• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  •                  Informacje o badaniu         Biorę udział       Nie obchodzi mnie to 

    Fiat Bravo



    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]
    Przeczytaj także...
    Universal Serial Bus, USB, uniwersalna magistrala szeregowa – rodzaj sprzętowego portu komunikacyjnego komputerów, zastępującego stare porty szeregowe i porty równoległe. Został opracowany przez firmy Microsoft, Intel, Compaq, IBM i DEC.Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. – spółka prawa handlowego, wydawca prasy. Istnieje od 1994 roku (do 2010 r. jako Axel Springer Polska Sp. z o.o.) i należy do grona największych wydawców prasy w Polsce. Od 2010 roku firma jest częścią międzynarodowej spółki mediowej Ringier Axel Springer Media AG (z siedzibą w Zurychu), która oprócz Polski działa również w Czechach, na Słowacji i w Serbii. Właścicielami Ringier Springer Media AG są: niemiecki koncern mediowy Axel Springer AG (50% udziałów) i szwajcarska spółka mediowa Ringier AG (50% udziałów).
    Logotyp Bravo I w wersji wyposażenia SX
    Logotyp Bravo II

    Fiat Bravo (bravo po włosku: dobry, zdolny) – włoski samochód osobowy z segmentu aut kompaktowych (klasa C, niższa-średnia), produkowany przez koncern FIAT we Włoszech w Piedimonte San Germano (niedaleko miasta Cassino i wzgórza Monte Cassino) w latach 1995–2001 (pierwsza generacja) i 2007–2014 (druga generacja), a także w Brazylii od 2010 roku (druga generacja). Dostępny wyłącznie jako 3-drzwiowy, a następnie 5-drzwiowy hatchback.

    System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.Pas bezpieczeństwa – pas z tkaniny lub tworzywa sztucznego montowany w samochodzie lub samolocie, który po zapięciu częściowo chronią ludzi przed uszkodzeniami ciała w razie zderzenia lub gwałtownego hamowania samochodu, lub wpadnięcia samolotu w turbulencje.

    Pierwsza generacja (wraz z bliźniaczym modelem Brava) pojawiła się na rynku w miejsce modelu Tipo. W 2001 roku zaprzestano jej produkcji, a w ofercie Fiata auto zostało zastąpione przez model Stilo. Sześć lat później zaprezentowano drugą generację Bravo, której produkcja kontynuowana jest obecnie w Brazylii.

    Fiat Brava - rodzinny samochód klasy C, produkowany przez włoski koncern Fiat w latach 1995-2001. Jego następca to Fiat Stilo, a poprzednik to Fiat Tipo.Prędkość maksymalna to największa możliwa do osiągnięcia przez pojazd prędkość w ruchu poziomym (prostopadle do siły grawitacji). Jest ona funkcją konstrukcji pojazdu i warunków zewnętrznych.

    Spis treści

  • 1 Fiat Bravo I (typ 182)
  • 1.1 Miejsce produkcji
  • 1.2 Charakterystyka pojazdu
  • 1.2.1 Nadwozie
  • 1.2.2 Wnętrze
  • 1.2.3 Zawieszenie
  • 1.2.4 Układ hamulcowy
  • 1.2.5 Silniki
  • 1.2.5.1 Benzynowe
  • 1.2.5.2 Wysokoprężne
  • 1.3 Modyfikacje (facelifting)
  • 1.4 Wersje wyposażenia
  • 1.5 Szczegółowe dane techniczne Bravo I
  • 1.5.1 Samochody z silnikami benzynowymi
  • 1.5.2 Samochody z silnikami diesla
  • 2 Fiat Bravo II (typ 198)
  • 2.1 Miejsce produkcji
  • 2.2 Historia powstania auta
  • 2.3 Charakterystyka pojazdu
  • 2.3.1 Nadwozie
  • 2.3.2 Wnętrze
  • 2.3.3 Zawieszenie
  • 2.3.4 Układ hamulcowy
  • 2.3.5 Silniki
  • 2.3.5.1 Benzynowe
  • 2.3.5.2 LPG
  • 2.3.5.3 Wysokoprężne
  • 2.4 Bezpieczeństwo
  • 2.5 Modyfikacje (facelifting)
  • 2.6 Wersje wyposażenia
  • 2.7 Gwarancja
  • 2.8 Wersje specjalne Bravo II
  • 2.8.1 Bravo Tour de Pologne
  • 2.8.2 Bravo w policji
  • 2.8.3 Bravo w straży miejskiej
  • 2.8.4 Bravo w straży pożarnej
  • 2.9 Prototypy
  • 2.9.1 Fiat Bravo Xtreme
  • 2.10 Fiat Bravo II w reklamie
  • 2.11 Szczegółowe dane techniczne Bravo II
  • 2.11.1 Samochody z silnikami benzynowymi
  • 2.11.2 Samochody z silnikami diesla
  • 3 Fiat Viaggio/Ottimo
  • 4 Zobacz też
  • 5 Uwagi
  • 6 Przypisy
  • 7 Bibliografia
  • 8 Linki zewnętrzne
  • Prędkościomierz (szybkościomierz) - urządzenie służące do pomiaru prędkości pojazdu kołowego (np. samochodu). Prędkościomierz jest najczęściej umieszczany na tylnej części wału napędowego, gdzie specjalny czujnik przekształca obroty mechaniczne na impulsy elektryczne. Starsze typy samochodów posiadają w tym miejscu giętki obrotowy drut, którego drugi koniec jest podłączony do prędkościomierza, który jest specjalnie skalibrowanym tachometrem. Czułość tego tachometru oraz jego kalibracja numeryczna musi uwzględniać redukcję biegów na tylnej części wału napędowego, ostateczną szybkość obrotów w mechanizmie różnicowym (dyferencjale) i średnicę kół pojazdu. Mechanizm, w którego skład wchodzi prędkościomierz zawiera również licznik do pomiaru przebytej drogi (tzw. chodometr albo drogomierz).Grill (potocznie atrapa lub maskownica) – element nadwozia samochodu, który osłania i chroni znajdującą się za nim chłodnicę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także pełni funkcję estetyczną i ozdobną. Pierwsze samochody miały odsłoniętą chłodnicę, którą następnie schowano i zastąpiono atrapą - stąd wzięła się jej nazwa. Maskownice są zazwyczaj wykonane z plastiku lub lekkich stopów metali.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Facelifting, lifting (ang.: podniesienie twarzy, retusz twarzy) – modernizacja modelu samochodu polegająca jedynie na kosmetycznych zmianach w wyglądzie nadwozia i wnętrza.
    Test zderzeniowy (ang. crash test) - test zderzenia samochodu przeprowadzany w warunkach laboratoryjnych, którego celem jest sprawdzenie systemów bezpieczeństwa biernego samochodu. Podczas testu rejestrowany jest obraz wideo (1000 kl/s) oraz sygnały z czujników umieszczonych na pokładzie samochodu oraz zamontowanych w manekinach. Po wykonaniu testu dane te są szczegółowo analizowane.
    Samochód Roku (ang.: Car of the Year – w skrócie COTY) – nazwa konkursu na najlepszy samochód, wybierany spośród samochodów debiutujących na rynku w bieżącym roku kalendarzowym na rok następny.
    Lampa LED – zwana potocznie żarówką LED - źródło światła oparte na diodach elektroluminescencyjnych, umieszczone w obudowie pozwalającej zastosować je w oprawie oświetleniowej przeznaczonej dla żarówek.
    Zawieszenie pojazdu – zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:
    Wahacz – sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.
    Opór aerodynamiczny - składowa wektora siły aerodynamicznej równoległa do kierunku ruchu ciała względem płynu (w szczególności powietrza) i skierowana zawsze przeciwnie do kierunku ruchu ciała. Siła aerodynamiczna powstaje podczas ruchu ciała w płynie; gdy ruch ciała ustaje, siła oporu zanika. Opór aerodynamiczny traktować można jako rodzaj siły biernej, przyłożonej do poruszającego się ciała.

    Reklama