• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Google AdSense

    Przeczytaj także...
    World Wide Web [ˌwɜ:ldˌwaɪdˈwɛb] (sieć ogólnoświatowa, światowa rozległa sieć komputerowa), w skrócie WWW lub Web – hipertekstowy, multimedialny, internetowy system informacyjny oparty na publicznie dostępnych, otwartych standardach IETF i W3C. WWW jest usługą internetową, która ze względu na zdobytą popularność bywa błędnie utożsamiana z całym Internetem, szczególnie przez początkujących użytkowników. Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Reklama kontekstowa – sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług internetowych (stron internetowych, E-maili, czatów, forów dyskusyjnych, komunikatorów itd.), który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku.

    Google AdSense – serwis reklamowy Google, wyświetlający na stronach WWW kontekstowe reklamy tekstowe, bannery oraz reklamy wideo.

    Informacje ogólne[ | edytuj kod]

    W najbliższym czasie AdSense będzie wyświetlało reklamy oparte na aktywnościach internetowych i zachowaniach internautów Funkcja ta nazywana jest targetowaniem behawioralnym (jednak Google używa określenia Interest-Based Advertising).

    Targetowanie behawioralne – odmiana targetowania polegająca na segmentowaniu grupy odbiorców reklamy w związku z ich zachowaniem. Portale internetowe oferujące usługi reklamowe dzielą obiorców na na różne kategorie. Na podstawie poprzedniej aktywności użytkownika na portalu (dzięki historii odwiedzanych stron) tworzony jest jego profil, a na podstawie jego analizy wyświetlane są odpowiednie reklamy.Banner, baner (z ang. sztandar, transparent) – forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny lub reklamowy.

    Udział w rynku[ | edytuj kod]

    Według danych International Data Corporation udział Google AdSense na rynku reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2007 wyniósł 23,7%. Według danych Google połączony przychód z emisji reklam w AdSense oraz AdWords w 2007 roku wyniósł ponad 16 miliardów dolarów. Rok później przychód wynosił już 21 miliardów dolarów.

    Google Inc. NASDAQ: GOOG – amerykańskie przedsiębiorstwo z branży internetowej. Jego flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją - skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.Google AdWords – system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC, CPM i CPA.

    Kontrowersje[ | edytuj kod]

    Google ma prawo blokować konta w programie według własnego uznania. Dodatkowo konta bywają blokowane bez żadnego uzasadnienia, co Google tłumaczy ochroną zaawansowanego systemu wykrywania. Blokada konta wiąże się z utratą wszelkich zarobków i uniemożliwia zakładanie konta AdSense w przyszłości.

    Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).Dolar amerykański (oficjalna nazwa – United States dollar, międzynarodowy skrót – USD) – oficjalna waluta Stanów Zjednoczonych, Portoryko, Mikronezji, Marianów Północnych, Palau, Wysp Marshalla, Panamy, Ekwadoru (od 2000), Salwadoru (od 2001), Timoru Wschodniego, Zimbabwe (od 2009) oraz Bonaire, Saby i Sint Eustatius od 2011 roku. Jeden dolar amerykański dzieli się na sto centów amerykańskich. Często zapisuje się go za pomocą symbolu $.

    Rodzaje reklam dostępnych w systemie Google AdSense[ | edytuj kod]

    Google AdSense oferuje wiele rodzajów typów reklam, które mogą być umieszczane na stronach wydawców. Są to:

  • reklamy tekstowe
  • reklamy displayowe
  • reklamy multimedialne, w których skład wchodzą reklamy wideo, HTML5 oraz Flash
  • Wymiary reklam Google AdSense[ | edytuj kod]

    Najskuteczniejsze rozmiary reklam według Google to:

  • 300x250 pikseli
  • 336x280 pikseli
  • 728x90 pikseli
  • 300x600 pikseli
  • 320x100 pikseli
  • Serwis Google tylko wydawcom z Polski umożliwia stosowanie poniższych wymiarów reklam:

  • 750x300 pikseli
  • 750x200 pikseli
  • 750x100 pikseli
  • Zobacz też[ | edytuj kod]

  • Targetowanie i optymalizacja
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Google AdSense (pol.)
  • Oficjalny blog AdSense Polska (pol.)



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.012 sek.