• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • CD-Action



    Podstrony: [1] [2] 3 [4]
    Przeczytaj także...
    DVD (Digital Video Disc lub Digital Versatile Disc) – rozpowszechniony w roku 1995 standard zapisu danych na optycznym nośniku danych, podobnym do CD-ROM (te same wymiary: 12 lub 8 cm) lecz o większej pojemności uzyskanej dzięki zwiększeniu gęstości zapisu.Miesięcznik jest to czasopismo, które ukazuje się regularnie raz w miesiącu. Przeważnie miesięczniki poświęcone są jakiejś konkretnej problematyce, np. z zakresu sztuki, nauki, techniki, sportu, turystyki czy gier komputerowych, a także konkretnym regionom oraz problematyce politycznej i społecznej. Niektóre miesięczniki wydawane są też w formie poradników.
    „Przecieki”[ | edytuj kod]

    Co cztery tygodnie, zwykle na tydzień przed wydaniem nowego numeru, na stronie internetowej magazynu podawane były zagadki, zwane „przeciekami” (mimo że informacje zamieszczane były tam celowo). Były to podpowiedzi mówiące o tym, jakie gry zostaną umieszczone w pełnych wersjach na płytach dołączonych do najbliższego numeru pisma oraz o ewentualnych dodatkach, takich jak „Tipsomaniak” czy plakaty. Wraz ze zrezygnowaniem z dołączania płyty, redakcja zaprzestała publikowania „przecieków”.

    Tymon Smektała (ur. 22 stycznia 1977 we Wrocławiu) – redaktor czasopisma CD-Action, raper. Syn wrocławskiego felietonisty i krytyka Zdzisława Smektały. Doktor ekonomii, absolwent wrocławskiej Akademii Ekonomicznej, redaktor naczelny niewydawanego już czasopisma Click!. Autor książek i artykułów naukowych z zakresu public relations i Internetu.Cykl życia programu – seria kolejnych zmian programu, w trakcie których sukcesywnie odbywa się dodawanie nowych funkcji oraz usuwanie powstających w trakcie rozwoju błędów (tzw. bugów).

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Kontakt z redakcją
    2. "CD-Action" zmienia redaktora naczelnego – Press.pl – najnowsze informacje z branży medialnej, marketingowej, reklamowej i public relations. [dostęp 2019-10-18].
    3. Jerzy Poprawa. Wstępniak. „CD-Action”. 8/2007. s. 4. ISSN 1426-2916 (pol.). 
    4. Zawartość 200. (2/2012) numeru CD-Action. www.cdaction.pl, 2012-01-13. [dostęp 2020-04-07].
    5. „CD-Action” tańsze bez płyty. Zdrapka z kodem do gier na Steamie. WirtualneMedia.pl, 2018-08-23. [dostęp 2018-08-24].
    6. Zawartość CD-Action 11/2019. www.cdaction.pl, 2019-09-20. [dostęp 2020-04-07].
    7. Zawartość CD-Action 05/2020. www.cdaction.pl, 2020-04-03. [dostęp 2020-04-07].
    8. "CD-Action": Redakcja otrzymała wypowiedzenia | PolskiGamedev.pl, polskigamedev.pl, 27 kwietnia 2020 [dostęp 2020-04-27] (pol.).
    9. Bauer sprzedał "CD-Action" i "PC Format", Press.pl [dostęp 2020-07-08] (pol.).
    10. HITOkładka CDA 01/2021 – a na niej NOWE LOGO!, cdaction.pl [dostęp 2020-12-09] (pol.).
    11. Stopka redakcyjna. „CD-Action”, 10/2020. Wrocław: Gaming Tech Esports Media. 
    12. Stopka redakcyjna. „CD-Action”. 1 (1/1996). Wrocław: Silver Shark. ISSN 1426-2916. 
    13. „CD-Action”. 169 (9/2009), s. 50. Warszawa: Wydawnictwo Bauer. ISSN 1426-2916. 
    14. Aleksy Uchański, "Last man standing", Pixel, nr 6/2020 (60) s. 120, ISSN 2391-7962, czerwiec 2020.
    15. Daniel Bartosik: CD-Action 04/2018: Powracają GameWalker i Kaszanka Zone!. CD-Action, 2018-03-01. [dostęp 2019-05-07].
    Technologia – metoda przygotowania i prowadzenia procesu wytworzenia lub przetwarzania jakiegoś dobra (także informacji). Technologia może oznaczać konkretny proces (np. technologia klejenia, technologia malowania).Recenzja (z łac. recensio oznaczającego ‘spis ludności, przegląd’, w jęz. pol. za pośrednictwem niem. Recension) – analiza i ocena dzieła artystycznego, publikacji naukowej, projektu, przewodnika, poradnika, wystawy, przedstawienia teatralnego, publikacji multimedialnej, filmu, przemówienia, meczu, mszy itp. Pełni funkcję informacyjną, wartościującą i postulatywną, nakłaniającą lub zniechęcającą.


    Podstrony: [1] [2] 3 [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Bad Day L.A. – gra komputerowa, której współtwórcą jest American McGee. Bohaterem gry jest afroamerykański kloszard, Anthony Williams, który ratuje miasto Los Angeles przed kataklizmami i klęskami, m.in. tsunami, trzęsieniami ziemi lub atakiem meksykańskiej gwardii narodowej. Korzysta również ze specyficznej grafiki, stylizowanej na komiksową. Została także wydana na konsolę Xbox.
    Paweł Musiałowski (pseudonim "Mr Jedi", ur. 26 czerwca 1972 we Wrocławiu) - dziennikarz, wydawca, recenzent, popularyzator mangi i anime. Współzałożyciel i redaktor magazynów komputerowych PC-Shareware i CD-Action. Od 1997 r. redaktor naczelny czasopisma Kawaii. W 2003 po zmianie wydawcy odszedł z Kawaii i założył dwumiesięcznik Mangazyn, którego redaktorem naczelnym był do zamknięcia magazynu w roku 2004. Następnie do kwietnia 2009 prowadził dział Vision Film Distribution o nazwie Anime Gate, zajmujący się wydawaniem anime i japońskich filmów aktorskich. W ramach pracy w Anime Gate, jest współautorem tłumaczenia m in. Magiczny kot, Słodkie, słodkie czary. Od 9 lipca 2009 r. prowadzi swój mikroblog na Twitterze. W tym samym roku, rozpoczął nową działalność - studio grafiki i reklamy oraz pośredniczenie w realizacji projektów związanych z Japonią i ogólnie Azją - pod nazwą Kawaii. W 2010 r. wziął udział w obradach 46 ministrów kultury krajów Unii Europejskiej i Azji - spotkanie ASEM (Asia-Europe Meeting) w Poznaniu - w ramach panelu Salonu Polityki nt. kultury popularnej, jej przepływach między Europą, Azją i resztą świata.
    Magazyn - czasopismo (najczęściej tygodnik), będące uzupełnieniem codziennych wydań określonej gazety, wydawane przez tego samego wydawcę co gazeta, często drukowane na lepszym papierze i o bogatszej zawartości graficznej niż wydania codzienne, ukazujące się w jeden z ostatnich dni tygodnia (czw. - sob.) lub następnego dnia ze względu na najważniejsze wydarzenia w skali tygodnia związane z tematyką gazety.
    Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.
    Płyta kompaktowa (ang. Compact Disc, CD-ROM – Compact Disc – Read Only Memory) — poliwęglanowy krążek z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Zaprojektowany w celu nagrywania i przechowywania dźwięku, przy użyciu kodowania PCM, który dzisiaj jest tylko jednym ze standardów cyfrowego zapisu dźwięku. Taką płytę nazywa się CD-Audio. Dzięki dużej jak na swoje czasy pojemności, niezawodności i niskiej cenie, dysk kompaktowy stał się popularnym medium do zapisywania danych.
    Powrót Godzilli (jap. ゴジラ2000 ミレニアム Gojira 2000: Mireniamu, Godzilla 2000: Millennium) – pierwszy film traktujący o potworze Godzilli z tak zwanej serii Millennium. Premiera miała miejsce w 1999 roku.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.897 sek.