• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Ferrari SF16-H

    Przeczytaj także...
    Sezon 1975 Formuły 1 był 26. sezonem organizowanych przez FIA wyścigów. Rozpoczął się 12 stycznia 1975 i zakończył się 3 października po czternastu wyścigach.Sebastian Vettel (ur. 3 lipca 1987 w Heppenheim) – niemiecki kierowca wyścigowy, czterokrotny mistrz świata Formuły 1 z sezonów 2010, 2011 i 2012 i 2013, w których występował w zespole Red Bull Racing.
    Formuła 1 (inaczej Mistrzostwa Świata Formuły 1, błędnie nazywana formułą pierwszą, oficjalny skrót F1) – przeprowadzany regularnie (corocznie) od roku 1950 cykl najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów samochodowych na świecie, znany również jako wyścigi Grand Prix, a jednocześnie klasa biorących w nich udział jednomiejscowych samochodów wyścigowych o otwartym nadwoziu. Dyscyplina sportu zapoczątkowana w Europie, obecnie o zasięgu globalnym, organizowana w Europie, Ameryce Południowej, Ameryce Północnej, Afryce, Azji i Australii. Podczas danego sezonu odbywa się w sumie kilkanaście wyścigów (tzw. eliminacji), czyli poszczególnych grand prix, na wydzielonych torach ulicznych lub na specjalnie stworzonych do tego celu torach zamkniętych.

    Ferrari SF16-H (nazwa robocza Ferrari 667) – samochód Formuły 1, skonstruowany przez Ferrari na sezon 2016. Kierowcami bolidu zostali: Sebastian Vettel, oraz Kimi Räikkönen.

    Kimi Matias Räikkönen (ur. 17 października 1979 w Espoo) – fiński kierowca wyścigowy i rajdowy; mistrz świata Formuły 1 z sezonu 2007 oraz dwukrotny wicemistrz z sezonu 2003 i 2005. Od 2012 roku reprezentuje zespół Lotus F1 Team w Formule 1. Od 2014 roku będzie znów reprezentował barwy zespołu Ferrari.Toro Rosso STR10 – samochód Formuły 1, skonstruowany przez Toro Rosso na sezon 2015. Kierowcami bolidu zostali: Max Verstappen, oraz Carlos Sainz Jr.

    Rozwój i prezentacja[ | edytuj kod]

    25 stycznia 2016 roku bolid przeszedł testy zderzeniowe. 1 lutego Sebastian Vettel ujawnił, że bolid będzie miał, krótszy nos w stylu tego z Toro Rosso STR10, węższy tył, a projekt przedniego zawieszenia pull-rod zostanie porzucony. Bolid został zaprezentowany 19 lutego. Malowanie jest inspirowane barwami, z jakich Ferrari korzystało w sezonie 1975. 3 marca Kimi Räikkönen testował system ochrony kokpitu.

    Wyniki[ | edytuj kod]

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Mateusz Szymkiewicz: Vettel: Zmiany w bolidzie Ferrari zostaną szybko zauważone (pol.). f1wm.pl, 2016-02-01. [dostęp 2016-02-01].
    2. Mateusz Szymkiewicz: Nowy bolid Ferrari zaliczył testy zderzeniowe (pol.). f1wm.pl, 2016-01-25. [dostęp 2016-01-25].
    3. Nataniel Piórkowski: Ferrari przedstawiło bolid SF16-H (pol.). f1wm.pl, 2016-02-19. [dostęp 2016-02-19].
    4. Nataniel Piórkowski: Kimi Raikkonen testuje koncepcję "aureoli" (pol.). f1wm.pl, 2016-03-04. [dostęp 2016-02-19].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona zespołu (ang. • wł.). formula1.ferrari.com. [dostęp 2016-02-19].



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.899 sek.