• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Fallout 2



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Black Isle Studios był to oddział firmy Interplay Entertainment, zajmującej się branżą rozrywki elektronicznej, a specjalizującą w tworzeniu gier komputerowych. Siedzibą Black Isle Studios było Los Angeles (Kalifornia), USA. Oddział ten został założony w roku 1998, a nazwa została "zapożyczona" od Feargusa Urquharta, jako bezpośrednie nawiązanie do jego kraju rodzinnego – Szkocji. Black Isle Studios jest znane głównie dzięki stworzeniu gry Planescape: Torment oraz serii Fallout.Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.

    Fallout 2 (właściwie Fallout 2: A Post Nuclear Role Playing Game) – komputerowa gra fabularna wyprodukowana przez Black Isle Studios i wydana w 1998 roku przez Interplay Entertainment. Jest to kontynuacja gry Fallout wydanej rok wcześniej.

    Fallout 2 jest grą skierowaną do dojrzałego gracza. Porusza kontrowersyjne tematy i wielokrotnie stawia go przed trudnymi problemami natury moralnej. Postapokaliptyczny świat gry pełen jest przemocy, narkotyków i seksu.

    W porównaniu do pierwszej wersji, Fallout 2 jest grą o wiele bardziej rozbudowaną, z większym światem oraz z częściowo zmodyfikowanym interfejsem i mechaniką gry (opartą na systemie SPECIAL, będącym zmodyfikowaną wersją GURPSa) – trudniejszy jest np. handel z innymi postaciami. Podobnie jak w pierwszej części, gracz wykonuje misje, posługując się stworzonym przez siebie bohaterem oraz drużyną NPC-ów, którzy mogą się do niego przyłączyć, aczkolwiek tym razem gracz ma większy wpływ na prowadzone przez siebie postacie (co prawda nie kieruje nimi, ale np. ustala, czy ma używać broni palnej czy białej, nosić pancerz, czy brać jakieś stymulanty). W drugiej części postać gracza ma za zadanie zdobycie G.E.C.K. (Garden of Eden Creation Kit, w polskiej wersji gry: Generator Ekosystemu Cudownej Krainy), specjalnego artefaktu stworzonego przez ludzi żyjących jeszcze przed wojną atomową do przekształcania „jałowej ziemi w rajski ogród”, dzięki czemu mieszkańcy jego rodzinnej wioski będą w stanie przeżyć, swobodnie modyfikując swoją przestrzeń życiową. Podobnie jak w części pierwszej, fabuła posiada również dziesiątki wątków pobocznych.

    Modyfikacja gry komputerowej (potocznie mod) – przeróbka gry komputerowej wykonana przez społeczność graczy albo na zlecenie producenta gry (np. Fallout 3: Point Lookout).Hieny cmentarne – sformułowanie początkowo oznaczające osoby trudniące się rabowaniem grobów w sensie dosłownym, rozkopujące świeże groby, by rabować to co nieboszczyk ma na sobie i ze sobą.

    Gra przestała być oficjalnie rozwijana, jednakże doczekała się licznych modyfikacji wykonanych przez niezależne grupy, które poprawiają błędy pominięte w oficjalnych łatach lub ingerują w fabułę gry. Przykładem może być mod A new vision opracowany przez grupę TeamX.

    Opis fabuły[ | edytuj kod]

    Historia[ | edytuj kod]

    Akcja rozgrywa się w roku 2241, 80 lat po wydarzeniach z Fallout. Wioska Arroyo, założona przez głównego bohatera poprzedniej części gry, po dziesięciu latach suszy staje na krawędzi wymarcia. Gracz wciela się w rolę Wybrańca, któremu starszyzna dała zadanie znalezienia urządzenia przeznaczonego do naprawy świata po zagładzie nuklearnej – Garden Of Eden Creation Kit (w skrócie GECK).

    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.

    Aby je odnaleźć, Wybraniec musi przemierzyć pustkowia północnej Ameryki w poszukiwaniu zaginionej Krypty 13. Za punkt zaczepienia ma tylko metalową manierkę z symbolem 13. Jego plemię zakupiło ją od handlarza Vic, mieszkającego w pobliskim miasteczku Klamath. Stamtąd będzie stopniowo dowiadywał się o różnych społecznościach powstałych po wojnie nuklearnej, handlował, walczył, zawiązywał znajomości i pozyskiwał informacje.

    Postać gracza lub bohater gracza – osoba lub istota, w którą wciela się gracz podczas sesji gry fabularnej lub komputerowej. W grze fabularnej bohater od początku jest tworzony przez kierującego nim gracza – dotyczy to wyglądu, stylu ubierania, mówienia, a często także samej przeszłości i znajomości. W trakcie gry gracz steruje poczynaniami bohatera, podejmuje za niego wszystkie decyzje i kreuje jego osobowość. Zazwyczaj postać gracza, o ile nie ginie w trakcie sesji, jest przez długi czas odgrywana przez danego gracza, czasami w różnych kampaniach i u różnych mistrzów gry. Pozostałe postacie, w które wciela się mistrz gry nazywane są bohaterami niezależnymi. Podczas terenówek i LARP-ów gracze stosują charakteryzację, aby zewnętrznie przypominać odgrywaną postać i przez to pełniej ją wyrażać, a także by lepiej wczuwać się w rolę lub też ułatwiać to innym.Grywalność – termin określający ogół zasad i mechanizmów gry komputerowej, które wpływają na jakość i przyjemność z gry. Na grywalność składają się takie elementy, jak: fabuła, logiczny schemat powiązań elementów występujących w grze, zasady rozgrywki, liniowość rozgrywki itp.

    Gdy gracz zdobędzie już G.E.C.K., okaże się, że mieszkańcy wioski zostali uprowadzeni przez Enklawę, paramilitarną organizację będącą pozostałością po dawnym rządzie, a wszelkiemu życiu na pustkowiach grozi niebezpieczeństwo. Z pomocą broni biologicznej w postaci zmodyfikowanego wirusa FEV, prezydent Stanów Zjednoczonych zamierza oczyścić świat z istot ludzkich o materiale genetycznym skażonym promieniowaniem i skolonizować świat na nowo czystą rasą ludzi, poprzez którą ma na myśli mieszkańców platformy wiertniczej będącej siedzibą Enklawy.

    Interplay Entertainment Corporation – amerykański producent i wydawca gier komputerowych. Najbardziej znanymi grami Interplay są gry z serii Fallout. Firma stoi na krawędzi bankructwa od 2004 roku.GURPS (skrót od Generic Universal Role-Playing System) – uniwersalna mechanika do gier fabularnych, wydana przez Steve Jackson Games w 1986 roku (kolejne edycje 1987, 1988, 2004). Pozwala na grę w różnych realiach – fantasy, science fiction, świat współczesny, historyczny, horror. Skomplikowane zasady mają realizować założenia dużej szczegółowości, eksponowania elementu taktycznego, zwłaszcza przy tworzeniu postaci i rozgrywaniu walki, oraz kompromisu między realizmem a konwencją "filmową".


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Mechanika – w grach fabularnych zasady określające sposób przeprowadzania rozgrywki, na które składają się również m.in.:
    Bohater niezależny (BN; ang. non-player character, non-person character lub non-playable character, skracane do NPC) – w grach fabularnych i niektórych fabularnych grach komputerowych określenie każdej postaci, w którą nie wciela się żaden z graczy. Odgrywana jest ona przez Mistrza Gry lub program.
    Niewolnictwo – zjawisko społeczne, którego istotą jest stosunek zależności, polegający na tym, iż pewna grupa ludzi (niewolnicy) stanowi przedmiot własności innych osób, grup ludzi (rodzina, plemię, itd.) lub instytucji (państwo, świątynia itp.), mogących nimi swobodnie rozporządzać.
    Sequel ([ˈsiːkwəl]; ang. kontynuacja, dalszy ciąg, następstwo) – kontynuacja jakiegoś dzieła, najczęściej filmu, książki lub gry komputerowej, przedstawiająca dalsze losy poznanych bohaterów lub kontynuująca wątek ukazany w poprzednim dziele.
    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 1998 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.
    Fallout – komputerowa gra fabularna osadzona w świecie postapokaliptycznym, wyprodukowana przez Black Isle Studios i wydana w 1997 przez Interplay Entertainment. Jej kontynuacją jest Fallout 2.
    Umiejętność (z ang. skill) to obok współczynników typ danych liczbowych w grach fabularnych, opisujących postać gracza. Umiejętności określają jak zaawansowana jest w danej dziedzinie postać. Im większa jest wartość danej umiejętności, tym łatwiej jest wykonać postaci test związany z nią. Umiejętności dotyczą zasadniczo dziedzin, których można się nauczyć; ponadto zwykle łatwiej jest je zdobyć (lub zwiększyć ich poziom) niż współczynniki.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.032 sek.