• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Fotorealizm - grafika komputerowa

    Przeczytaj także...
    Renderowanie (od ang. rendering) – przedstawienie informacji zawartych w dokumencie elektronicznym w formie najbardziej właściwej dla danego środowiska (np. wizualnie, w tym na ekranie i w druku, czy dźwiękowo). Mechanizm odpowiedzialny w programie komputerowym za renderowanie nazywa się mechanizmem renderującym (ang. rendering engine, czasem silnik renderujący) lub rendererem (z ang.).Śledzenie promieni (ang. ray tracing) – technika generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych. Opiera się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora. W rekursywnym śledzeniu promieni bada się dodatkowo promienie odbite zwierciadlane oraz załamane.
    Metoda energetyczna (ang. "Radiosity") - metoda wykorzystywana w grafice komputerowej do wyznaczenia globalnego rozkładu oświetlenia scen trójwymiarowych. Algorytm wywodzi się z efektów badań nad promieniowaniem cieplnym, w dziedzinie grafiki komputerowej po raz pierwszy pojawił się w 1984, w pracy naukowców z amerykańskiego Cornell University.
    Wytworzony komputerowo fotorealistyczny obraz

    Fotorealizm – właściwość obrazów i filmów stworzonych za pomocą technik komputerowych, które wyglądają jak obrazy pochodzące z rzeczywistości i tak jakby były uchwycone za pomocą kamery.

    Fotorealizm nie zawsze jest pożądany – często potrzeba stworzyć scenki stylizowane.

    Głównym sposobem uzyskiwania scen fotorealistycznych są techniki oparte na ray tracingu.

    Przy dzisiejszym stanie techniki stworzenie fotorealistycznych krajobrazów, pojazdów czy innych przedmiotów nie stanowi problemu. Wciąż istnieją jednak pewne ograniczenia w fotorealistycznym renderowaniu postaci ludzkich.

    Zobacz też[]

  • radiosity



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.015 sek.