzy takich tytułów zazwyczaj tworzą kilka zakończeń, zależnych od zachowania gracza w świecie gry. Nieliniowością cechują się gry fabularne oraz gry o otwartym świecie.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Famitsū (ファミ通, formalnie Famicom Tsūshin) – japoński magazyn poświęcony grom video, wydawany przez Enterbrain, Inc. i Tokumę. Aktualnie są wydawane pięć wydań magazynu: Shūkan Famitsū, Famitsū PS, Famitsū Xbox, Famitsū Wii+DS, i Famitsū Wave DVD. Shūkan Famitsū (週刊ファミ通?, pol. „Cotygodniowy Famitsū”) to najbardziej popularny magazyn o grach video na terenie Japonii.
    Jun Maeda (jap. 麻枝准, Maeda Jun, ur. 3 stycznia 1975) – japoński pisarz pracujący dla studia Key; miał ogromny wkład w pisanie scenariuszy i komponowanie utworów muzycznych do powieści wizualnych produkowanych przez to studio. Pochodzący z prefektury Mie, ukończył liceum w Mie i kierunek psychologii na Uniwersytecie Chukyo w Aichi. Na początku swojej kariery pracował w studiu Tactics i przyczynił się do produkcji dwóch gier: Moon. oraz One: Kagayaku Kisetsu e. Po tym, jak odszedł z Tactics, został jednym z założycieli studia Key, w którym pracował na takimi tytułami, jak Kanon, Air, Clannad czy Little Busters!. Jest także autorem mangi zatytułowanej Hibiki’s Magic.
    Key – japońskie studio tworzące powieści wizualne, będące formalnie marką wydawcy gier komputerowych Visual Arts. Jest jednym z głównych przedstawicieli nurtu nakige (jap. 泣きゲ, „gry wywołujące łzy”). Pierwszym tytułem studia była wydana w 1999 roku gra dla dorosłych Kanon. W 2004 roku wydana została pierwsza produkcja studia przeznaczona dla wszystkich grup wiekowych – Clannad. Wraz ze studiem animacyjnym P.A. Works oraz firmą Aniplex Key stworzyło seriale anime Angel Beats! (2010) i Charlotte (2015).
    Manga (jap. 漫画, Manga) – komiks, obraz, rysunek, szkic, karykatura. Japońskie słowo wywodzące się ze sposobu ozdabiania rycin i innych form sztuki użytkowej. Współcześnie używane poza Japonią oznacza japoński komiks.
    PlayStation Portable (oficjalny skrót: PSP) – przenośna konsola gier wideo produkowana i sprzedawana przez Sony Computer Entertainment. Po raz pierwszy o pracach nad konsolą wspomniano na E3 2003, a pierwsza jej odsłona miała miejsce 11 maja 2004 na konferencji prasowej Sony przed E3 2004. Urządzenie zostało wydane w Japonii 12 grudnia 2004 roku, w Ameryce Północnej 24 marca 2005, a w regionie PAL (m.in. Europa i Australia) 1 września 2005.
    Aranżacja - "ogół czynności twórczych i technicznych, związanych z rozwinięciem utworu muzycznego i nadaniem mu nowego obrazu dźwiękowego. W węższym znaczeniu, w jakim używa się tego terminu w muzyce rozrywkowej, aranżacją (opracowaniem) nazywamy przystosowanie utworu [...] do konkretnych warunków wykonania i tendencji panujących aktualnie w muzyce" .
    Toei Animation (jap. 東映アニメーション株式会社, Tōei Animēshon Kabushiki-gaisha) – to japońskie studio produkujące filmy i seriale anime, należące do spółki Toei Company. Studio zostało założone w 1948 roku jako Nihon Dōga Eiga (日本動画映画 - Japońskie Filmy Animowane). W roku 1956 Toei kupiło to studio i zmieniło nazwę na obecną.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.994 sek.