• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Gillette

    Przeczytaj także...
    King Camp Gillette (ur. 5 stycznia 1855 w Fond du Lac, zm. 9 lipca 1932 w Los Angeles) – amerykański wynalazca. Opracował i opatentował bezpieczną maszynkę do golenia. Jest mylnie uważany za jej pierwszego wynalazcę, gdyż jego innowacja w postaci maszynek z wymienialnymi ostrzami (czyli żyletkami) wyparła rozwiązania konkurentów.Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Polska, Rzeczpospolita Polska – państwo unitarne w Europie Środkowej, położone między Morzem Bałtyckim na północy a Sudetami i Karpatami na południu, w dorzeczu Wisły i Odry. Powierzchnia administracyjna Polski wynosi 312 679 km², co daje jej 70. miejsce na świecie i dziewiąte w Europie. Zamieszkana przez ponad 38,5 miliona ludzi, zajmuje pod względem liczby ludności 34. miejsce na świecie, a szóste w Unii Europejskiej.

    Gillettemarka maszynek i innych akcesoriów do golenia należąca do Procter & Gamble. Gillette była jedną z kilku marek należących do koncernu The Gillette Company, który w 2005 roku został przejęty przez Procter & Gamble.

    The Gillette Company została założona w 1901 roku przez Kinga C. Gillette’a. Siedziba przedsiębiorstwa mieściła się w Bostonie w stanie Massachusetts w Stanach Zjednoczonych.

    W Polsce zakład produkujący wyroby firmy Gillette i należący do grupy P&G znajduje się w Łodzi, powstał w latach 90. XX w. przez wykupienie dawnego polskiego producenta Wizametu. W 2004 roku rozpoczęto budowę nowego zakładu w łódzkim Nowym Józefowie.

    Maszynka do golenia (ang. safety razor - bezpieczna brzytwa) - narzędzie pozwalające na usuwanie w bezpieczny sposób owłosienia ciała.Koncern jest to gospodarcza forma organizacji skupiającej przedsiębiorstwa o odrębnej osobowości prawnej należące do jednego właściciela; koncern powstaje na skutek koncentracji kapitału, dokonywanej zazwyczaj w drodze zakupu akcji lub udziałów innych firm. Firmy wchodzące w skład koncernu mają odrębną osobowość prawną i odrębne organy korporacyjne - w tym przede wszystkim odrębny Zarząd. Jego następstwem może być ograniczenie konkurencji, zwiększenie zysków (wynikające z produkcji na większą skalę), umocnienie pozycji finansowej, gospodarczej, osiągnięcie wpływu na decyzje gospodarcze państwa.

    Krytyka[ | edytuj kod]

    Według informacji podanych w 2009 roku przez brytyjski dziennik Daily Mail koszt produkcji ostrza Fusion wynosi £0.05, natomiast cena sprzedaży £2.43 co daje ponad 4750% przebicia. M.in. z tego powodu ceny produktów grupy P&G stały się przedmiotem śledztwa Office of Fair Trading.

    Łódzkie Zakłady Wyrobów Metalowych "Wizamet" – nieistniejące przedsiębiorstwo produkujące żyletki i maszynki do golenia. Główny zakład produkcyjny był zlokalizowany w Łodzi przy ulicy Wodnej 11/13, druga fabryka firmy Wizamet znajdowała się w Zgierzu.Daily Mail - brytyjska gazeta, wydawana w formacie tabloidu. Pierwsze wydanie ukazało się w 1896 roku. Od 1984 wydawana jest niedzielna edycja - The Mail on Sunday. W 2006 wydrukowano pierwszy egzemplarz irlandzkiej wersji gazety pt. Irish Daily Mail.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Żyletka – ostry uśmiech historii, czyli o olśnieniu K.C.Gilette’a, [w:] Sergiusz Prokurat, Niezwykłe początki znanych firm, Warszawa: PWN, 2015, s. 38–58, ISBN 978-83-01-18186-4.
    2. Gillette będzie budować fabrykę w Łodzi. [dostęp 2018-01-17].
    3. Sean Poulter: Sharp practice? The razor heads that cost just 5p to make, but sell for £2.43 each (ang.). Daily Mail, 2009-06-08. [dostęp 2013-04-04].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Gillette. [dostęp 2013-04-04].
  • Marka, inaczej znak fabryczny, znak firmowy (ang. brand, trade mark) – znak określający producenta: nazwa lub symbol graficzny (znak towarowy) umieszczany na wyrobach w celu ochrony przed naśladownictwem lub podrabianiem, podszywaniem się, przypisywaniem sobie autorstwa. Traktowana jest jako rodzaj świadectwa: producent nie wstydzi się swego wyrobu, „podpisując” go, gwarantuje jego jakość. Stąd „marka” jest synonimem opinii.




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.011 sek.