• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • KTM

    Przeczytaj także...
    Rower – jedno- lub wielośladowy pojazd drogowy napędzany siłą mięśni poruszających się nim osób za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami.Motocykl – jedno- lub dwuśladowy mechaniczny pojazd drogowy bez nadwozia, posiadający dwa (lub więcej) koła jezdne, wyposażony w silnik spalinowy o masie własnej do 400 kg i o pojemności powyżej 50 cm³ (do II wojny światowej – powyżej 100 cm³), przeznaczony do przewozu jednej lub dwóch osób (niekiedy trzech, w przypadku zainstalowania wózka bocznego, tzw. kosza).
    Rajd Dakar (dawniej Paryż-Dakar) to doroczny rajd terenowy organizowany obecnie przez Amaury Sport Organisation na początku roku. Rajd dostępny jest również dla amatorów, którzy stanowią około 80% uczestników.

    KTM – firma produkująca motocykle, rowery, quady i gokarty, założona w 1934 roku przez Hansa Trunkenpolza w Mattighofen w Austrii. Motocykle produkowane przez KTM regularnie zajmują czołowe miejsca w Rajdzie Dakar.

    Mattighofen – miasto w Austrii, w kraju związkowym Górna Austria, w powiecie Braunau am Inn. Około 5,3 tys. mieszkańców. Znane z produkcji wysokiej klasy motocykli terenowych KTMKTM X-Bow – pierwszy ultralekki, sportowy samochód, o charakterystycznej konstrukcji szczątkowego nadwozia typu roadster, znanego austriackiego producenta motocykli - KTM. Szkice auta ujawniono na początku 2007 roku, a prototyp przedstawiono 8 marca 2007 roku, podczas Geneva Motor Show.
    KTM Duke 620.

    Modele KTM[]

  • KTM 690 Duke
  • KTM 390 Duke 2013
  • KTM X-Bow
  • KTM X-Bow ROC
  • KTM SX 65, 85, 125, 250, 350, 450, 520
  • KTM 620 LC4
  • KTM LC2
  • KTM EXC 125, 200, 250, 300, 350, 450, 500, 520, 525, 530
  • KTM 1290 Super Adventure
  • KTM SuperDuke
  • KTM XC
  • Linki zewnętrzne[]

  • KTM Bicycles
  • KTM Car Company
  • KTM Motorcycles
  • Gokart (kart) – mały pojazd silnikowy, czterokołowy, służący głównie do wyścigów na torze kartingowym. Pozbawiony jest mechanizmu różnicowego, co sprawia, że koła napędowe również na zakręcie kręcą się z tą samą prędkością obrotową. Napęd przenoszony jest za pomocą przekładni łańcuchowej na oś sztywną podpartą na dwóch lub trzech łożyskach kulkowych. Do kierowania kołami przednimi stosuje się drążki kierownicze i kolumnę z krzywką. W nowszych konstrukcjach stosowane są elementy nadwozia w postaci osłony-spojlera przedniego, będącego jednocześnie zderzakiem, osłony kolumny kierowniczej oraz osłon bocznych.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.021 sek.