• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Innocenti Regent

    Przeczytaj także...
    R4 – oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o czterech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. Mogą one być ustawione zarówno w pionie, jak i pod kątem do podłoża. R4 jest najprostszym układem o dobrym wyważeniu – choć całkowite wyrównoważenie występuje jedynie dla sił pierwszego rzędu. Z tego powodu jest często stosowany w samochodach klasy ekonomicznej. Niemniej, w jednostkach mogą występować drgania, wprost proporcjonalne do wielkości silnika, a związane z siłami drugiego rzędu. Z tego powodu, wraz ze wzrostem mocy przechodzi się do układów o większej liczbie cylindrów. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-3-4-2 lub 1-2-4-3.Austin 1100/1300 − kompaktowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę British Motor Corporation w latach 1962-1974 z serii modeli BMC ADO16 (zawierała bliźniacze modele: Austin 1100/1300, Morris 1100/1300, MG 1100/1300, Vanden Plas Princess 1100/1300 i Riley Kestrel 1100/1300). Dostępny wyłącznie jako 2- lub 4-drzwiowy sedan oraz 2- drzwiowe kombi. Do napędu używano silników R4 o pojemności 1,1 i 1,3 litra. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Powstały trzy generacje modelu.
    Autosegment C – niższa, średnia klasa samochodów osobowych, które cechuje zwarta, kompaktowa budowa zapewniająca jednak względny komfort jazdy dla 4 dorosłych osób i umiarkowanie dużą przestrzeń na bagaż. Stąd także inna nazwa segmentu - segment aut kompaktowych.

    Austin Allegrokompaktowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Austin Motor Company w latach 1973-1983. Dostępny jako: 2-drzwiowy fastback, 4-drzwiowy fastback oraz 3-drzwiowe kombi. Następca modelu 1100. Do napędu używano silników R4 o pojemnościach od 1,0 do 1,7 litra. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4- lub 5-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Maestro.

    Austin Maestro – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Austin Motor Company w latach 1983–1994. Dostępny jako 5-drzwiowy hatchback. Następca modelu Maxi. Do napędu użyto silników R4 o pojemnościach: 1,3, 1,6 lub 2,0 litra. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4- lub 5-biegową manualną skrzynię biegów.Austin Motor Company – dawne brytyjskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne zajmujące się produkcją samochodów osobowych, ciężarowych i pojazdów wojskowych. Siedziba przedsiębiorstwa znajdowała się w Longbridge, w Birmingham w Anglii.

    Dane techniczne[ | edytuj kod]

    Galeria[ | edytuj kod]

  • '82 Austin Allegro

  • Austin Allegro estate

  • Austin Allegro

  • '73 Austin Allegro

  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. 1973 Austin Allegro 1100 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 2010-06-06].
    2. 1973 Austin Allegro 1300 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 2010-06-06].
    3. 1973 Austin Allegro 1500 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 2010-06-06].
    4. 1973 Austin Allegro 1750 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 2010-06-06].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Prospekty reklamowe Austin Allegro na Oldtimery.com
  • Napęd przedni (ang. FWD – Front Wheel Drive) – rodzaj przeniesienia napędu stosowany w pojazdach silnikowych, moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś pojazdu. Jedynym rozwiązaniem stosowanym przy przednim napędzie jest umieszczenie silnika z przodu pojazdu. Sam silnik zaś, może być umieszczony:Fastback - typ zamkniętego nadwozia samochodu osobowego. Występuje najczęściej w 2-drzwiowych coupé i 4-drzwiowych sedanach. Jest to nadwozie dwubryłowe, charakteryzujące się nieruchomym tylnym oknem, pod którym znajduje się pokrywa bagażnika lub silnika. Pokrywa silnika wraz z tylną szybą opada pod łagodnym kątem w stronę tylnych świateł. Obecnie nadwozia typu fastback nie są zbyt popularne.




    Warto wiedzieć że... beta

    Kombi – typ nadwozia samochodu osobowego o wydłużonej tylnej części, zazwyczaj przeznaczonej na bagaż. W odróżnieniu od typu hatchback wysokość kabiny nie zmniejsza się aż do samego końca samochodu; szyb z boku jest po trzy, a nie po dwie; tylna szyba nie jest tak mocno odchylona od pionu. Jest to nadwozie dwubryłowe.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.784 sek.