• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Independent Games Festival



    Podstrony: 1 [2] [3]
    Przeczytaj także...
    The Stanley Parable – komputerowa gra przygodowa, wyprodukowana przez studio Galactic Cafe. Gra została wydana 17 października 2013 na platformę PC. Sundance Film Festival (Festiwal Filmowy w Sundance) – jest największym corocznym festiwalem filmów niezależnych w USA, odbywa się w Park City, Salt Lake City, Ogden oraz w ośrodku narciarskim Sundance w stanie Utah od 1978 roku.

    Independent Games Festival (IGF, pol. festiwal gier niezależnych) – coroczny festiwal odbywający się podczas Game Developers Conference (konferencji deweloperów gier) i największe coroczne spotkanie z branży niezależnych gier komputerowych. Powstał w 1998 roku, aby wspierać i inspirować innowację w rozwoju gier komputerowych oraz nagradzać najlepszych niezależnych twórców gier komputerowych. IGF powstał, by przynieść takie same korzyści społeczności niezależnych producentów, jakie przyniósł Sundance Film Festival społeczności niezależnych filmów, i jest organizowany przez UBM Tech, producenta Game Developers Conference, magazynu Game Developer i serwisu Gamasutra.com.

    Unreal Tournament 2004 – gra komputerowa typu FPS wydana 16 marca 2004 roku. Jest to sequel gry Unreal Tournament 2003, jednej z części serii gier Unreal.Audiosurf – zręcznościowa gra logiczno-muzyczna stworzona przez studio Invisible Handlebar, firmę założoną przez Dylana Fitterera. Gracz ma na celu pokonanie torów, składających się z kilku pasów, które naśladują wizualnie muzykę wybraną przez niego. Przeskakując pomiędzy pasami musi zbierać po drodze kolorowe bloki, które pojawiają się zgodnie z rytmem muzyki i omijać szare. Gra została wydana 15 lutego 2008 roku poprzez usługę Steam; przez długi czas pełna wersja gry była dostępna do kupna tylko w usłudze Steam, lecz później została wydana w Europie przez firmę Ascaron w wersji detalicznej. Audiosurf była pierwszą grą firmy trzeciej, która używała technologii Steamworks studia Valve. Wydano również wersję na Zune HD pod nazwą Audiosurf Tilt.

    W konkursie rozdawane są nagrody pieniężne dla niezależnych twórców w konkursie głównym i konkursie studenckim podczas IGF Awards Ceremony (ceremonii rozdania nagród IGF). Ceremonia jest jednym z najważniejszych wydarzeń Game Developers Conference, a odbywa się w Moscone Center w San Francisco.

    Struktura konkursu[ | edytuj kod]

    Ceremonia wręczenia nagród podzielona jest na dwie kategorie: konkurs główny IGF i IGF Showcase Student. Podczas Independent Games Festival rozdawane jest dziewięć głównych nagród:

    Half-Life 2 (HL2) – gra komputerowa z gatunku first-person shooter osadzona w świecie science-fiction wydana 16 listopada 2004. Jest kontynuacją gry Half-Life i tak jak ona, została stworzona przez studio Valve. Pojawienie się gry na rynku było zwieńczeniem pięcioletniego cyklu wydawniczego, podczas którego porcje kodu źródłowego gry przeciekały do Internetu. Gra niemal jednomyślnie zdobyła uznanie czasopism branżowych i życzliwe przyjęcie przez krytyków, zdobywając w roku 2004 ponad 35 tytułów „Gra Roku”. Pierwotnie gra dostępna była tylko dla komputerów domowych działających pod kontrolą systemu operacyjnego Microsoft Windows, lecz do chwili obecnej pojawiły się porty dla gry na konsolę Xbox, a w roku 2007 wydana została na platformy Xbox 360 oraz PlayStation 3.Neverwinter Nights – komputerowa gra fabularna stworzona przez BioWare i wydana przez Atari, pierwsza cześć serii Neverwinter Nights. Jej światowa premiera odbyła się 16 czerwca 2002 na systemy Windows. W Polsce została wydana 20 listopada 2002 przez firmę CD Projekt. W czerwcu 2003 roku powstała wersja na Linuxa, którą udostępniono w wersji cyfrowej każdemu, kto wcześniej kupił grę. Edycja na OS X została wydana w sierpniu tego samego roku przez MacSoft.

    Ponadto w 2013 roku dodano nową nagrodę:

    Dodatkowo corocznie podczas konkursu IGF's Student Showcase rozdawane są następujące nagrody:

    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Game Developers Conference (GDC) – coroczne spotkanie profesjonalnych producentów gier komputerowych w San Francisco. Zjazd podzielony jest na część ekspozycyjną, spotkania networkingowe, gale nagród (Independent Games Festival i Game Developers Choice Awards) oraz wykłady i dyskusje prowadzone przez zawodowych twórców gier komputerowych na tematy takie jak: programowanie, design, dźwięk, produkcja, biznes i zarządzanie oraz sztuka.
    Botanicula – komputerowa gra przygodowa typu wskaż i kliknij stworzona przez studio Amanita Design. Jej premiera odbyła się 19 kwietnia 2012 roku na platformy Microsoft Windows, Linux i OS X. Botanicula zadebiutowała także na The Humble Botanicula Debut, gdzie kupując ją w pakiecie z innymi grami, nabywcy mogli pomóc organizacji World Land Trust chronić lasy deszczowe. W Polsce została wydana 27 kwietnia 2012 roku przez firmę CD Projekt. 15 czerwca 2012 roku na oficjalnej stronie gry została udostępniona wersja demonstracyjna produktu. Stworzona zostanie także wersja na iPada (iOS), jednak nie została ogłoszona data jej wydania. Rozważany jest także port gry na system Android.
    N – darmowa gra komputerowa dwuwymiarowa działająca w Adobe Flash wyprodukowana przez Metanet Software. Powstała również wersja N+ na konsole (Nintendo DS, Xbox 360 oraz PSP).
    Doom 3 – gra komputerowa z gatunku first-person shooter, wyprodukowana przez id Software i wydana w 2004 roku przez Activision. Jest to trzecia część z serii gier Doom. Akcja gry dzieje się w 2145 roku w bazie Union Aerospace Corporation (UAC) na Marsie.
    Braid – niezależna platformowo-logiczna gra komputerowa stworzona przez Jonathana Blowa. Grę po raz pierwszy wydano 6 sierpnia 2008 roku w usłudze Xbox Live Arcade na Xboksa 360. Wersja na PC została wydana 10 kwietnia 2009 roku. Studio Hothead Games wydało porty na system OS X 20 maja 2009 roku oraz dla usługi PlayStation Network 12 listopada 2009 roku. Wersję na Linuksa stworzył Ryan C. Gordon, wydano ją 14 grudnia 2010 roku jako części drugiej odsłony akcji Humble Indie Bundle. W Polsce wydana została 27 sierpnia 2010 roku przez City Interactive.
    World of Goo – komputerowa gra logiczna wyprodukowana i wydana w 2008 roku przez studio 2D Boy na systemy Windows, Linux, OS X oraz Android i iOS. Jej wersja na konsolę Wii została wydana przez Nintendo. Twórcami gry są byli pracownicy koncernu Electronic Arts, Kyle Gabler i Ron Carmel, którzy po stworzeniu Tower of Goo oraz Tower of Goo: Unlimited postanowili wydać pełną grę. Gra dostępna jest w wersji pudełkowej, w sprzedaży elektronicznej lub poprzez usługę WiiWare. Producenci zrezygnowali z zabezpieczenia gry (DRM). Gra jest oparta na silniku fizyki Open Dynamics Engine.
    Niezależna gra komputerowa (ang. independent video game, potocznie gra indie) – gra komputerowa, która została stworzona przez mały zespół lub jedną osobę bez finansowego wsparcia wydawcy gier. Gry niezależne często charakteryzują się innowacyjną rozgrywką i rozpowszechniane są za pomocą cyfrowej dystrybucji. Rynek gier indie rozrósł się pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku, głównie dzięki nowym metodom internetowej dystrybucji i narzędziom deweloperskim.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.887 sek.