• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Fabularna gra akcji

    Przeczytaj także...
    Komputerowa gra fabularna (ang. computer Role Playing Game, w skrócie cRPG) – gatunek gier komputerowych, pierwotnie tworzonych na komputery osobiste i inne domowe komputery. Pierwsze gry cRPG były inspirowane przez wczesne tradycyjne RPG, w szczególności przez system Dungeons & Dragons i starały się być dla gracza podobnym doświadczeniem.Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.
    Przygodowe gry akcji lub gry przygodowo-zręcznościowe (z ang. action adventure) to gry komputerowe i wideo, które łączą elementy gatunków gier przygodowych z różnymi elementami gier akcji. Pierwszą znaną grą tego gatunku jest wydana na Atari 2600 gra Adventure (1978), chociaż często za twórcę tego gatunku uznaje się koncern Nintendo wydaniem The Legend of Zelda (1986). Wraz ze spadkiem popularności gier przygodowych, przygodowe gry akcji zyskały większą sławę. Efektem ubocznym jest fakt, że czasem przygodowe gry akcji przez graczy konsolowych nazywane są po prostu grami przygodowymi.

    Fabularna gra akcji (ang. action role-playing game, action RPG) – odmiana komputerowych gier fabularnych, w których system walki został zapożyczony z gatunków gier akcji.

    The Legend of Zelda – seria gier komputerowych stworzona przez Shigeru Miyamoto i wydana przez Nintendo. Gatunek to połączenie gry akcji, przygodowej, fabularnej, logicznej. Pierwsza gra z serii została wydana w lutym 1986. Łącznie sprzedano 47 milionów egzemplarzy gier (stan na wrzesień 2005).Komputerowa gra akcji – gatunek gier komputerowych, w których cała rozgrywka polega w głównej mierze na szybkości akcji, której gracz jest uczestnikiem oraz na refleksie gracza.

    Zanikanie różnic pomiędzy gatunkami[ | edytuj kod]

    Niektóre fabularne gry akcji zmniejszają wpływ statystyk bohatera tak bardzo, że zaczynają być uznawane za przygodowe gry akcji, natomiast niektóre przygodowe gry akcji (na przykład Grand Theft Auto: San Andreas) zaczęły dodawać atrybuty opisujące właściwości kierowanego bohatera. Przygodowe gry akcji, które nie opisują możliwości bohatera za pomocą statystyk (włączając serię The Legend of Zelda poza Zelda II: The Adventure of Link) są czasem również określane fabularnymi grami akcji, chociaż taka klasyfikacja nie jest w pełni poprawna (wynika to z faktu że termin ten pierwotnie powstał do opisania tego typu gier, ale się nie przyjął po czym został zapożyczony do opisu wyżej wymienionego typu gier). Zarówno fabularne gry akcji, jak i przygodowe gry akcji są mocno ze sobą powiązane.

     Zobacz też kategorię: Fabularne gry akcji.

    Przypisy[ | edytuj kod]





    Reklama

    Czas generowania strony: 0.008 sek.