• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Drag Reduction System

    Przeczytaj także...
    Sezon 2013 Formuły 1 był 64 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1 i był to ostatni sezon, w którym używane były silniki 2,4 V8, jako że od roku 2014 stosowane będą bardziej przyjazne środowisku jednostki 1,6 V6 turbo. Po raz czwarty z rzędu triumfował Sebastian Vettel i jego zespół - Red Bull Racing.Wyścig – szybkościowa konkurencja sportowa, w której, według ustalonych zasad, trzeba zwykle pokonać określoną trasę w jak najkrótszym czasie, bądź w określonym czasie jak największy dystans (np. wyścig 24h Le Mans).
    Język polski (polszczyzna) – język naturalny należący do grupy zachodniosłowiańskich (do których należą również czeski, słowacki, kaszubski, dolnołużycki, górnołużycki i wymarły połabski), stanowiących część rodziny indoeuropejskiej.
    Zastosowanie DRS w bolidzie Red Bull RB7
    Virgin MVR-02 i Toro Rosso STR6 z aktywowanym systemem DRS

    Drag Reduction System (DRS) – system wprowadzony w 2011 roku do Formuły 1 ułatwiający wyprzedzanie, który może być aktywowany w wyznaczonej strefie toru.

    Red Bull RB7 – bolid teamu Red Bull Racing na sezon 2011. Został on zaprezentowany 1 lutego 2011 w Walencji (Hiszpania) na torze Circuit Ricardo Tormo, gdzie tego samego dnia odbyły się jego pierwsze testy.Suzuka International Racing Course – tor wyścigów Formuły 1 zaprojektowany przez Johannesa Hugenholtza, położony w Japonii w prefekturze Mie w mieście Suzuka.

    Zastosowanie[]

    System może być aktywowany po dwóch okrążeniach od rozpoczęcia wyścigu. Kierowca może wykorzystać system DRS, gdy pojazd przed nim znajduje się w odstępie jednej sekundy w wyznaczonej strefie toru (długa prosta). Kierowca używający DRS ma mniejszy opór powietrza, więc jego prędkość może zwiększyć się i tym samym kierowca może wyprzedzić kierowcę jadącego przed nim.

    Toro Rosso STR6 – bolid teamu Scuderia Toro Rosso na sezon 2011. Bolid został zaprezentowany 1 lutego 2011 w Walencji (Hiszpania) na torze Circuit Ricardo Tormo, gdzie tego samego dnia odbyły się jego pierwsze testy.Formuła 1 (inaczej Mistrzostwa Świata Formuły 1, błędnie nazywana formułą pierwszą, oficjalny skrót F1) – przeprowadzany regularnie (corocznie) od roku 1950 cykl najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów samochodowych na świecie, znany również jako wyścigi Grand Prix, a jednocześnie klasa biorących w nich udział jednomiejscowych samochodów wyścigowych o otwartym nadwoziu. Dyscyplina sportu zapoczątkowana w Europie, obecnie o zasięgu globalnym, organizowana w Europie, Ameryce Południowej, Ameryce Północnej, Afryce, Azji i Australii. Podczas danego sezonu odbywa się w sumie kilkanaście wyścigów (tzw. eliminacji), czyli poszczególnych grand prix, na wydzielonych torach ulicznych lub na specjalnie stworzonych do tego celu torach zamkniętych.

    System zostaje dezaktywowany gdy kierowca naciska na pedał hamulca. Natomiast gdy na torze panują złe warunki pogodowe stosowanie systemu jest zabronione.

    Od sezonu 2013 system DRS może być aktywowany w dwóch strefach w większości wyścigów sezonu. Tylko na torach Circuit de Monaco i Suzuka International Racing Course znajduje się jedna strefa.

    Zobacz też[]

  • Hamowanie rekuperacyjne (KERS – Kinetic Energy Recovery Systems)
  • Przypisy

    1. Ruchome tylne skrzydło (DRS) (pol.). bestf1.pl. [dostęp 2011-07-25].
    2. YLE Urheilu: Liikuteltava takasiipi on F1-kauden uutuus (fiń.). yle.fi. [dostęp 2011-07-25].
    3. von Roman Wittemeier: DRS: Der indirekte Freistoß der Formel 1 (niem.). motorsport-total.com, 2011-04-16. [dostęp 2011-07-25].

    Linki zewnętrzne[]

  • Oficjalna strona Formuły 1 (ang.). formula1.com. [dostęp 2010-12-19].
  • Oficjalna strona Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) (ang.). fia.com. [dostęp 2010-12-19].
  • Hamowanie rekuperacyjne (hamowanie odzyskowe, hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii a także KERS od Kinetic Energy Recovery System) – stosowany w elektrycznych pojazdach trakcyjnych mechanizm służący do odzyskiwania traconej podczas hamowania energii kinetycznej i zamiany jej na energię elektryczną zamiast cieplnej (która jest nieużyteczna). System poprawia wydajność energetyczną pojazdu.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.023 sek.