• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Ekonomika informacji

    Przeczytaj także...
    Józef Oleński (ur. 1941) − polski profesor ekonomii, prezes Głównego Urzędu Statystycznego w latach 1992-1995 i 2006-2011.Ekonomika (łac. oeconomicus z gr. oikonomikós) – jest nauką stosowaną o działalności gospodarczej, dotyczącą warunków i możliwości jej prowadzenia, oraz prawidłowościach występujących w podejmowanych decyzjach.
    Procesy informacyjne – pojęcie z dziedziny ekonomiki informacji. Oznacza procesy gospodarcze, które realizują przynajmniej jedną spośród następujących funkcji:

    Ekonomika informacjiekonomika szczegółowa, której przedmiotem badań są metody identyfikacji i pomiaru kosztów informacji w odniesieniu do wyrobów i usług informacyjnych. Zakres podmiotowy obejmuje wszelkie klasy podmiotów społecznych i gospodarczych, które uczestniczą w procesach i systemach informacyjnych.

    System informacyjny – to posiadająca wiele poziomów struktura pozwalająca użytkownikowi na przetwarzanie, za pomocą procedur i modeli, informacji wejściowych w wyjściowe. Natomiast system informatyczny jest wydzieloną, skomputeryzowaną, częścią systemu informacyjnego. Komputeryzacja systemów informacyjnych jest coraz powszechniejszym sposobem zwiększenia sprawności działania systemu zarządzania, ponieważ mimo początkowych wydatków na szkolenia, oprogramowanie i wdrożenie, system informatyczny umożliwia formalizację struktury organizacyjnej, zwiększenie rozpiętości kierowania, automatyzowanie zadań, dostarcza niezwłocznie żądanych informacji, ułatwia pracę grupową w przedsiębiorstwach posiadających wiele oddziałów.Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. (PWE) − polskie wydawnictwo specjalizuje się w wydawaniu książek i podręczników akademickich o tematyce ekonomicznej.

    Literatura[]

  • Józef Oleński, Ekonomika informacji. Podstawy. PWE Warszawa, 2001.
  • Józef Oleński, Infrastruktura informacyjna państwa w globalnej gospodarce. Uniwersytet Warszawski Wydział Nauk Ekonomicznych, Warszawa, 2006.
  • Przypisy

    1. Józef Oleński: Ekonomika informacji. Metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002, s. 209. ISBN 83-208-1422-7.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama