• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Infinity Engine

    Przeczytaj także...
    Black Isle Studios był to oddział firmy Interplay Entertainment, zajmującej się branżą rozrywki elektronicznej, a specjalizującą w tworzeniu gier komputerowych. Siedzibą Black Isle Studios było Los Angeles (Kalifornia), USA. Oddział ten został założony w roku 1998, a nazwa została "zapożyczona" od Feargusa Urquharta, jako bezpośrednie nawiązanie do jego kraju rodzinnego – Szkocji. Black Isle Studios jest znane głównie dzięki stworzeniu gry Planescape: Torment oraz serii Fallout.Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.
    Icewind Dale (ang. Dolina Lodowego Wichru) – pierwsza część serii gier komputerowych z gatunku cRPG, wydana przez Interplay Entertainment i wyprodukowana przez Black Isle Studios, oddział Interplaya zajmujący się grami fabularnymi, na silniku Infinity engine firmy BioWare. W Polsce gry z tej serii wydane zostały przez firmę CD Projekt. Gra przeznaczona jest dla systemów MS Windows oraz Macintosh.

    Infinity Enginesilnik gier komputerowych, pozwalający na tworzenie izometrycznych gier cRPG. Został stworzony przez BioWare na potrzeby gry Battleground Infinity, która później stała się pierwszą częścią serii Baldur's Gate. BioWare używał Infinity w kolejnych grach, licencjonowało go także Black Isle Studios.

    BioWare – kanadyjskie przedsiębiorstwo informatyczne założone w lutym 1995 roku przez doktorów medycyny Raya Muzykę, Grega Zeschuka oraz Augustine’a Yipa, wchodzące w skład grupy VG Holding Group, do której należy również Pandemic Studios. Przedsiębiorstwo ma siedzibę w Edmonton w Kanadzie. BioWare specjalizuje się w tworzeniu gier komputerowych z gatunku gier fabularnych.Icewind Dale II – komputerowa gra fabularna stworzona przez Black Isle Studios 27 sierpnia 2002 roku. Akcja gry podobnie jak pierwszej części osadzona jest w Dolinie Lodowego Wichru będącej częścią świata Forgotten Realms. Gracz przejmuje kontrolę nad drużyną najemników w trakcie gdy 10 miast walczy z grupą prześladowanych ras i religii.

    Od 2005 roku tworzona jest wersja open source silnika Infinity Engine, o nazwie GemRB, będąca międzyplatformową implementacją tego silnika.

    Wrota Baldura (ang. Baldur’s Gate) – komputerowa gra fabularna z serii Baldur’s Gate. Została stworzona przez BioWare i wydana przez Interplay 23 grudnia 1998 roku, w Polsce premiera miała miejsce 24 maja w 1999 roku, a za lokalizację odpowiadał CD Projekt. Osadzona jest w świecie Zapomnianych Krain i oparta na zasadach drugiej edycji Advanced Dungeons & Dragons. Miejscem akcji jest Wybrzeże Mieczy, które leży na zachodnim brzegu kontynentu Faerûn. Tytułowe Wrota Baldura to duże miasto portowe położone w tym regionie. Silnik gry komputerowej (ang. game engine) – główna część kodu gry komputerowej dostępna wraz ze zintegrowanym środowiskiem programistycznym zaprojektowanym dla osób i zespołów tworzących gry komputerowe.

    Lista gier korzystających z Infinity Engine[ | edytuj kod]

  • Baldur's Gate (1998)
  • Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy (1999)
  • Planescape: Torment (1999)
  • Icewind Dale (2000)
  • Icewind Dale: Serce zimy (2001)
  • Icewind Dale:Trials of the Luremaster (2001)
  • Baldur's Gate II: Cienie Amn (2000)
  • Baldur's Gate II: Tron Bhaala (2001)
  • Icewind Dale II (2002)
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. gemrb/gemrb. GitHub. [dostęp 2016-10-14].



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.01 sek.