• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Escape from Monkey Island



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Sega Mega Drive (SMD) – 16-bitowa konsola firmy Sega, której premiera odbyła się w roku 1988 w Japonii i 1989 w Europie. W Ameryce Północnej konsola była sprzedawana jako Sega Genesis, ponieważ firma Sega nie mogła uzyskać pełni praw do nazwy Mega Drive.Graficzny interfejs użytkownika, środowisko graficzne (ang. Graphical User Interface, GUI) – ogólne określenie sposobu prezentacji informacji przez komputer oraz interakcji z użytkownikiem, polegające na rysowaniu i obsługiwaniu widżetów.

    Escape from Monkey Islandprzygodowa gra komputerowa stworzona i wydana przez LucasArts w 2000 roku. Jest czwartą częścią serii Monkey Island, w której poznajemy dalsze losy młodego pirata Guybrusha Threepwooda.

    Gra jest pierwszą częścią serii, a drugą grą LucasArts w ogóle, stworzoną na silniku GrimE, wykorzystanym po raz pierwszy w wyprodukowanej dwa lata wcześniej grze Grim Fandango.

    Rozgrywka[ | edytuj kod]

    Rezygnacja z silnika SCUMM spowodowała szereg zmian w sposobie rozgrywki znanym z poprzednich gier serii. Gracz steruje bohaterem wykonanym w technice trójwymiarowej poruszającym się po wyrenderowanym środowisku gry, używając do tego klawiatury, dżojstika lub dżojpada. W przeciwieństwie do gier typu point-and-click w grze nie ma klasycznego kursora. Jego funkcję spełnia głowa głównego bohatera, która odwraca się w momencie napotkania interaktywnych elementów (inna postać czy przedmiot). Następnie za pomocą przyporządkowanych przycisków na klawiaturze lub dżojstiku zlecamy wykonanie konkretnej czynności (przyjrzenie się, podniesie lub użycie przedmiotu; rozmowa z postacią). W grze istnieje możliwość łączenia ze sobą przedmiotów znajdujących się w posiadaniu gracza, opcji tej nie mieliśmy grając w Grim Fandango. Tak skonstruowany interfejs jest "przeźroczysty", ikonki czynności nie zasłaniają już pola gry (jak miało to miejsce w dwóch pierwszych częściach serii). Jednymi widocznymi elementami interfejsu są wyświetlane w postaci napisów u dołu ekranu nazwy przedmiotów, imiona postaci oraz czynności jakie w danej chwili może wykonać gracz.

    Renderowanie (od ang. rendering) – przedstawienie informacji zawartych w dokumencie elektronicznym w formie najbardziej właściwej dla danego środowiska (np. wizualnie, w tym na ekranie i w druku, czy dźwiękowo). Mechanizm odpowiedzialny w programie komputerowym za renderowanie nazywa się mechanizmem renderującym (ang. rendering engine, czasem silnik renderujący) lub rendererem (z ang.).Timeshare (również własność wakacyjna; ang. time - czas, share - dzielić) – system posiadania nieruchomości, w którym osoba kupuje w pełni umeblowany i wyposażony apartament lub dom wakacyjny za ułamek kosztu posiadania tradycyjnego apartamentu czy domku letniskowego na zawsze lub na określoną liczbę lat, lecz w tym czasie może korzystać z apartamentu tylko jakiś okres w ciągu roku, zwykle 1, 2 lub 3 tygodnie oraz możliwość korzystania z sieci wymiany wakacyjnej. Można jednak swój tydzień wymienić z kimś innym, za pośrednictwem jednej z firm wymiany wakacyjnej. W niektórych krajach Timeshare jest zabroniony.

    Sama zmiana sposobu sterowania gry i wykorzystanie techniki 3D nie zmieniła charakteru gry. Escape from Monkey Island jest typowym przedstawicielem gatunku gier przygodowych.

    Podobnie jak w pierwszej i trzeciej części gry, tak i tu znajdziemy pojedynki na obelgi słowne. Wprowadzono również nowy system walki zwany Monkey Kombat .

    Wielokąt (polygon z ang.) – w grafice komputerowej, szczególnie w grafice 3D, wielokąt używany jest do tworzenia obrazów wyglądających na trójwymiarowe.The Curse of Monkey Island – przygodowa gra komputerowa typu point and click stworzona i wydana przez LucasArts w 1997 roku. Jest trzecią częścią serii Monkey Island, opowiadającej o przygodach młodego pirata Guybrusha Threepwooda.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    SCUMM to skrót od angielskiego Script Creation Utility for Maniac Mansion (Narzędzie do tworzenia rozszerzeń do Maniac Mansion) i jest to skryptowy język programowania rozwijany przez LucasArts (dawniej znane również jako Lucasfilm Games) w celu poszerzania gry przygodowej Maniac Mansion.
    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2000 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.
    Voodoo a. wudu (inne formy Vodun (Benin); również Vodoun (kreolski), Sevi Lwa) jest synkretyczną religią afroamerykańską wyznawaną głównie w Haiti i na południu USA.
    {{Czasopismo infobox}} Nieznane pola: "dyrektor wydawniczy" oraz "odpowiednik". CD-Action – polski magazyn poświęcony tematyce gier komputerowych.
    Komputerowa gra przygodowa – gatunek gier komputerowych, w którym nacisk jest położony na zwiedzanie świata przedstawionego w grze, rozwiązywanie zagadek i interakcję z postaciami. Fabuła tego typu gier często zawiera wątki charakterystyczne dla literatury czy filmu. Zazwyczaj gry przygodowe są przeznaczone dla jednego gracza. Jest to spowodowane tym, że nacisk położony na fabułę i głównego bohatera jest trudny do zaimplementowania w trybie wieloosobowym. Gry przygodowe były bardzo popularne w późnych latach 80. i wczesnych 90. We wschodniej Azji są ciągle popularne i wydawane w formie powieści wizualnych.
    Mandryl barwnolicy, mandryl (Mandrillus sphinx) – gatunek ssaka z rodziny koczkodanowatych, blisko spokrewniony z drylem, największy przedstawiciel koczkodanowców.
    Guybrush Threepwood – fikcyjna postać będąca głównym bohaterem serii komputerowych gier przygodowych Monkey Island. Guybrush pojawia się w następujących grach:

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.014 sek.