• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • III rama komunikacyjna w Poznaniu

    Przeczytaj także...
    Ulica Lechicka - jedna z głównych ulic północnej części Poznania. Jest odcinkiem drogi krajowej nr 92. Na odcinku od ul. Naramowickiej do Ronda Obornickiego pokrywa się z planowaną III ramą komunikacyjną. Termin modernizacji tego odcinka nie jest jeszcze wyznaczony. Ulica pokrywa się również z istniejącą w XIX wieku drogą rokadową Twierdzy Poznań łączącą forty: IVa, V, Va, a dalej forty: VI i VIa (jako ul. Lutycka). Fragment oryginalnej drogi wraz zachowanym drzewostanem można zobaczyć niedaleko Ronda Obornickiego. Do 1990 r. na odcinku od ronda do ul. Piątkowskiej ulica stanowiła granicę pomiędzy Starym Miastem a Jeżycami.IKEA – prywatna, międzynarodowa firma zajmująca się głównie sprzedażą detaliczną oraz produkcją mebli, a także artykułów dekoracyjnych. Została założona przez Ingvara Kamprada w 1943 r. Jej nazwa powstała jako akronim od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował). Wielki słownik ortograficzny PWN (2006) dopuszcza pisownię IKEA oraz Ikea.
    Ulica Bolesława Krzywoustego – ulica w Poznaniu mająca swój początek na moście Królowej Jadwigi, biegnąca w kierunku południowo-wschodnim do granicy miasta. Jedna z głównych arterii komunikacyjnych Poznania służąca jako droga wylotowa w kierunku Katowic, połączenie centrum Poznania z autostradą A2 oraz do komunikacji mieszkańców Szczepankowa i Rataj. Uważana jest za najdłuższą ulicę w Poznaniu. Na odcinku od ronda Rataje w kierunku granicy miasta nazywana jest potocznie Trasą Katowicką. Patronem ulicy jest Bolesław III Krzywousty.

    III rama komunikacyjna – planowana dwujezdniowa, dwu- lub trzypasmowa droga szybkiego ruchu w Poznaniu, mająca ułatwić komunikację pomiędzy poszczególnymi dzielnicami miasta. Jedynym istniejącym odcinkiem III ramy jest ulica Szwedzka na Franowie (odcinek niedaleko sklepu sieci IKEA), połączona węzłem typu „trąbka” z ul. Krzywoustego.

    Poznań (niem. Posen, łac. Posnania, jidysz פּױזן Pojzn) – miasto na prawach powiatu w zachodniej Polsce, położone na Pojezierzu Wielkopolskim, nad Wartą, u ujścia Cybiny. Historyczna stolica Wielkopolski, od 1999 r. siedziba władz województwa wielkopolskiego i powiatu poznańskiego. Miasto jest istotnym węzłem drogowym i kolejowym, funkcjonuje tu również międzynarodowy port lotniczy.II rama komunikacyjna to dwujezdniowa, dwu- lub trzypasmowa droga w Poznaniu. Trasa przebiega wzdłuż ulic: Solidarności, Serbska, Lechicka, A. Hlonda, Podwale, Jana Pawła II, Zamenhofa, Hetmańska, Reymonta, Przybyszewskiego, Żeromskiego, Niestachowska, Witosa. Brakujące ogniwo II ramy, którym jest odcinek ul. Prymasa Augusta Hlonda o długości 1 km, został oddany do ruchu 10 listopada 2010, ostatecznie kończąc budowę II ramy.

    Część ulic (Lechicka, Lutycka i Bałtycka) pokrywa się z planem wytyczonym dla III ramy, są to jednak ulice przeważnie jednojezdniowe i wymagają przebudowy. Szacowany koszt inwestycji to 9,14 miliarda złotych.

    Zobacz też[]

  • I rama komunikacyjna
  • II rama komunikacyjna
  • Uwagi

    1. Granica osiedli administracyjnych znalazłaby się między jezdniami trasy.
    2. Ulica Lechicka na odcinku od ul. Naramowickiej do ul. prymasa Hlonda jest dwujezdniowa.

    Przypisy

    1. gazeta.pl: Czy powstanie obwodnica za 9 miliardów?. 2008-09-01. [dostęp 2010-11-22].

    Linki zewnętrzne[]

  • Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego dla obszarów III ramy komunikacyjnej
  • odcinek północny: część A, część B, część C, część D
  • odcinek wschodni: część A, część B
  • odcinek południowy: część A, część B, część C, część D
  • odcinek zachodni: część A
  • węzły: Antoninek, Obornicka
  • I rama komunikacyjna to jedno- lub dwujezdniowa droga w Poznaniu, jedno-, dwu- lub trzypasmowa. Trasa przebiega wzdłuż ulic: Jana Pawła II (pokrywając się na tym odcinku z II ramą), Królowej Jadwigi, Stanisława Matyi, Most Dworcowy, Roosevelta, Pułaskiego, Nowowiejskiego, Solna, Wolnica, Małe Garbary, Estkowskiego, Wyszyńskiego. W przyszłości planowana jest rozbudowa odcinka północnego. Nowy odcinek miałby biec na południe od torów kolejowych, w kierunku zachodnim od ul. Podwale i mający się łączyć z ul. Przepadek. Termin budowy tego odcinka nie jest bliżej określony.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.025 sek.