• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Doom 3

    Przeczytaj także...
    Strzelanka pierwszoosobowa, FPS (od ang. first-person shooter) – gatunek gier komputerowych skoncentrowanych na walce z przeważającym zastosowaniem broni palnej, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Innymi słowy, gracz doświadcza akcji oczami głównego bohatera. Widzi ręce i broń postaci. Pozostałe części ciała tylko na filmach objaśniających fabułę. Strzelanka pierwszoosobowa jako gatunek dzieli cechy wspólne z innymi strzelankami, które stanowią zarazem część gatunku gier akcji. Innego rodzaju broń niż broń palna jest możliwa, ale jej znaczenie jest zwykle drugorzędne.Prey – gra komputerowa z gatunku first-person shooter. Początkowo produkowana przez studio Apogee (później 3D Realms), ale ukończona ostatecznie przez Human Head Studios i wydana na świecie przez Take-Two Interactive 11 lipca 2006. W Polsce dystrybuowana przez Cenegę.
    Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.

    Doom 3strzelanka pierwszoosobowa, wyprodukowana przez id Software i wydana w 2004 roku przez Activision. Jest to trzecia część serii gier Doom. Akcja gry dzieje się w 2145 roku w bazie Union Aerospace Corporation (UAC) na Marsie.

    Do gry na początku 2005 roku został wydany dodatek Doom 3: Resurrection of Evil.

    Silnik graficzny Dooma 3, po wprowadzeniu doń poprawek, został wykorzystany przez Raven Software w grze Quake 4, a następnie przez Human Head Studios w grze Prey.

    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2004 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.Activision, Inc. – wydawca i producent gier komputerowych. Firma została założona 1 października 1979. Ich pierwsze produkty były wydawane na kartridżach na konsolę Atari 2600. Obecnie jest drugim (po Electronic Arts) co do wielkości wydawcą gier komputerowych i wideo na świecie.

    Opis fabuły[ | edytuj kod]

    Akcja gry toczy się na Marsie, w wielkim ośrodku badawczym Union Aerospace Corporation (UAC). Korporacja ta wcześniej zajmowała się eksploracją kosmosu i rozwojem biotechnologii, lecz postanowiła poszerzyć swą działalność o archeologię. Stało się to po odkryciu na Marsie szczątków obcej cywilizacji, które wskazują na jej wysoki poziom rozwoju. Bohater, w którego wciela się gracz, to nowo przybyły na planetę żołnierz piechoty morskiej, który właśnie rozpoczyna swą służbę dla korporacji jako ochroniarz. Jego bezpośrednim przełożonym zostaje sierżant Kelly. Niedługo po przylocie przydziela mu on zadanie znalezienia naukowca, który zaginął bez wieści, po udaniu się w kierunku opuszczonego laboratorium. Gdy marine odnajduje mężczyznę, zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Kompleks UAC zostaje zaatakowany, urywa się kontakt z dowództwem, a odnaleziony naukowiec zamienia się w krwiożerczego potwora. Okazuje się, że podczas eksperymentów z teleportacją przypadkowo otwarto portal do innego wymiaru, z którego Mars zaatakowała armia demonów. Kelly wydaje marine rozkaz udania się do centrum komunikacyjnego i wezwania posiłków z Ziemi. Na drodze stają mu jednak wysłannik zarządu firmy Elliot Swann i jego ochroniarz, Campbell. Twierdzą, że diabelska armia kierowana przez doktora Malcolma Betrugera może wykorzystać statki floty ratunkowej do inwazji na Ziemię. Marine samotnie wyrusza do walki z potworami, cały czas ścigając Swanna i Campbella. Oboje starają się przetrwać w kompleksie do czasu przybycia posiłków i zamknąć portal do piekła.

    Quake 4 – komputerowa gra z gatunku FPS, wyprodukowana przez Raven Software oraz id Software i wydana przez Activision. Premiera odbyła się 18 października 2005 roku. Quake 4 korzysta z silnika graficznego stworzonego na potrzeby gry Doom 3.Mars – czwarta według oddalenia od Słońca planeta Układu Słonecznego. Nazwa planety pochodzi od imienia rzymskiego boga wojny – Marsa. Zawdzięcza ją swej barwie, która przy obserwacji z Ziemi wydaje się być rdzawo-czerwona i kojarzyła się starożytnym z pożogą wojenną. Postrzegany odcień wynika stąd, że powierzchnia planety zawiera tlenki żelaza. Mars jest planetą wewnętrzną z cienką atmosferą, o powierzchni usianej kraterami uderzeniowymi, podobnie jak powierzchnia Księżyca. Występują tu także inne rodzaje terenu, podobne do ziemskich: wulkany, doliny, pustynie i polarne czapy lodowe. Okres obrotu wokół własnej osi jest niewiele dłuższy niż Ziemi i wynosi 24,6229 godziny (24h37min22s). Na Marsie znajduje się najwyższa góra w Układzie Słonecznym – Olympus Mons i największy kanion – Valles Marineris. Gładki obszar równinny Vastitas Borealis na półkuli północnej obejmuje 40% powierzchni planety i może być pozostałością ogromnego uderzenia. W przeciwieństwie do Ziemi, Mars jest geologicznie i tektonicznie nieaktywny.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Doom III, Doom 3 (PC). Gry-Online. [dostęp 2013-06-21].
    2. Doom 3: Resurrection of Evil (PC). Gry-Online. [dostęp 2013-06-21].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona gry (ang.)




  • Warto wiedzieć że... beta

    Doom – seria gier first-person shooter stworzona przez id Software. Każda część koncentruje się na bezimiennym marine działającym z ramienia Union Aerospace Corporation (UAC) i walczącym z hordami demonów i nieumarłych.
    id Software - producent gier FPP. Znani są z serii Wolfenstein, Doom oraz Quake. Firma powstała w Mesquite w Teksasie w 1991 roku.
    Silnik gry komputerowej (ang. game engine) – główna część kodu gry komputerowej dostępna wraz ze zintegrowanym środowiskiem programistycznym zaprojektowanym dla osób i zespołów tworzących gry komputerowe.
    United States Marine Corps (Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, USMC, w skrócie Marines) - jeden z rodzajów amerykańskich sił zbrojnych. W kwietniu 2006 służyło w nim 178 tys. żołnierzy. Rezerwa Korpusu Piechoty Morskiej (Marine Corps Reserve) liczyła w 2004 102 tys. żołnierzy. Jakkolwiek Korpus jest osobną służbą, wraz z marynarka wojenną Stanów Zjednoczonych podlega kierującemu Departamentem Marynarki sekretarzowi marynarki.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.011 sek.