• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Homeworld: Cataclysm



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Galaktyka (z gr. γαλα – mleko) – duży, grawitacyjnie związany układ gwiazd, pyłu i gazu międzygwiazdowego oraz niewidocznej ciemnej materii. Typowa galaktyka zawiera od 10do 10 gwiazd orbitujących wokół wspólnego środka masy.Nadprzestrzeń albo hiperprzestrzeń (ang. hyperspace) – w fantastyce naukowej, rodzaj alternatywnej przestrzeni, w której możliwe jest podróżowanie z prędkościami większymi niż prędkość światła w próżni, w naszym wszechświecie.

    Homeworld: Cataclysmgra komputerowa z gatunku RTS, wyprodukowana przez Barking Dog Studio i wydana w 2000 przez Sierra Entertainment. Kontynuacja gry Homeworld z 1999 roku. Początkowo rozwijana jako dodatek, ale wydana jako osobna gra.

    Historia[ | edytuj kod]

    Wydarzenia Homeworld: Cataclysm dzieją się piętnaście lat po zakończeniu wędrówki Kushan do ich świata rodzimego Hiigary. Gracz, kontrolując statek – matkę klanu Kiith Somtaaw – Kuun-Lan ma za zadanie ocalenie galaktyki przed nowym zagrożeniem zwanym Bestią.

    Język – ukształtowany społecznie system budowania wypowiedzi, używany w procesie komunikacji interpersonalnej. Na język składają się dwa elementy:Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programów, programowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje.

    Gra rozpoczyna się odebraniem przez wykonujący rutynowe działania górnicze statek Kuun-Lan wezwania do powrotu nad Hiigarę w celu obrony planety przed Imperium Taiidańskim. Po zwycięskiej bitwie Somtaaw podejmują się odnalezienia zaginionego niszczyciela Bushan-Re. W sektorze, gdzie naprawiają ten niszczyciel, napotykają artefakt-boję o nieznanym pochodzeniu. Ekipie naukowej udaje się ustalić, że wysyła on wiadomość w nieznanym języku oraz, że osłonięty jest pewnego rodzaju materią organiczną. Podczas badań dolne pokłady Kuun-Lan stają się łupem nieznanego rodzaju infekcji. Wobec niemożności jej powstrzymania Dowództwo Floty odłącza dolną część kadłuba statku. Próba ratowania zainfekowanego fragmentu okrętu okazuje się bezcelowa, zostaje on bowiem zajęty przez bio-mechanicznego wirusa posiadającego świadomość nazwanego przez Somtaaw Bestią. Nowy wróg od tego czasu rośnie w siłę, stopniowo infekując dużą część galaktyki.

    Silnik graficzny – część kodu aplikacji odpowiedzialna za tworzenie grafiki (2D lub 3D) na ekranie komputera. Zawiera elementy konieczne do wykonywania złożonych matematycznych obliczeń i przekształceń elementów grafiki.Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2000 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    Dalsza rozgrywka koncentruje wysiłki gracza na próbach pokonania infekcji. Flota Somtaaw angażuje się między innymi w ochronę konwoju Republiki Taiidan, w atak na placówkę badawczą Imperium Taaidańskiego, czy oblężenie bazy Jeźdźców Turanic. Współpracując z siostrzanym okrętem, innymi siłami Hiigaran oraz Bentusi, rozwijając swoje możliwości technologiczne i bojowe między innymi poprzez zdobycie Działa Oblężniczego Somtaaw stają się na tyle silni by zwyciężyć Bestię. W ostatnim akcie gry siły klanu Sommtaw mierzą się ze źródłem infekcji: ze statkiem o nazwie Naggarok – z niego pochodzi bowiem Bestia – i pokonują go, by w ten sposób wyzwolić galaktykę.

    Homeworld 2 – komputerowa strategiczna gra czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana w 2003 przez Sierra Entertainment na platformy OS X i Microsoft Windows. Jest to sequel gry Homeworld z 1999.Gra wieloosobowa (ang. multiplayer) – rodzaj (bądź tryb) gry pozwalający na jednoczesną rozgrywkę wielu graczy w tę samą grę komputerową lub wideo.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Grafika 3D (grafika trójwymiarowa) – nazwa jednej z dziedzin grafiki komputerowej, zajmującej się głównie wizualizacją obiektów trójwymiarowych. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania Three-Dimensional Graphics.
    Statek kosmiczny – pojazd poruszający się poza atmosferą Ziemi. Pojazd ten musi być wyniesiony i rozpędzony do odpowiedniej prędkości przez silniki napędowe. Współczesne statki kosmiczne wynoszone są w górę dzięki napędowi rakietowemu, który wytwarza siłę odrzutu. Wyróżnia się kilka rodzajów statków kosmicznych:
    Sierra Entertainment jest amerykańską firmą zajmującą się wydawaniem, produkowaniem i dystrybuowaniem gier komputerowych od 1979 r. Centrala Sierry mieści się w Los Angeles. Przedsiębiorstwo jest częścią grupy Activision Blizzard (dawniej Vivendi Games), która z kolei należy do Vivendi SA. Od 2006 r. wszystkie gry z Vivendi SA, wydawane są pod marką Sierra.
    Strategiczna gra czasu rzeczywistego (ang. real-time strategy, RTS) – gatunek gier komputerowych, będący modyfikacją turowych gier strategicznych, polegającą na niekrępowaniu graczy turami i kolejkami ruchów. Gracze mogą podejmować działania kiedy chcą, natomiast skutki owych są widziane natychmiast. Gatunek ten stawia większy nacisk na szybkość podejmowania decyzji.
    Homeworld – gra komputerowa z gatunku RTS. Pierwsza edycja ukazała się wyłącznie na platformę Microsoft Windows, lecz wraz z udostępnieniem kodu źródłowego powstały wersje na Linuksa oraz OS X. Jest to pierwsza gra z serii Homeworld.
    Zakażenie, infekcja (z łac. infectio) – wtargnięcie do organizmu drobnoustrojów chorobotwórczych. W celu wywołania choroby muszą one pokonać odporność organizmu. Jeżeli wrota zakażenia znajdują się w pobliżu miejsca występowania infekcji mówi się o zakażeniu miejscowym. Gdy zakażeniu towarzyszą objawy ogólnoustrojowej reakcji zapalnej taki stan nazywa się sepsą.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.016 sek.