• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Historia gier komputerowych - siódma generacja



    Podstrony: [1] [2] [3] [4] [5] 6 [7]
    Przeczytaj także...
    PlayStation Move – bezprzewodowy kontroler ruchu na PlayStation 3 od Sony Computer Entertainment, którego premiera odbyła się 15 września 2010 roku w Europie, 16 września w Australii, 17 września 2010 roku w Ameryce Północnej i 21 października 2010 roku w Japonii.Deep Silver – wydawca gier komputerowych, dział spółki Koch Media. Założony w 2002 roku, już zaproszony wówczas do współpracy i wydawania niektórych poważnych tytułów. Ma on swoją siedzibę w Basingstoke w Wielkiej Brytanii. Deep Silver wydał około sześćdziesięciu gier od 2003 roku.

    UWAGA: TA PODSTRONA MOŻE ZAWIERAĆ TREŚCI PRZEZNACZONE TYLKO DLA OSÓB PEŁNOLETNICH



    Uwagi
    1. Ocena nie mniejsza niż 96/100 na Metacritic lub 96% na GameRankings przynajmniej na jednej platformie.
    2. Sprzedaż powyżej 15 milionów egzemplarzy na wszystkie platformy.
    3. Dodatkowo występują różne warianty pojemności dysku twardego obecnego w konsoli.
    4. W trybie 2D obie gry obsługiwały rozdzielczość 720p, a 3D było nieobligatoryjne.
    5. Termin cross-geny odnosi się do gier, których premiera na konsole starszej i nowszej generacji odbyła się mniej więcej w tym samym czasie. W przypadku, gdy pierwotnie grę wydano na konsolę starszej generacji, a dopiero po pewnym, dłuższym okresie – często wynoszącym kilka lat – grę wydano na konsolach nowszej generacji, wtedy możemy mówić o remasterze.
    6. Uwzględniono zarówno sprzedaż konsol stacjonarnych, jak i przenośnych.

    Przypisy

    1. WildCamel: Nowa generacja konsol zakończy swój żywot za 5–6 lat? (pol.). Gry-Online, 2013-11-29. [dostęp 2013-12-10].
    2. PlayStation 3 i Xbox 360 mają po 80 milionów sprzedanych sztuk (ang.). Gry-Online, 2012-04-19. [dostęp 2012-05-30].
    3. PLAYSTATION®3 LAUNCHES ON NOVEMBER 17, 2006 IN NORTH AMERICA (ang.). 2006-05-08, Sony Computer Entertainment America
    4. PS3 Launch date set for Taiwan and Hong Kong (ang.). 2006-11-02.
    5. Video Game Charts, Game Sales (ang.). vgchartz.com. [dostęp 13 marca 2012].
    6. Consolidated Financial Statements. Nintendo, 2011-04-25. [dostęp 2011-06-10].
    7. Berlin, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 83, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    8. Luc: Dodatkowo płatny multiplayer (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2013-12-28].
    9. Luc: Red Ring of Death na Xboksie 360 (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2013-12-26].
    10. pyszny: Sony wiedziało o YLOD i mogło nas przed nim uchronić? (pol.). PSSite, 2009-09-26. [dostęp 2013-12-26].
    11. Jak to jest z awaryjnością PS3 oraz Wii? (pol.). Gry-Online, 2007-07-06. [dostęp 2014-01-08].
    12. Krzysztof Gonciarz: Nintendo Wii: Pytania i odpowiedzi (pol.). Gry-Online, 2007-08-13. [dostęp 2014-01-08].
    13. Berlin, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 78, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    14. Klecha: Nintendo DS – data premiery w USA i Japonii ogłoszona (pol.). Gry-Online, 2004-09-21. [dostęp 2012-10-03].
    15. Speed: Europejska premiera Nintendo DS (pol.). Gry-Online, 2005-03-11. [dostęp 2012-10-05].
    16. Consolidated Sales Transition by Region (ang.). Nintendo, 2012-07-24. [dostęp 2012-07-26]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-12-21)].
    17. Europejski debiut Nintendo DSi (pol.). Gry-Online, 2009-04-03. [dostęp 2014-07-18].
    18. PSP Japanese launch impressions (ang.). 1UP, 2004-12-11. [dostęp 2012-11-09].
    19. Tor Thorsen: The US PSP Launch (ang.). GameSpot, 2006-04-17. [dostęp 2012-11-09].
    20. Sony PSP launches across Europe. 2005-09-01. [dostęp 2008-03-12].
    21. Robert Purchese: PS3 worldwide sales reach 51.8 million (ang.). Eurogamer, 2011-09-14. [dostęp 2012-10-10].
    22. PSP (PlayStationPortable) Go, The Newest Evolution in Handheld Entertainment, Available Today. Sony Computer Entertainment America, 2009-10-01. [dostęp 2012-11-09].
    23. Potężna ilość rzeczy do ściągnięcia w dniu premiery PSPgo. Gry-Online, 2009-09-27. [dostęp 2014-07-18].
    24. PSP go: PSP (PlayStation Portable) evolves to match the digital lifestyle. Sony Computer Entertainment, 2009-06-03. [dostęp 2009-10-02].
    25. Piotrek66: Najlepsze gry 2011 – Najlepsza gra mobilna (pol.). Gry-Online, 2011-12-31. [dostęp 2012-10-10].
    26. Steam Client Released (ang.). Valve, 2003-09-12. [dostęp 2012-09-01].
    27. Olek: Steam ma już 30 mln użytkowników (pol.). Gry-Online, 2010-10-18. [dostęp 2012-09-01].
    28. Szymon Liebert: Steam ma już 35 milionów użytkowników. Valve szuka pracowników (pol.). Gry-Online, 2011-09-18. [dostęp 2012-09-01].
    29. luckie: Steam z 65 milionami aktywnych kont (pol.). Gry-Online, 2013-10-31. [dostęp 2013-12-11].
    30. direct2drive.com (ang.). alexa.com. [dostęp 2012-09-01].
    31. Czarny Wilk: Spoczywaj w pokoju, Games for Windows Live (pol.). Gry-Online, 2013-12-22. [dostęp 2014-01-22].
    32. Jakub Mirowski: Microsoft jednak nie rezygnuje z Games for Windows Live (pol.). Gry-Online, 2014-06-22. [dostęp 2014-08-18].
    33. John Callaham: GOG (Good Old Games) to offer classic PC DRM-free games for download (pol.). http://news.bigdownload.com,+2008-06-10.+[dostęp 2012-09-01].
    34. Szymon Liebert: Pierwszy rok Origin był sukcesem – firma Electronic Arts mówi o wynikach i przyszłości swojej platformy (pol.). Gry-Online, 2010-06-18. [dostęp 2012-09-01].
    35. Luc: Początek dystrybucji cyfrowej na konsolach (pol.). Gry-Online, 2013-12-28. [dostęp 2013-12-28].
    36. Luc: Walka z rynkiem wtórnym – online passy (pol.). gry-Online, 2013-12-27. [dostęp 2013-12-27].
    37. Paweł Kamiński: Steam robi porządek ze sprzedawanymi wersjami gier i wprowadza kategorię Early Access (pol.). Polygamia, 2013-03-22. [dostęp 2014-01-21].
    38. Adrian Werner: Dystrybucja elektroniczna to niemal 50% sprzedaży gier PC w USA! (pol.). Gry-Online, 2010-07-22. [dostęp 2014-01-21].
    39. gamesindustry.biz: Digital game sales in US grew 17% during second quarter – NPD (pol.). ames Brightman, 2012-08-08. [dostęp 2012-09-01].
    40. Draug: Podsumowanie dystrybucji cyfrowej w 2013 roku w USA – pecety wzmacniają swoją pozycję (pol.). Gry-Online, 2014-01-17. [dostęp 2013-01-21].
    41. Jeffrey Matulef: Double Fine takes to Kickstarter yet again with strategy epic Massive Chalice (ang.). Eurogamer, 2013-05-30. [dostęp 2013-05-31].
    42. Tomasz Kutera: Daj kopniaka na rozpęd, czyli jak Kickstarter szturmem wziął świat gier (pol.). polygamia.pl, 2013-05-31. [dostęp 2013-12-28].
    43. Adrian Werner: Kickstarter i crowdfunding – czy to jest przyszłość branży? (pol.). Gry-Online, 2012-12-26. [dostęp 2013-12-28].
    44. Kickstarter Stats (ang.). Kickstarter. [dostęp 2013-12-28].
    45. Robert Sawicki: Kickstarter: Gry zebrały w tym roku ponad 200 milionów dolarów (pol.). gram.pl, 2013-12-17. [dostęp 2013-12-28].
    46. Paweł Kamiński: Zbroja dla konia wiecznie żywa! (pol.). polygamia.pl, 2011-03-17. [dostęp 2012-09-01].
    47. Patryk Purczyński: Zbroja dla konia w Oblivionie wciąż się sprzedaje! (pol.). gram.pl, 2011-03-13. [dostęp 2012-09-01].
    48. Berlin, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 82, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    49. Aver: BioWare broni płatnych DLC w dniu premiery: „Fani tego chcą” (pol.). Gry-Online, 2012-08-14. [dostęp 2012-08-01].
    50. Jiker: Pecetowe Star Wars: The Force Unleashed II źródłem informacji o dodatkach DLC (pol.). Gry-Online, 2010-11-02. [dostęp 2012-09-01].
    51. Piotr Bicki: Capcom zmieni „strategię dostarczania DLC”. Nie będzie dodatków umieszczanych na płycie (pol.). CD-Action, 2012-05-15. [dostęp 2014-02-07].
    52. Jiker: Opóźniono premierę dodatku do Prince of Persia (pol.). Gry-Online, 2009-02-26. [dostęp 2012-09-01].
    53. guandi: Drugie DLC do Assassin's Creed II już w czwartek (pol.). Gry-Online, 2010-02-17. [dostęp 2012-09-01].
    54. Musiol,: Avalanche: „DLC jest zbędne, gdy gra jest dobra” (pol.). PS3Site, 2012-07-27. [dostęp 2012-09-01]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-08-15)].
    55. Luc: Wzrost popularności DLC (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2013-12-26].
    56. Luc: Wzrost popularności DLC (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2013-12-27].
    57. Szymon Liebert: Dodatki do Battlefield 3 pojawią się najpierw na PlayStation 3 (pol.). Gry-Online, 2011-09-23. [dostęp 2013-12-27].
    58. admin: Ekskluzywne DLC do AC: Brotherhood! (pol.). PSSite, 2010-11-02. [dostęp 2013-12-27].
    59. Konrad Hildebrand: CD Projekt uważa, że gracze nie powinni być zmuszani do płacenia za mniejsze dodatki (pol.). polygamia.pl, 2012-07-03. [dostęp 2012-09-01].
    60. Brian Ashcraft: Nintendo Introduces Wii Motion Plus (ang.). Kotaku, 2008-06-14. [dostęp 2013-12-26].
    61. Jiker: PlayStation Move debiutuje na polskim rynku (pol.). Gry-Online, 2012-09-15. [dostęp 2012-09-02].
    62. Xbox 360′s Kinect given release date for Australia (ang.).
    63. Microsoft releases its official SDK for Kinect (ang.).
    64. Chloe Albanesius: Kinect for Windows 1.5 Released With Facial, Skeletal Tracking (ang.). pcmag.com, 2012-05-21. [dostęp 2012-06-19].
    65. Kinect Confirmed As Fastest-Selling Consumer Electronics Device (ang.). [zarchiwizowane z tego adresu (2011-07-11)].
    66. Xbox 360 surpasses 66M sold and Kinect passes 18M units (ang.). venturebeat.com. [dostęp 2012-01-29].
    67. Company Profile. G-cluster Global Corporation (ang.). g-cluster.com.
    68. Rich Brown: Interview: OnLive CEO Steve Perlman gives us his post-launch perspective (ang.). CNET News, 2010-07-15. [dostęp 2010-08-06].
    69. James Pikover: Gaikai Vs. Onlive: The Battle for the Gaming Cloud (ang.). IGN, 2012-06-12. [dostęp 2012-08-15].
    70. Kono: Granie w chmurze i ułatwianie dostępu do gier przyszłością branży według szefa Gaikai (pol.). Gry-Online, 2012-01-18. [dostęp 2012-10-05].
    71. Ender: Lara Croft and the Guardian of Light za darmo w przeglądarce (pol.). Gry-Online, 2012-11-14. [dostęp 2012-11-14].
    72. Rich Brown: Core Online – serwis Square Enix umożliwiający granie w przeglądarkach przestał istnieć (pol.). Gry-Online, 2014-01-19. [dostęp 2014-01-20].
    73. Radosław „eLKaeR” Grabowski: „Odblokowano Osiągnięcie” – o graniu na punkty (pol.). gram.pl, 2011-05-01. [dostęp 2012-10-10].
    74. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 125, 132-133. ISBN 978-83-933172-0-2.
    75. The Top 25 Modern PC Games (ang.). IGN, 2012-08-06. [dostęp 2013-12-13].
    76. The Top 25 Modern PC Games (ang.). IGN, 2012-08-06. [dostęp 2013-12-13].
    77. Góral: Dust 514 – strzelanka MMO na PlayStation 3 – zadebiutuje w USA już za miesiąc? (pol.). Gry-Online, 2012-09-25. [dostęp 2012-10-10].
    78. Sarge: Spartacus Legends – gra na podstawie serialu Spartakus będzie darmowa (pol.). Gry-Online, 2012-09-07. [dostęp 2012-10-10].
    79. Draug: League of Legends drugą najlepiej zarabiającą grą free-to-play w USA, World of Warcraft na miejscu siódmym (pol.). gry-Online, 2014-01-20. [dostęp 2014-01-21].
    80. Szymon Liebert: Ubisoft: skala piractwa na PC wynosi 93-95%. Ratunkiem model free-to-play (pol.). gry-Online, 2012-08-22. [dostęp 2012-10-10].
    81. Aver: Szef Electronic Arts: liczą się PC, free-to-play i cyfrowa dystrybucja (pol.). Gry-Online, 2012-07-12. [dostęp 2012-10-10].
    82. Małgorzata Trzyna: Crytek zamierza tworzyć jedynie gry free-to-play (pol.). gram.pl, 2012-06-08. [dostęp 2013-04-01].
    83. Patryk Purczyński: Crytek chce całkowicie przejść w segment F2P (pol.). gram.pl, 2013-02-10. [dostęp 2013-04-01].
    84. Maciej Gajewski: Wszystko o YouTube (pol.). Chip, 2009-11-06. [dostęp 2014-01-09].
    85. Bartłomiej Sieja: Komentarz: Minecraft – fenomen dla mnie niezrozumiały (pol.). Gamezilla.pl, 2010-12-28. [dostęp 2014-01-09].
    86. Leena Rao: Justin.TV’s Video Gaming Portal Twitch.TV Is Growing Fast (ang.). TechCrunch, 2011-08-11. [dostęp 2014-01-09].
    87. Twitch.tv (ang.). Alexa. [dostęp 2014-01-09].
    88. Jiker: Twórcy Resident Evil 5 posądzeni o rasizm! (pol.). Gry-Online, 2007-08-02. [dostęp 2014-06-22].
    89. Stephen Totilo: The Designer of Call of Duty's 'No Russian' Massacre Wanted You to Feel Something (ang.). Kotaku, 2012-02-08. [dostęp 2014-02-06].
    90. Adam Wieczorek: Ciąg dalszy kontrowersji wokół nowego Medal of Honor (pol.). gram.pl, 2010-08-15. [dostęp 2014-02-07].
    91. Owen good: Psychologist Clarifies Bulletstorm Comments to Fox News (ang.). Kotaku, 2011-02-23. [dostęp 2014-02-06].
    92. Piotr Bicki: Call of Juarez: The Cartel – meksykańscy urzędnicy chcą zakazu sprzedaży gry (pol.). CD-Action, 2011-02-11. [dostęp 2014-02-06].
    93. David martin: 7 Navy SEALs disciplined for role with video game (ang.). CBS, 2012-11-08. [dostęp 2014-02-12].
    94. jason Schreier: Tomb Raider Creators Say 'Rape' Is Not A Word In Their Vocabulary (ang.). Kotaku, 2012-06-29. [dostęp 2014-02-06].
    95. Czarny Wilk: Największe kontrowersje 2013 roku – które afery zapadły nam w pamięć? (pol.). Gry-Online, 2013-12-22. [dostęp 2014-02-06].
    96. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    97. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry. 10. W negatywnym świetle (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    98. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry. 6. Religijne rozterki (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    99. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry. 5. Gierki polityczne (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    100. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry. 2. Atomowe zabawki (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    101. Damian Pawlikowski: Cenzura w branży - za co banuje się gry. 8. Na pohybel przemocy (pol.). Gry-Online, 2013-10-13. [dostęp 2014-08-10].
    102. Simon Carless: Havok Announces PlayStation 3 Middleware Support (ang.). Gamasutra, 2005-05-17. [dostęp 2014-01-16].
    103. Elrond: DirectX 10 na Xbox 360 – nie. Crysis – może? (pol.). Gry-Online, 2006-08-24. [dostęp 2014-01-16].
    104. malacar: DirectX 10 – Co nam da? (pol.). Gry-Online, 2006-06-14. [dostęp 2014-01-17].
    105. Direct X 10 Officially Vista-Only (ang.). Gizmodo, 2006-06-15. [dostęp 2014-01-16].
    106. maciej jałowiec: Znamy datę premiery systemu Windows 7 (pol.). Gry-Online, 2009-06-03. [dostęp 2014-01-17].
    107. Olek: Jak DirectX 11 radzi sobie z grami? (pol.). Gry online, 2010-05-13. [dostęp 2014-01-17].
    108. Maciej Piotrowski: NVIDIA wyposaża Playstation 3 w PhysX (pol.). benchmark.pl, 2009-03-17. [dostęp 2014-01-14].
    109. Kamil Pieczonka: NVIDIA PhysX i APEX coraz popularniejsze (pol.). FrazPC, 2009-04-28. [dostęp 2013-01-16].
    110. Mieszko Krzykowski: NVIDIA 3D Vision – nowy wymiar grafiki w grach? (pol.). PCLab.pl, 2009-07-31. [dostęp 2014-01-17].
    111. vampire: AMD i nVidia chcą wykorzystac GPU do obliczeń związanych z AI (pol.). Gry-Online, 2009-01-22. [dostęp 2014-01-17].
    112. Szymon Liebert: Nvidia wprowadza stereoskopowy obraz 3D na trzech monitorach (pol.). Gry-Online, 2010-06-30. [dostęp 2014-01-17].
    113. Jakub Dudkowsk: Stereoskopowe 3D również na Xboksie? (pol.). ppe, 2011-05-23. [dostęp 2014-01-17].
    114. Paweł Maziarz: AMD TressFX: technologia zwiększy realizm wyświetlanych włosów w grach komputerowych (pol.). benchmark.pl. [dostęp 2013-02-25].
    115. Damian Szymański: Wiedźmin 3: realistyczna animacja futra wilka – zobacz prezentację technologii Fur Tech (pol.). benchmark.pl, 2013-09-10. [dostęp 2014-01-16].
    116. Bartosz Woldański: Nvidia HairWorks, czyli technologia na miarę AMD TressFX 2.0 (pol.). PCLab.pl, 2014-01-16. [dostęp 2014-01-16].
    117. Góral: PhysX – zaprezentowano Position Based Fluids, technologię generującą najładniejszą wodę (pol.). Gry-Online, 2013-04-23. [dostęp 2014-01-17].
    118. Góral: Zaprezentowano Facial Motion Capture System – technikę odwzorowującą mimikę twarzy (pol.). Gry-Online, 2013-05-10. [dostęp 2014-01-17].
    119. Bartosz Woldański: AMD TressFX 2.0 nie ograniczy się tylko do włosów (pol.). PCLab.pl, 2013-11-13. [dostęp 2014-01-16].
    120. Luc: Niespełniony sen o rozdzielczości 1080p (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2014-01-20].
    121. Luc: Spadek liczby tytułów na wyłączność (pol.). Gry-Online, 2013-12-24. [dostęp 2013-12-27].
    122. luckie: Diablo III trafi na PlayStation 3 i PlayStation 4 (pol.). Gry-Online, 2013-02-21. [dostęp 2014-01-31].
    123. Jiker: Październik miesiącem debiutu Dead Rising 2 w Europie (pol.). Gry-Online, 2010-06-28. [dostęp 2014-01-31].
    124. luckie: Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition dostępna na PC (pol.). Gry-Online, 2013-08-28. [dostęp 2014-01-31].
    125. Sarge: Polska premiera gry Dark Souls: Prepare to Die Edition na PC (pol.). Gry-Online, 2012-08-24. [dostęp 2014-01-31].
    126. Kono: L.A. Noire: The Complete Edition debiutuje na rynku PC (pol.). Gry-Online, 2011-11-09. [dostęp 2014-01-31].
    127. Góral: Mortal Kombat Komplete na PC ukaże się w lipcu [news zakutalizowany] (pol.). Gry-Online, 2013-05-22. [dostęp 2014-01-31].
    128. sathorn: Gra Viking: Battle for Asgard pojawiła się na komputerach osobistych (pol.). Gry-Online, 2012-10-18. [dostęp 2014-01-31].
    129. g40st: Znamy datę premiery gry Battlefield: Bad Company (pol.). Gry-Online, 2008-04-16. [dostęp 2013-01-31].
    130. Góral: The Elder Scrolls V: Skyrim najlepszą grą obecnej generacji według klientów sklepu Amazon (pol.). Gry-Online, 2013-08-06. [dostęp 2013-12-11].
    131. Call of Duty: Modern Warfare 2 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    132. Call of Duty: Modern Warfare 2 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    133. Call of Duty: Black Ops (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    134. Call of Duty: Black Ops (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    135. Call of Duty: Modern Warfare 3 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    136. Call of Duty: Modern Warfare 3 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    137. Call of Duty: Black Ops II (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    138. Call of Duty: Black Ops II (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    139. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 172-173. ISBN 978-83-933172-0-2.
    140. Patryk „Pepsi” Purczyński: Sprzedaż Modern Warfare 3: Rekord Black Opsa pobity o prawie milion sztuk! (pol.). Gry-Online, 2011-11-11. [dostęp 2012-10-14].
    141. The Top 25 Modern PC Games (ang.). IGN, 2012-08-06. [dostęp 2013-12-13].
    142. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    143. Halo 3 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    144. The Top 25 Xbox 350 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    145. The Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    146. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    147. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    148. Battlefield 3 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    149. Battlefield 3 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    150. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    151. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    152. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    153. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    154. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    155. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    156. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-11].
    157. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-11].
    158. Martin Robinson: Eurogamer's Games of the Generation: The top 50 (ang.). Eirogamer, 2013-04-11. [dostęp 2015-01-08].
    159. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 172. ISBN 978-83-933172-0-2.
    160. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-11].
    161. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-11].
    162. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-11].
    163. (2010) TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    164. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 159. ISBN 978-83-933172-0-2.
    165. The Top 25 Xbox 360 Games (ang.). IGN, 2013-12-11. [dostęp 2013-12-11].
    166. Berlin, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 81, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    167. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 149. ISBN 978-83-933172-0-2.
    168. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 178. ISBN 978-83-933172-0-2.
    169. Brian Altano: IGN's Fighting Game Showdown (ang.). IGN, 2012-09-11. [dostęp 2013-12-11].
    170. Colin Moriarty i Andrew Goldfarb: IGN's Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    171. Tal Blevins: E3 2004: Dragon Age. IGN, 2004-05-12. [dostęp 2012-11-09].
    172. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    173. IGN's Top 25 Xbox 360 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    174. The Elder Scrolls V: Skyrim (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    175. The Elder Scrolls V: Skyrim (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    176. The Elder Scrolls V: Skyrim (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    177. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    178. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    179. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    180. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    181. TOP 100 FPSs (ang.). IGN. [dostęp 2013-12-10].
    182. Redakcja: Najlepsze gry generacji – PC i konsole (pol.). Eurogamer, 2013-10-16. [dostęp 2013-12-13].
    183. Top 100 RPGs of All Time (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    184. Diablo III – 15 milionów egzemplarzy sprzedanych do końca 2013 roku (pol.). Gry-Online, 2014-02-07. [dostęp 2014-02-13].
    185. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 189. ISBN 978-83-933172-0-2.
    186. Góral: World of Warcraft nie stanie się grą free-to-play (pol.). Gry-Online, 2013-11-10. [dostęp 2013-12-10].
    187. Star Wars: Galaxies - pierwsze MMO w świecie „Gwiezdnych Wojen” kończy żywot / CD-Action. www.cdaction.pl. [dostęp 2015-07-13].
    188. Czas pożegnać się z Warhammer Online: Age of Reckoning; serwery zostaną wkrótce wyłączone - gram.pl. www.gram.pl. [dostęp 2015-07-13].
    189. Daniel Perez: League of Legends Interview (ang.). 1UP.com, 2009-01-16. [dostęp 2014-02-15].
    190. W League of Legends gra 27 milionów osób dziennie (pol.). Gry-Online, 2014-01-28. [dostęp 2014-02-15].
    191. Michael Cohen: Why Is Dota 2 The Biggest Game On Steam? (ang.). Rock, Paper, Shotgun, 2013-09-11. [dostęp 2014-02-15].
    192. World of Tanks ma 78 milionów użytkowników – Wargaming.net podsumowuje 2013 rok (pol.). Gry-Online, 2014-02-15. [dostęp 2014-02-15].
    193. Kamil Zwijacz: War Thunder posiada już 5 mln graczy (pol.). Gry-Online, 2013-11-04. [dostęp 2013-02-15].
    194. Szymon Liebert: EVE Online ma ponad 500 tysięcy subskrybentów (pol.). Gry-Online, 2013-02-28. [dostęp 2014-02-15].
    195. Redakcja: Najlepsze gry generacji – PlayStation 3 (pol.). Eurogamer, 2013-10-16. [dostęp 2013-12-13].
    196. AMN and Anime Advanced Announce Anime Game Demo Downloads (ang.). Anime News Network, 2006-02-08. [dostęp 2012-04-02].
    197. Colin Moriarty i Andrew Goldfarb: IGN's Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    198. Colin Moriarty i Andrew Goldfarb: IGN's Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    199. Grand Theft Auto IV (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    200. Grand Theft Auto IV (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    201. Berlin, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 78-79, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    202. Grand Theft Auto V (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    203. Grand Theft Auto V (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    204. Colin Moriarty i Andrew Goldfarb: IGN's Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    205. Red Dead Redemption (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    206. Red Dead Redemption (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    207. Colin Moriarty i Andrew Goldfarb: IGN's Top 25 PlayStation 3 Games (ang.). IGN, 2013-09-03. [dostęp 2013-12-10].
    208. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 171. ISBN 978-83-933172-0-2.
    209. Top 10 Best Stealth Games. Gameranx. [dostęp 2015-07-09].
    210. Top 10 Best Stealth Games. Gameranx. [dostęp 2015-07-09].
    211. FIFA Soccer 13 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    212. FIFA Soccer 13 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    213. Gran Turismo 5 (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    214. Redakcja: Najlepsze gry generacji – Xbox 360 (pol.). Eurogamer, 2013-10-16. [dostęp 2013-12-13].
    215. The Top 25 Modern PC Games (ang.). IGN, 2012-08-06. [dostęp 2013-12-13].
    216. The Top 25 Modern PC Games (ang.). IGN, 2012-08-06. [dostęp 2013-12-13].
    217. Paweł Kamiński: Gracze pokochali wirtualną farmę, ciężarówki i inne symulatory. Ale właściwie za co? (pol.). Polygamia, 2013-11-01. [dostęp 2013-12-11].
    218. Dean Takahashi: EA’s The Sims Social has stolen millions of players from Zynga (ang.). VentureBeat, 2011-10-12. [dostęp 2011-12-17].
    219. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 155-156. ISBN 978-83-933172-0-2.
    220. Redakcja: Najlepsze gry niezależne generacji (pol.). Eurogamer, 2013-10-16. [dostęp 2013-12-13].
    221. Sarge: Minecraft sprzedany w 13 mln na PC i w 10 mln na Xboksie 360 (pol.). Gry-Online, 2013-12-14. [dostęp 2013-12-27].
    222. ganzes. Indyki w hurcie. „CD-Action”. 223, s. 90-91, październik 2013. Wydawnictwo Bauer. 
    223. Adrian Werner: Potęga PC – renesans najpopularniejszej platformy dla graczy (pol.). Gry-Online, 2013-10-20. [dostęp 2013-12-28].
    224. Filip Grabski: Garść nieoficjalnych doniesień na temat Portal 2 (pol.). Gry-Online, 2008-06-10. [dostęp 2014-02-07].
    225. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 156, 170. ISBN 978-83-933172-0-2.
    226. Angry Birds (ang.). Gamespot. [dostęp 2012-11-09]. [zarchiwizowane z tego adresu (2011-09-02)].
    227. DogGhost: Ponad pół miliarda pobrań gier z serii Angry Birds (pol.). Gry-Online, 2011-01-03. [dostęp 2012-11-09].
    228. Ponad miliard pobrań gier z serii Angry Birds (pol.). Gry-Online, 2012-05-10. [dostęp 2012-11-09].
    229. Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011, s. 159-160, 182. ISBN 978-83-933172-0-2.
    230. New Super Mario Bros. Wii (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    231. Wii Sports (ang.). VGChartz. [dostęp 2013-02-13].
    232. Szukacie dobrych gier na Facebooku? Ta lista może pomóc. Gry-Online, 2009-12-25. [dostęp 2014-04-01].
    233. Maciej Kowalik: Szukacie dobrych gier na Facebooku? Ta lista może pomóc (pol.). Polygamia, 2013-12-10. [dostęp 2014-04-01].
    234. Eddie Makuch: Rock Band 4 Revealed for Xbox One And PS4 (ang.). GameSpot, 2015-03-15. [dostęp 2015-08-01].
    235. Steven Williamson: Holiday Guide - 6 essential PlayStation Move games (ang.). PlayStation Universe, 2012-12-14. [dostęp 2014-08-11].
    236. Eric Qualls: Top 10 Best Kinect Games (ang.). about.com. [dostęp 2014-08-11].
    237. Kinect Adventures! (ang.). VGChartz. [dostęp 2014-02-13].
    238. SOCOM: Polskie Siły Specjalne (pol.). Gry-Online. [dostęp 2014-08-11].
    239. MAG (pol.). Gry-Online. [dostęp 2014-08-11].
    240. God of War Collection (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    241. Prince of Persia Trilogy (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    242. Team ICO Collection (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    243. Oddworld: Stranger's Wrath HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    244. Metal Gear Solid HD Collection (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    245. Resident Evil 4 HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    246. Beyond Good & Evil HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    247. MDK 2 HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    248. Tom Clancy’s Splinter Cell Trilogy (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    249. Devil May Cry HD Collection (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    250. Silent Hill HD Collection (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    251. Tony Hawk's Pro Skater HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    252. Killzone HD (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    253. Baldur’s Gate: Enhanced Edition (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    254. Baldur's Gate II: Enhanced Edition (pol.). Gry-Online. [dostęp 2013-12-10].
    255. Stephen Lambrechts: Another World Review (ang.). IGN, 2011-09-21. [dostęp 2013-12-29].
    256. Leif Johnson: GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS IOS REVIEW (ang.). IGN, 2013-12-18. [dostęp 2013-12-29].
    257. Daemon Hatfield: Plants vs. Zombies Review (ang.). IGN, 2010-02-12. [dostęp 2013-12-29].
    258. Steve Watts: STAR WARS: KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC IPAD REVIEW (ang.). IGN, 2013-05-29. [dostęp 2013-12-29].
    259. Jiker: Syberia – przygodówkowy klasyk od teraz także na iOS (pol.). GramyNaWynos.pl, 2013-05-20. [dostęp 2013-12-29].
    260. Eddie Makuch: Original Tomb Raider hits iOS for 99 cents, promises 15 hours of gameplay (ang.). GameSpot, 2013-12-17. [dostęp 2013-12-29].
    261. Levi Buchanan: World of Goo iPad Review (ang.). IGN, 2010-12-16. [dostęp 2013-12-29].
    262. Steve Butts: A POCKET FULL OF TACTICS. (ang.). IGN, 2013-07-24. [dostęp 2013-12-29].
    263. Jerzy Łabuda: Wszystkiego najlepszego, iPhone! 5 lat zmieniającego się grania (pol.). gamezilla.komputerswiat.pl, 2012-07-10. [dostęp 2012-10-10].
    264. Justin Davis: Deus Ex: The Fall (ang.). IGN, 2013-06-10. [dostęp 2014-02-15].
    265. Levi Buchanan: Grand Theft Auto: Chinatown Wars Review (ang.). IGN, 2010-01-19. [dostęp 2013-12-29].
    266. Justin Davis: Mass Effect Infiltrator Review (ang.). IGN, 2012-03-14. [dostęp 2013-12-29].
    267. Matthew Diener: Might & Magic: Duel of Champions (ang.). Pocket Gamer, 2013-04-18. [dostęp 2013-12-29].
    268. Levi Buchanan: Spider-Man: Total Mayhem iPhone Review (ang.). IGN, 2010-08-01. [dostęp 2013-12-29].
    269. Ho Wong: Total War Battles (ang.). Impulse Gamer, 2012-05-01. [dostęp 2013-12-29].
    270. Dan Stapleton: [http://uk.ign.com/articles/2014/12/23/the-best-reviewed-games-of-2014?page=2 THE BEST-REVIEWED GAMES OF 2014 PAGE 2 OF 3] (ang.). IGN, 2014-12-23. [dostęp 2015-07-09].
    271. Erik Kain: Xbox One Vs. PS4: The Top 12 Cross-Gen Video Games (ang.). Forbes, 2013-10-16. [dostęp 2014-01-31].
    272. Justin Davis: Next-Gen Graphics Comparisons (ang.). IGN, 2013-12-03. [dostęp 2014-01-31].
    273. Dan Stapleton: [http://uk.ign.com/articles/2014/12/23/the-best-reviewed-games-of-2014 THE BEST-REVIEWED GAMES OF 2014 PAGE 1 OF 3] (ang.). IGN, 2014-12-23. [dostęp 2015-07-09].
    274. Wii U – słaba sprzedaż w minionym kwartale (pol.). Gry-Online, 2013-07-31. [dostęp 2014-08-01].
    275. Szymon Liebert: Sony na plusie w ostatnich miesiącach – nie dzięki marce PlayStation (pol.). Gry-Online, 2013-08-01. [dostęp 2014-08-04].
    276. PlayStation 4 pomaga Sony - znaczna poprawa wyników finansowych firmy (pol.). Gry-Online, 2014-02-06. [dostęp 2014-08-01].
    277. Xbox One w rękach 3 milionów graczy (pol.). Gry-Online, 2014-01-07. [dostęp 2014-08-01].
    278. Kamil Zwijacz: Sony sprzedało najwięcej konsol w zeszłym roku fiskalnym (pol.). Gry-Online, 2014-06-09. [dostęp 2014-08-04].

    Bibliografia[]

  • Krzysztof Gonciarz: Wybuchające beczki: zrozumieć gry wideo. Kraków: KG Tofu Media, 2011. ISBN 978-83-933172-0-2.
  • Kamil Krupiński, s-ka. Żegnaj, siódma generacjo!. „CD-Action”. 224, s. 78-83, listopad 2013. Wydawnictwo Bauer. 
  • ganzes. Indyki w hurcie. „CD-Action”. 223, s. 90-91, październik 2013. Wydawnictwo Bauer. 
  • Wojna totalna – wojna prowadzona przy pełnym zaangażowaniu społeczeństwa i pełnym poświęceniu środków gospodarczych, zmierzająca do eksterminacji wroga lub uczynienia go niezdolnym do samoobrony. Uderza głównie w podstawy ekonomiczne i społeczeństwo przeciwnika.Rockstar Games – grupa firm produkujących gry komputerowe wykupionych przez wydawcę gier komputerowych Take-Two Interactive.


    Podstrony: [1] [2] [3] [4] [5] 6 [7]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Grand Theft Auto III (GTA 3) – komputerowa gra akcji wyprodukowana przez Rockstar North i wydana przez Rockstar Games w październiku 2001 na konsolę PlayStation 2, w maju 2002 na Microsoft Windows, w listopadzie 2003 na konsolę Xbox, a dla systemu OS X – 12 listopada 2010 w Europie i 22 listopada 2010 w Ameryce Północnej. Jest czwartą częścią serii Grand Theft Auto. W Polsce została wydana przez firmę Play-It w roku 2002. Do dystrybucji gra trafiła w wersji oryginalnej, dopiero po jej premierze w Internecie pojawiła się oficjalna łata, spolszczająca grę do wersji kinowej (przetłumaczone napisy, dialogi pozostawione zostały w wersji oryginalnej). Aktualizacja zawierała także mapę metropolii, po której poruszał się gracz.
    Bayonetta – gra akcji wyprodukowana przez PlatinumGames, której światowa premiera odbyła się 29 października 2009 roku. W grze wcielamy się w tytułową wiedźmę Bayonettę, która walczy z siłami Nieba, w których znajdują się zarówno małe humanoidy jak i potężni bossowie. Bayonetta walczy za pomocą pistoletów, katany i bicza. Posiada również zdolność spowalniania czasu tzw. "Witch Time", która bardzo pomaga jej w walce.
    Nintendo Company, Limited (jap. 任天堂, Nintendō) – firma założona 23 września 1889 przez Fusajirō Yamauchiego, w celu produkowania kart hanafuda do japońskiej gry o tej samej nazwie. W ciągu kilkudziesięciu lat firma zajęła się rynkiem gier konsolowych i stała się jednym z potentatów w tej dziedzinie.
    Survival-horror – gatunek gier komputerowych, w których głównym celem jest utrzymanie bohatera (lub bohaterów) przy życiu. Sytuacja w jakiej znajduje się gracz jest zwykle pozornie przesądzona (duża ilość przeciwników, środki do obrony niewielkie, amunicja często na wykończeniu, niedostępność apteczek). W grach typu survival horror akcja często odbywa się nocą. Fabuła jest zazwyczaj mroczna i owiana mgłą tajemnicy. Gry te przedstawione są najczęściej w widoku TPP (Silent Hill, Resident Evil).
    Software development kit, SDK – zestaw narzędzi dla programistów niezbędny w tworzeniu aplikacji korzystających z danej biblioteki (np. DirectX SDK), pod dany system (np. Microsoft Platform SDK), sprzęt itp.
    Mikropłatność – forma opłaty pobieranej dobrowolnie od graczy w grach komputerowych (zazwyczaj opartych na rozgrywce poprzez Internet z innymi graczami – tryb gry wieloosobowej). Często spotykana w grach typu free-to-play, w których sama gra jest bezpłatna, lecz za pomocą mikropłatności można nabyć wirtualną walutę lub inne wirtualne dobra, takie jak broń bądź stroje dla postaci w grze.
    Kinectimals – gra komputerowa wyprodukowana przez Frontier Developments i wydana przez Microsoft Game Studios na konsolę Xbox 360 z obsługą Kinecta oraz na Windows Phone 7 i iOS. Była to jedna z gier premierowych Kinecta, wydana 4 listopada 2010 w Stanach Zjednoczonych i 10 listopada w Europie. W Polsce gra została wydana z polskimi napisami.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.608 sek.