• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Cost per mille

    Przeczytaj także...
    Pozyskiwanie leadów online (ang. online lead generation) – pojęcie z marketingu internetowego, które odnosi się do generowania zainteresowania potencjalnych klientów oraz zapytań o produkty lub usługi, dokonywane za pomocą internetu. Leady mogą być gromadzone w celu tworzenia list dystrybucyjnych, pozyskiwania subskrybentów newslettera, realizacji programów lojalnościowych lub innych działań związanych z pozyskiwaniem nowych uczestników czy klientów.CPC (cost per click) - współczynnik efektywności reklamy; jest to stosunek liczby kliknięć do kosztów włożonych w emisję reklamy, na podstawie którego oblicza się koszt pojedynczego kliknięcia w baner reklamowy.[1]

    CPM (cost per mille, z łac. mille – tysiąc, określany także jako CPT cost per thousand) – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej.

    Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 60 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 60 złotych.

    Jako eCPM (effective CPM) określa się wskaźnik używany do oceny przychodów z kampanii reklamowych opartych na modelach CPC lub CPA (cost per action). Jest to przychód z 1000 odsłon reklamy, wyliczany według wzoru:

    gdzie – liczba odsłon.

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • pozyskiwanie leadów online
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. C.M. Olszak, E. Ziemba, Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2007.
    2. eCPM – what exactly is that?. Inside Adsense, 2006-02-27. [dostęp 2010-11-01].



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.006 sek.