• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Hollywood Pictures

    Przeczytaj także...
    Touchstone Pictures – amerykańska marka filmowa utworzona w Los Angeles w 1984 roku i używana przez filmową część The Walt Disney Company, obecnie działającą pod nazwą Walt Disney Motion Pictures Group. Tradycyjnie sygnowano nią filmy, których dystrybuowanie pod marką Disney (kojarzoną jednoznacznie z produkcją dziecięcą) uważano za ryzykowne lub niewłaściwe. Często jest uważana za samodzielną wytwórnię filmową, jednak w rzeczywistości nią nie jest i nigdy nie była.Walt Disney Motion Pictures Group (do 2007 znana pod nazwą Buena Vista Motion Pictures Group) - amerykańska wytwórnia filmowa z siedzibą w Burbank w stanie Kalifornia. Powstała w roku 1998 w wyniku połączenia kilku działających dotąd niezależnie wytwórni, należących do The Walt Disney Company. Obecnie skupia w sobie całą działalność koncernu Disney związaną z produkcją kinową.
    Szósty zmysł – film psychologiczny (z elementami horroru) powstały w 1999 roku w reżyserii M. Nighta Shyamalana. W rolach głównych występują: Bruce Willis jako dr Malcolm Crowe i Haley Joel Osment jako mały chłopiec, Cole Sear.

    Hollywood Pictures – marka używana przez wytwórnie filmowe należące do The Walt Disney Company, obecnie przez Walt Disney Motion Pictures Group.

    Goście w Ameryce (Just visiting) – francusko-amerykański film komediowy z 2001 roku w angielskiej wersji językowej, oparty na motywach francuskiego filmu Goście, goście z 1993 roku.The Walt Disney Company (krócej Disney) (NYSE: DIS) – największa na świecie korporacja mediowa założona 16 października 1923 w Burbanku przez braci Walta i Roya Disneyów, jako małe studio animacyjne pod nazwą Disney Brothers Cartoon Studio. W 2008 roku przychody firmy uplasowały ją na pierwszym miejscu wśród wszystkich korporacji mediowych świata wyprzedzając dotychczasowego lidera, TimeWarner Company.

    Marka powstała w 1990 roku, zaś pierwszym sygnowanym nią filmem była Arachnofobia. W założeniu miała ona pełnić w portfolio koncernu rolę podobną do tej wypełnianej przez Touchstone Pictures - być wykorzystywana do filmów, do których ze względu na ich kontrowersyjny charakter (sceny przemocy lub erotyczne) nie pasowała kojarzona z kinem dzięciecym i familijnym marka Disney. Największym sukcesem finansowym spośród filmów Hollywood Pictures okazał się Szósty zmysł, który w samej dystrybucji kinowej w Ameryce Północnej przyniósł 200 mln dolarów przychodu. W 2001 zaprzestano używania marki (ostatnią premierą byli Goście w Ameryce), jednak w 2006 przywrócono ją do życia. Od tego czasu są nią oznaczane produkowane przez Disneya filmy niskobudżetowe, kwalifikujące się raczej do klasy B.

    Linki zewnętrzne[]

  • Pełna lista filmów Hollywood Pictures na imdb.com



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.013 sek.