• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • DarkBASIC

    Przeczytaj także...
    Amiga (hiszp. la amiga – przyjaciółka) – popularna marka komputerów produkowanych między innymi przez firmę Commodore. Po bankructwie Commodore marka została przejęta przez firmę Escom, a następnie przez Gateway. W końcu wyłoniła się samodzielna firma Amiga INC, która po bankructwie sprzedała wszelkie prawa firmie KMOS. Z kolei KMOS zmieniło nazwę na Amiga Inc.DirectX – zestaw funkcji API wspomagających generowanie grafiki (dwu- i trójwymiarowej), dźwięku oraz innych zadań związanych zwykle z grami i innymi aplikacjami multimedialnymi.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

    DarkBASIC – komercyjny język programowania do tworzenia gier komputerowych, stworzony przez firmę The Game Creators oraz oprogramowanie do jego obsługi.

    Język jest strukturalną formą BASICa, podobną do amigowego Amosa. Głównym atutem pakietu jest obsługa biblioteki DirectX 3D.

    Całość została wydana w roku 2000. Prace nad jego ulepszaniem były kontynuowane do roku 2002, gdy pojawił się następca DarkBASICa - DarkBASIC Professional.

    Język programowania – zbiór zasad określających, kiedy ciąg symboli tworzy program komputerowy oraz jakie obliczenia opisuje.Amos to jeden z dialektów języka programowania BASIC stosowanych w komputerach Amiga, stworzony przez firmę Europress Software. Jego twórcami byli François Lionet i Constantin Sotiropoulos. Pierwsza wersja Amosa pojawiła się w roku 1990.

    Przykładowy program[ | edytuj kod]

     
    rem wspólrzedne na srodku ekranu
    x=320
    y=240
    
    `położenie postaci
    px = 0
    py = 0
    
    rem synchronizacja
    sync on
    
    rem poczatek glownej petli
    do
    
    rem czysci ekran w kazdym cylku
    cls
    
    
    ` ładuje obraz postaci
    load image "gracz.bmp",1
    
    `poruszanie sie postaci
    if upkey()=1 then py=py-1
    if downkey()=1 then py=py+1
    if leftkey()=1 then px=px-1
    if rightkey()=1 then px=px+1
    
    ` przyporządkowanie postaci do sprite'a
    sprite 1,x,y,1
    
    if x < 10 then x = 11
    if x > 565 then x = 564
    
    rem aktualizuje ekran
    sync
    
    rem koniec petli
    loop
    

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona DarkBASICa (ang.)




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.679 sek.