• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Imprint

    Przeczytaj także...
    Marka, inaczej znak fabryczny, znak firmowy (ang. brand, trade mark) – znak określający producenta: nazwa lub symbol graficzny (znak towarowy) umieszczany na wyrobach w celu ochrony przed naśladownictwem lub podrabianiem, podszywaniem się, przypisywaniem sobie autorstwa. Traktowana jest jako rodzaj świadectwa: producent nie wstydzi się swego wyrobu, „podpisując” go, gwarantuje jego jakość. Stąd „marka” jest synonimem opinii.Multimedia (łac. multum + medium) – media, stanowiące połączenie kilku różnych form przekazu informacji (np. tekstu, dźwięku, grafiki, animacji, wideo) w celu dostarczania odbiorcom informacji lub rozrywki. Termin „multimedia” ma również zastosowanie w mediach elektronicznych służących do rejestrowania oraz odtwarzania treści multimedialnych. Multimedia posiadają cechy tradycyjnych technik mieszanych i sztuk pięknych, jednak mają szerszy zakres. Termin bogate media jest synonimem terminu multimedia interaktywne.
    Frank Miller (ur. 27 stycznia 1957 w Olney, Maryland) – amerykański pisarz i artysta, najbardziej znany jako autor komiksów w stylu noir.

    Imprint (ang. imprint) – marka wydawnicza, pod którą wydawca publikuje określony rodzaj wydawnictw. Podmiot będący wydawcą jako przedsiębiorca ma tylko jedną firmę, czyli nazwę, pod którą prowadzi działalność gospodarczą, jednak w celu rozróżnienia charakteru rozmaitych realizowanych przez siebie publikacji może postanowić wykreować więcej marek wydawniczych niż jedna.

    Przedsiębiorca – w polskim systemie prawa podmiot, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą (art. 43 k.c.; art. 4 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej). Uważa się także za niego wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.Superman (jego alter ego – Clark Kent, urodzony jako Kal-El) – fikcyjna postać (superbohater), znana z serii komiksów wydawanych przez DC Comics, oraz wszelkich adaptacji związanych z ta postacią. Został stworzony przez Joe Shustera i Jerry’ego Siegela. Po raz pierwszy pojawił się w magazynie Action Comics vol. 1 #1 (czerwiec 1938 roku).

    Określenie „imprint” w Polsce najszerzej przyjęło się w środowisku twórców i miłośników komiksu, jednak coraz częściej stosowane bywa w odniesieniu do innych publikacji książkowych a także wydawnictw dźwiękowych czy multimedialnych.

    Horror – fantastyka grozy – odmiana fantastyki polegająca na budowaniu świata przedstawionego na wzór rzeczywistości i praw nią rządzących po to, aby wprowadzić w jego obręb zjawiska kwestionujące te prawa i nie dające się wytłumaczyć bez odwoływania się do zjawisk nadprzyrodzonych. Źródła takiego postrzegania horroru związane są bezpośrednio z samym powstaniem literackiego gatunku horroru i zasadniczo do niego się odnoszą. W horrorze filmowym definicja ta ewoluowała na przestrzeni ostatniego stulecia, głównie przez rozkwit kina eksploatacji, które miało miejsce w latach 70. ubiegłego wieku.Firma – nazwa, pod którą przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową. Jest ona składnikiem przedsiębiorstwa, prawem podmiotowym przysługującym każdemu przedsiębiorcy.

    Imprinty komiksowe[]

    Imprinty wydawnictwa ]

  • All-Star - Imprit mający na celu wydawanie historii największych ikon DC, spod pióra najlepszych scenarzystów. Liczy sobie dwa tytuły - "All-Star Batman and Robin, the Boy Wonder" Franka Millera i "All Star Superman" Granta Morrisona.
  • CMX - Imprint w ramach którego DC wydaje przetłumaczone na angielski mangi na amerykańskim rynku.
  • Helix - Celem imprintu było wydawanie komiksów o tematyce science-fiction i science-fantasy, zamknięty dwa lata po założeniu.
  • Milestone Media - Imprint, który stworzył postać Static Schocka i sponsorował kreskówkę z jego udziałem.
  • Minx - Zamknięty już imprint wydający powieści graficzne dla nastoletnich dziewcząt.
  • Paradox Press - Imprint wydaje komiksy jednocześnie odcinające się od "superbohaterskich" tytułów DC i fantasy oraz science-ficton Vertigo.
  • Piranha Press - Imprint celował w komiksy alternatywne, już zamknięty.
  • Tangent Comics - Imprint próbujący odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób pojawienie się bohaterów DC mogłoby wpłynąć na historię świata.
  • Vertigo - Imprint wydający przeznaczone dla dorosłych tytuły, głównie z gatunków fantasy, science-fiction i horroru.
  • Wildstorm - Dawniej imprint wydawnictwa Image, obecnie należący do DC. Posiada własne imprinty, jak Amerca's Best's Comis, czy Homage Comics.
  • Imprinty wydawnictwa ]

  • Epic i Icon - dwa imprinty, w których podstawową zasadą jest fakt, że prawa do wydawanych w nich komiksów zostają w rękach ich twórców, a nie wydawcy. Po upadku Epic, Icon zastąpił go na rynku.
  • Marvel 2099 - Imprint, którego tytuły osadzone są w roku 2099 i mają pokazać, jak będą wyglądali flagowi superbohaterowie Marvela w przyszłości. Zamknięty.
  • Marvel Adventures - Imprint wydający większość skierowanych do dzieci komiksów Marvela.
  • Marvel Knights - Imprint wydaje komiksy z superbohaterami Marvela, poruszające jednak poważniejszą tematykę niż zwykłe komiksy tego wydawnictwa.
  • Marvel Next - Zadaniem imprintu było stworzenie i wypromowanie nowych postaci, które przyciągnęłyby do Marvela nastoletnich czytelników. Zamknięty po zakończeniu zadania.
  • MAX - MAX to linka, której komiksy są w całości przeznaczone dla dorosłych czytelników.
  • MC2 - Komiksy z imprintu MC2 dzieją się w alternatywnej rzeczywistości, w której superbohaterowie usunęli się w cień, robiąc miejsce dla nowego pokolenia. Gwiazdą MC2 jest Spider-Girl, córka Spider-Mana.
  • New Universe - Inna linia komiksów, dziejąca się w alternatywnej rzeczywistości. Miała na celu wypromować zupełnie nowych bohaterów, ale upadła z braku zainteresowania czytelników. W 2006 roku powstał komiks newuniversal opisujący uwspółcześnioną historię bohaterów z New Universe.
  • Ultimate Marvel - Największy obecnie imprint Marvela, wydawane w nim komiksy pokazują uwspółcześnione wersje bohaterów tego wydawnictwa - odpowiada na pytanie, co by było, gdyby powstali oni w dzisiejszych czasach.
  • (window.RLQ=window.RLQ||).push(function(){mw.log.warn("Gadget \"edit-summary-warning\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"wikibugs\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"ReferenceTooltips\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"main-page\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");});
    Manga (jap. 漫画, Manga) – komiks, obraz, rysunek, szkic, karykatura. Japońskie słowo wywodzące się ze sposobu ozdabiania rycin i innych form sztuki użytkowej. Współcześnie używane poza Japonią oznacza japoński komiks.DC Comics, Inc. (założone pierwotnie w 1934 jako National Allied Publications) – jedno z największych amerykańskich wydawnictw komiksowych z siedzibą w Nowym Jorku. Oficjalnie powstało ono w 1937 roku. Obecnie jest częścią koncernu medialnego Time Warner.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Superbohater – fikcyjny bohater filmów, książek lub komiksów zwalczający szeroko pojęte zło (najczęściej przestępczość). Cechuje się nadprzyrodzonymi zdolnościami, z którymi się urodził (np. Aqua Man) albo otrzymał w wyniku czarów (Etrigan), wypadku (Spider-Man) lub eksperymentu (Wolverine), który wpłynął na jego DNA. Jeśli nic z tych rzeczy, to rewolucyjne wynalazki i znajomość sztuk walki (Batman) pełnią rolę zdolności. Wynalazki mogą być znalezione przypadkiem (Błękitny Skarabeusz), przekazane przez swojego stwórcę osobie którą uznał za właściwą (Zielona Latarnia) lub osobiście skonstruowane (Iron Man). Superbohaterami mogą być także roboty (Red Tornado) i kosmici (Martian Manhunter). Superbohaterowie ukrywają swoją tożsamość, gdy są w cywilu. Do nielicznych wyjątków należy Fantastyczna Czwórka. Superbohaterowie niemal nigdy nie są członkami państwowych organów ścigania. Rzadkim wyjątkiem jest Sędzia Dredd.
    Vertigo – imprint wydawnictwa DC Comics, specjalizujący się w wydawaniu komiksów dla dorosłych, utrzymanych najczęściej w klimatach fantasy, science-fiction i horroru. Vertigo zostało założone w 1993 roku z inicjatywy Karen Bergner, pracownicy DC Comics, która została szefem Vertigo. Duży wpływ na kształt Vertigo od początku mięli scenarzyści z Wielkiej Brytanii, jak Neil Gaiman, Grant Morrison czy Peter Milligan. Vertigo preferuje wydawanie komiksów bardzo odstających od typowych amerykańskich produkcji. Komiksy tego wydawnictwa nie stronią od kontrowersyjnych tematów, można znaleźć w nich całkowicie poważne podejście do seksu, profanacji czy polityki. Pod szyldem Vertigo wydano też kilka komiksów pierwotnie nie należących do tego wydawnictwa, jak V jak Vendetta, zaś inne, jak Transmetropolitan zostały przeniesione do niego z innych imprintów
    Marvel Comics – jedno z amerykańskich wydawnictw komiksowych należące do Marvel Entertainment, jednej z filii The Walt Disney Company. Wydawnictwo wydało komiksy o przygodach takich bohaterów jak: Kapitan Ameryka, Iron Man, Spider-Man, Hulk, Punisher, Daredevil, Fantastyczna Czwórka, Avengers, Blade czy też grupa X-Men.
    Wydawca – osoba bądź instytucja (ta druga zwana również wydawnictwem), za której pieniądze przygotowywane, opracowywane, a następnie drukowane jest czasopismo, książka, lub publikowana podobna rzecz, np. komercyjny portal internetowy.
    Komiks – opowiadanie, tworzące narrację za pomocą co najmniej dwóch kadrów z rysunkami (najczęstszą formą komiksu jest zbiór kadrów, zwany planszą). Kadry zazwyczaj zaopatrzone są w teksty narratora (po boku) i / lub wypowiedzi postaci (w dymkach). O zakwalifikowaniu danej narracji jako komiksu, decyduje m.in. : wkomponowanie tekstu w obraz, graficzne elementy upływu czasu (tzw. "rynna"), powiązanie semantyczne kadrów, ikoniczność znaków.
    Fantastyka naukowa (ang. science fiction) – gatunek literacki lub filmowy, a także gier komputerowych o fabule osnutej na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki oraz ukazującej ich wpływ na życie jednostki lub społeczeństwa. Razem z fantasy i horrorem, fantastyka naukowa zaliczana jest do fantastyki.
    Książka – dokument piśmienniczy, zapis myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.034 sek.