• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Kamui Kobayashi



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    Nicolas „Nico” Hülkenberg (ur. 19 sierpnia 1987 w Emmerich am Rhein) – niemiecki kierowca wyścigowy. W sezonie 2010 zadebiutował w Formule 1 jako kierowca Williamsa. W sezonie 2011 został kierowcą testowym i rezerwowym w Force India, rok później awansując na stanowisko kierowcy wyścigowego tego zespołu. Na sezon 2013 przeniósł się do Saubera.Karting – wyścigi gokartów rozgrywane na specjalnych torach o nawierzchni bitumicznej, w różnych klasach w zależości od wieku kierowcy i pojemności skokowej silnika. W Polsce, jak i w większości krajów Europy karting można uprawiać wyczynowo już po ukończeniu ośmiu lat. Należy wówczas zgłosić się do wybranego klubu, gdzie należy uzyskać licencję zawodnika sportu kartingowego, a po dołączeniu badań lekarskich oraz świadectwa kwalifikacji można wystartować w zawodach.

    Kamui Kobayashi (jap. 小林可夢偉 Kobayashi Kamui, ur. 13 września 1986 w Amagasaki)japoński kierowca wyścigowy, startujący w wyścigach Formuły 1, w trakcie których raz zdobył pozycję na podium (3. miejsce w Grand Prix Japonii 2012) i raz ustanowił najszybsze okrążenie podczas wyścigu (Grand Prix Chin 2012).

    Sauber, pełna nazwa Sauber F1 Team – zespół wyścigowy stworzony przez Petera Saubera, który rywalizował w Formule 1 w latach 1993-2005 i ponownie od 2010. Jego siedziba mieści się w Hinwil, Szwajcarii.Grand Prix Monako 2014 (oficjalnie Formula 1 Gran Prix de Monaco 2014) – szósta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2014.

    Życiorys[ | edytuj kod]

    Początki kariery[ | edytuj kod]

    Kobayashi karierę rozpoczął, jak większość kierowców, od kartingu w 1996 roku. Dzięki kilku sukcesom w tej kategorii, został przyjęty do programu rozwoju młodych kierowców Toyoty. Pod okiem japońskiego producenta rozpoczął starty w Niemieckiej i Włoskiej Formule Renault. O ile w Niemczech nie osiągnął żadnych sukcesów, o tyle we Włoszech zdołał trzykrotnie zdobyć pole position oraz wygrać dwa wyścigi. W ostatecznym rozrachunku ukończył je odpowiednio na szesnastej i siódmej pozycji w klasyfikacji końcowej. Drugi sezon startów, jako profesjonalnego kierowcy, był już wielkim pasmem sukcesów Japończyka. Oprócz tytułu we Włoskiej Formule Renault, wygrał również bardziej prestiżowy, europejski odpowiednik tego serialu.

    Azjatycka seria GP2 – seria wyścigów samochodowych wzorowana na serii GP2 i organizowanych w Azji oraz na Bliskim Wschodzie, zainaugurowana w 2008 r. Seria zakończyła działalność w 2011 roku.Sébastien Buemi (ur. 31 października 1988 w Aigle) – szwajcarski kierowca wyścigowy. Zadebiutował w Formule 1 podczas GP Australii w 2009 roku. Obecnie pełni rolę kierowcy rezerwowego w zespołach Red Bull Racing i Toro Rosso.

    Mistrzowski sezpół ASM Formule 3 z Formuły 3 Euroseries zaangażował go w swoim zespole. W pierwszym roku startów zajął ósmą pozycję w klasyfikacji końcowej zdobywając 34 punktów. W drugim reprezentował już główny zespół tej ekipy. Zdobywszy 59 punktów (wygrał również jedną sesję kwalifikacyjną i wyścig), zajął ostatecznie czwartą lokatę na koniec sezonu. Mimo to słabo wypadł na tle swojego kolegi z teamu, Romaina Grosjeana, który wywalczył tytuł oraz Nico Hülkenberga, reprezentującego barwy drugorzędnego zespołu ASM.

    Toyota F1 – zespół Formuły 1 startujący w Mistrzostwach w sezonach 2002-2009. Dyrektorem zespołu przed rozwiązaniem był Tsutomu Tomita, a dyrektorem technicznym Pascal Vasselon. Siedziba stajni mieściła się w Kolonii w Niemczech.Sebastian Vettel (ur. 3 lipca 1987 w Heppenheim) – niemiecki kierowca wyścigowy, czterokrotny mistrz świata Formuły 1 z sezonów 2010, 2011 i 2012 i 2013, w których występował w zespole Red Bull Racing.

    GP2[ | edytuj kod]

    Kamui Kobayashi na torze Nürburgring podczas rundy Serii GP2 (2009)

    W sezonie 2008 był już kierowcą testowym ekipy Toyota, startującej w Formule 1. Poza tym brał udział również w serii GP2 – w ekipie DAMS. Starty w bezpośrednim zapleczu F1 rozpoczął jednak od nowo powstałej azjatyckiej serii GP2, odbywającej się w przerwie zimowej. Start w niej z pewnością mógł zaliczyć do udanych m.in. za sprawą dwóch wygranych wyścigów, co na krótki sezon było dużym osiągnięciem. Ostatecznie nowy serial ukończył na szóstej pozycji, z dorobkiem 22 punktów. Mimo dobrych wyników w zimowej serii, w głównym GP2 było już przeciętnie. Pomimo dobrego początku (ósme i pierwsze miejsce w pierwszej rundzie na torze w Hiszpanii), Japończykowi szło coraz gorzej i w konsekwencji okazał się gorszym nawet od swojego kolegi z zespołu, którego pokonał uprzednio w zimowym cyklu. Dziesięć punktów dało mu szesnaste miejsce w klasyfikacji generalnej.

    Japonia (jap. 日本, trb. Nihon lub Nippon) – państwo wyspiarskie usytuowane na wąskim łańcuchu wysp na zachodnim Pacyfiku, u wschodnich wybrzeży Azji, o długości 3,3 tys. km. Archipelag rozciąga się niemal południkowo (Japończycy utrzymują, że ich kraj ma kształt „trzydniowego Księżyca”) pomiędzy 45°33′ a 20°25′ stopniem szerokości północnej, od Morza Ochockiego na północy do Morza Wschodniochińskiego i Tajwanu na południu. Stolica Tokio jest usytuowana prawie dokładnie na tej samej szerokości geograficznej co Ateny, Pekin, Teheran i Waszyngton.Grand Prix Belgii 2014 (oficjalnie Formula 1 Shell Belgian Grand Prix 2014) – dwunasta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2014.

    Na przełomie lat 2008/2009 Kobayashi ponownie wystartował w zimowej GP2. Według ekspertów, był murowanym faworytem do tytułu z racji świetnych wyników na testach oraz odejściu większości kierowców z czołówki głównej serii. Wszystkie spekulacje okazały się trafne. Japończyk od początku prowadził w mistrzostwach, ostatecznie kończąc serię z tytułem mistrzowskim, z dużą przewagą nad swoim kolegą z zespołu. W sezonowej edycji Kobayashi znowu sobie nie poradził, potwierdzając tym samym słabą dyspozycję na europejskich torach (tylko raz stanął na podium, co miało miejsce na ulewnym torze Nürburgring). Ostatecznie suma trzynastu punktów dała mu ponownie szesnastą pozycję w klasyfikacji generalnej, w porównaniu z dziewiątą partnera, Jérôme d'Ambrosio.

    Lewis Carl Davidson Hamilton MBE (ur. 7 stycznia 1985 w Stevenage, Hertfordshire) – brytyjski kierowca wyścigowy, mistrz świata Formuły 1 w sezonie 2008, wicemistrz świata Formuły 1 w roku 2007.Toyota – marka samochodów, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation (jap. トヨタ自動車株式会社), który zatrudnia około 323 tys. pracowników (czerwiec 2008).

    Formuła 1[ | edytuj kod]

    Kamui Kobayashi podczas Grand Prix Abu Zabi (2009)
    Kamui Kobayashi podczas Grand Prix Malezji (2010)

    2009: Toyota[ | edytuj kod]

    Kamui Kobayashi podczas Grand Prix Japonii 2009 wziął udział w piątkowych treningach, zastępując przeziębionego Timo Glocka. W dwóch kolejnych wyścigach, Grand Prix Brazylii i kończącym sezon Grand Prix Abu Zabi Kobayashi został przez Toyotę wyznaczony na zastępcę kontuzjowanego Glocka. W finałowym wyścigu, który ukończył na szóstej pozycji, zdobył swoje pierwsze punkty w Formule 1, a sezon 2009 ukończył na osiemnastym miejscu w klasyfikacji generalnej.

    Marussia F1 Team – rosyjski konstruktor i zespół Formuły 1, założony w 2011 roku na podstawach Virgin Racing. Drugi rosyjski konstruktor w historii Formuły 1.Język japoński (jap. 日本語 nihongo lub nippongo) – język używany przez ok. 130 mln mieszkańców Japonii oraz japońskich emigrantów na wszystkich kontynentach.

    Po zakończeniu sezonu 2009, był wiązany z posadą w Toyocie w sezonie 2010, ale spekulacje zakończyło wycofanie się zespołu. Japończycy zdecydowali się jednak wesprzeć Kobayashiego w poszukiwaniach miejsca w innych ekipach. Ostatecznie 17 grudnia został potwierdzony jako jeden z kierowców Saubera.

    2010–2013: Sauber[ | edytuj kod]

    Na początku sezonu 2010 Kobayashi nie był w stanie punktować w wyścigach, nawet po wejściu do Q3 (w Malezji, w Hiszpanii), a dopiero w Turcji zdołał zdobyć punkt. W GP Europy po wypadku Webbera i Kovalainena i wyjeździe Safety Car'a na tor aż do 53 okrążenia utrzymywał się na 3 pozycji, za prowadzącym Vettelem i Hamiltonem, i utrzymywał ich tempo. Po zjeździe do boksu po opony znalazł się na dziewiątej pozycji, i przed końcem wyścigu wyprzedził Alonso i Buemiego. W taki sposób znalazł się na 7 pozycji i na tej pozycji ukończył wyścig. Także jego partner z zesopłu Pedro de la Rosa ukończył wyścig w punktach (10 pozycja), ale po nałożeniu kary za przewinienie w czasie neutralizacji przesunął się na niepunktowaną 12 pozycję. Był to najlepszy wyścig Kobayashiego w tym sezonie.

    Nürburgring (lub Nuerburgring), znany też jako "Ring" przez fanów motoryzacji, jest znanym torem wyścigowym położonym w Niemczech, w miejscowości Nürburg, w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat.Pedro Martínez de la Rosa (ur. 24 lutego 1971 w Barcelonie) – hiszpański kierowca wyścigowy. Aktualnie pełni funkcję kierowcy rozwojowego teamu Scuderia Ferrari w Formule 1. Mieszka w Barcelonie, jest żonaty i ma dwie córki.

    27 marca 2011, do wyścigu Grand Prix Australii inaugurującym sezon 2011 startował z 9 miejsca, które uzyskał poprzedniego dnia w kwalifikacjach. Po zakończeniu wyścigu sędziowie podjęli decyzję o dyskwalifikacji Kobayashiego. Powodem był negatywny wynik kontroli technicznej bolidu po wyścigu.

    Był to jeden z lepszych sezonów w karierze Japończyka. Za sprawą zakazu stosowania tzw. dmuchanego dyfuzora, konstrukcja bolidu C31 była bardzo szybka. Zostało to potwierdzone w Chinach, gdzie zdobył pierwsze najszybsze okrążenie podczas wyścigu. Później, podczas GP Japonii, zdobył swoje pierwsze podium, zajmując trzecie miejsce (za Vettelem i Massą). Sezon zakończył na 12. miejscu z dorobkiem 60 pkt.

    Sezon 2010 Formuły 1 był 61 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Rozpoczął się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończył 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Rozegrano 19 wyścigów. Tytuł Mistrza Świata wśród kierowców zdobył Sebastian Vettel pobijając rekord najmłodszego mistrza świata Lewisa Hamiltona z 2008 roku, natomiast tytuł mistrza konstruktorów zdobył zespół Red Bull Racing.Grand Prix Japonii (oficjalnie 2012 Japanese Grand Prix) – piętnasta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2012.

    Po sezonie 2012 Kobayashi nie znalazł miejsca w stawce na rok 2013, głównie za sprawą braku sponsora oraz zatrudnienia przez zespół Saubera innych kierowców.

    2014: Caterham[ | edytuj kod]

    Zespół Caterham potwierdził, że w sezonie 2014 Kobayashi będzie jeździł wraz z Marcusem Ericssonem. Jazda w tymże zespole oznaczała możliwość walki jedynie z kierowcami Marussi oraz ze swoim partnerem zespołowym - Marcusem Ericssonem. Mimo największego doświadczenia spośród całej czwórki, w klasyfikacji generalnej okazał się najgorszy. Stało się to głównie za sprawą trzynastej pozycji w wyścigu o Grand Prix Monako, w którym dzięki dużej liczbie niesklasyfikowanych kierowców, kierowcy dwóch Marussi i Caterhama mogli osiągnąć najwyższe pozycji w sezonie. Ze względu na mniejszy wkład jego sponsorów w budżet zespołu, był zmuszany do wielokrotnego udostępniania swojego bolidu kierowcom testowym. W wyścigu o Grand Prix Belgii został nawet zastąpiony przez André Lotterera. W klasyfikacji generalnej został sklasyfikowany na 22 pozycji.

    WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.DAMS (pełna nazwa: Driot-Arnoux Motorsport) – zespół wyścigowy, utworzony w 1988 roku przez Jeana-Paula Driota i René Arnoux. Obecnie uczestniczy w serii GP2, Formule Renault 3.5 oraz Porsche Supercup. W przeszłości brał udział również w azjatyckiej serii GP2, Auto GP, A1 Grand Prix, Formule 3000, Europejskim Pucharze Formuły Renault V6, ALMS, FIA GT, 24h Le Mans i FIA Sportscar Championship. W 2010 roku DAMS oficjalnie pełnił rolę zespołu juniorskiego startującego w Formule 1 teamu Renault.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie.
    Heikki Johannes Kovalainen (ur. 19 października 1981 w Suomussalmi) – fiński kierowca wyścigowy. Od 2007 roku jest kierowcą Formuły 1. W roku 2007 jeździł w Renault, w latach 2008–2009 w McLarenie, a w sezonach 2010–2011 w Lotusie. W 2012 był kierowcą Caterhama. W Formule 1 odniósł jedno zwycięstwo: w Grand Prix Węgier 2008.
    13 września jest 256. (w latach przestępnych 257.) dniem w kalendarzu gregoriańskim. Do końca roku pozostaje 109 dni.
    Sezon 2009 Formuły 1 był jubileuszowym, 60 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Tytuł mistrzowski wśród kierowców wywalczył Jenson Button, zaś wśród konstruktorów zespół Brawn.
    Pole position – termin sportowy oznaczający pierwszą (najdogodniejszą) pozycję startową w szeregu wszystkich startujących w wyścigu, używany w sportach motorowych (np. Formuła 1, MotoGP). Kolejność startowa zawodników najczęściej jest wyłaniania poprzez kwalifikacje, w czasie których kierowca próbuje osiągnąć jak najlepszy czas, zwycięzca kwalifikacji zajmuje pole position w wyścigu głównym.
    Grand Prix Chin 2012 (oficjalnie 2012 UBS Chinese Grand Prix) – trzecia runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2012.
    Seria GP2 – sezon 2009 – rozpoczęła się 9 maja w Barcelonie w Hiszpanii, natomiast zakończyła 20 września w Portugalii. Tytuł w klasyfikacji kierowców zdobył Niemiec, Nico Hülkenberg, natomiast w konstruktorach francuski zespół ART Grand Prix.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.035 sek.