• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • CD-Action



    Podstrony: [1] 2 [3] [4]
    Przeczytaj także...
    DVD (Digital Video Disc lub Digital Versatile Disc) – rozpowszechniony w roku 1995 standard zapisu danych na optycznym nośniku danych, podobnym do CD-ROM (te same wymiary: 12 lub 8 cm) lecz o większej pojemności uzyskanej dzięki zwiększeniu gęstości zapisu.Miesięcznik jest to czasopismo, które ukazuje się regularnie raz w miesiącu. Przeważnie miesięczniki poświęcone są jakiejś konkretnej problematyce, np. z zakresu sztuki, nauki, techniki, sportu, turystyki czy gier komputerowych, a także konkretnym regionom oraz problematyce politycznej i społecznej. Niektóre miesięczniki wydawane są też w formie poradników.
    Redakcja i współpracownicy[ | edytuj kod]

    W skład redakcji czasopisma wchodzą:

    Zespół redakcyjny[ | edytuj kod]

  • Dawid "Spikain" Bojarski – redaktor naczelny
  • Daniel "CormaC" Bartosik - zastępca redaktora naczelnego
  • Grzegorz „Krigore/Gregorius” Karaś
  • Krzysztof „Bastian" Freudenberger
  • Tomasz „Ninho” Lubczyński
  • Jerzy „Mac Abra” Poprawa
  • Anna "Anya" Raguza
  • Witold Tłuchowski
  • Współpracownicy[ | edytuj kod]

  • Adam "Chen Pi" Chabiński
  • Aleksander „Allor” Olszewski
  • Dawid "DaeL" Biel
  • Michał "Monk" Amielańczyk
  • Jakub „Crazy” Jarosz
  • Rafał "Eugeniusz Siekiera" Fluderski
  • Kamil „Berlin” Krupiński
  • Maciej Bachorski
  • Joanna "Rafane" Pamięta-Borkowska
  • Krzysztof "Otton" Kempski
  • Tomasz „Ghost” Matusik
  • Paweł „Mr Jedi” Musiałowski
  • Izabela „9kier” Pogiernicka
  • Paweł „Cursian” Raban
  • Jacek „gem/gem.ini” Smoliński
  • Marcin „Otis” Kępski – rysownik
  • Marek Lenc – rysownik
  • Maciej "eld" Jakubski
  • Paula "Cerebrum" Jeziorska
  • Bartłomiej Kluska
  • Tatiana Kowalczyk
  • Michał "enki" Kuszewski - siódmy redaktor naczelny
  • Roman Nowacki
  • Marcin "Yasiu" Serkies
  • Andrzej "Czarny Iwan" Sitek
  • Tymon "Hut" Smektała
  • Michał Szwed
  • Mateusz "Papkin" Witczak
  • Maciej "MQc" Kuc - piąty redaktor naczelny
  • Dyrektor artystyczny[ | edytuj kod]

  • Jacek Sawicki
  • DTP[ | edytuj kod]

  • Beata „mimbla” Haratym
  • Krzysztof „Bastian" Freudenberger
  • Dawni pracownicy[ | edytuj kod]

  • Jerzy „Fred” Kucharz – pierwszy redaktor naczelny
  • Mariusz Turowski – drugi redaktor naczelny
  • Zbigniew „Zibi” Bański – trzeci redaktor naczelny
  • Łukasz „Pepin Krootki” Bonczol
  • Aleksander „Cross” Borszowski
  • Krzysztof Herla
  • Michał „Szoki” Szwed
  • Maciej „Rahid” Wołczyk
  • Maciej „Eld” Jakubski
  • Grzegorz „Yas” Jaszczyszyn
  • Adam „Faraą” Jędrychowski
  • Maciej „MikeL” Lewczuk
  • Przemysław „de Tiges” Ostrowski
  • Adam „Adzior” Saczko
  • Andrzej „EGM” Sawicki
  • Marcin „Yasiu” Serkies
  • Agnieszka „Jaspin” Siejka
  • Andrzej „Czarny Iwan” Sitek
  • Tymon „Hut/Hut Sędzimir” Smektała
  • Maciej „Usagi” Smoliński
  • Adam „Phnom” Szumilak
  • Daniel „Dan” Śniegoń
  • Wojciech „Blood” Tarczyński
  • Błażej Wiśniewski – rysownik
  • Smuggler[ | edytuj kod]

    W czasopiśmie, w dziale Action Redaction, na listy odpisuje osoba pod pseudonimem Smuggler. Nie ujawnia swojej tożsamości – pragnie pozostać anonimowy, choć są przesłanki sugerujące, że jest to pseudonim Jerzego Poprawy. Sporadycznie pisze też artykuły w piśmie.

    Tymon Smektała (ur. 22 stycznia 1977 we Wrocławiu) – redaktor czasopisma CD-Action, raper. Syn wrocławskiego felietonisty i krytyka Zdzisława Smektały. Doktor ekonomii, absolwent wrocławskiej Akademii Ekonomicznej, redaktor naczelny niewydawanego już czasopisma Click!. Autor książek i artykułów naukowych z zakresu public relations i Internetu.Cykl życia programu – seria kolejnych zmian programu, w trakcie których sukcesywnie odbywa się dodawanie nowych funkcji oraz usuwanie powstających w trakcie rozwoju błędów (tzw. bugów).

    Zawartość merytoryczna[ | edytuj kod]

    Na 122 stronach znajdują się stałe działy (kolejność jak w czasopiśmie):

  • Info – nowości ze świata gier
  • W produkcji – zapowiedzi gier pisane na podstawie materiałów udostępnianych przez twórców oraz wrażenia z wersji beta gier
  • GameWalker – komentarze redakcji na temat zrecenzowanych w danym numerze gier
  • Recenzje – opisy wrażeń recenzentów z ogranych gier komputerowych z oceną w skali od 1 do 10
  • Kaszanka Zone – recenzje wyjątkowo słabych gier. Dział zlikwidowano w styczniu 2010 roku, jednak po ośmiu latach został wznowiony
  • Publicystyka – dział poświęcony zagadnieniom ogólnokomputerowym (Internet, programowanie etc.), tematy okołogrowe, np. historia gier komputerowych, firm produkujących gry i komputery, felietony, przemyślenia, informacje o nowych technologiach, itp
  • Magazyn – przegląd nowości ze świata filmu, muzyki i literatury
  • Technologie – wszelkie nowinki sprzętowe, testy sprzętu, porady, itp
  • Action Redaction – listy czytelników, na które odpowiadają Smuggler, Mr Jedi i 9kier, sporadycznie dopisują się inni redaktorzy
  • Szpile – szyderczo o branży gier
  • Loot – opisy pełnych wersji gier dołączonych do magazynu
  • W przeszłości istniało kilka działów, które zostały zlikwidowane:

    Technologia – metoda przygotowania i prowadzenia procesu wytworzenia lub przetwarzania jakiegoś dobra (także informacji). Technologia może oznaczać konkretny proces (np. technologia klejenia, technologia malowania).Recenzja (z łac. recensio oznaczającego ‘spis ludności, przegląd’, w jęz. pol. za pośrednictwem niem. Recension) – analiza i ocena dzieła artystycznego, publikacji naukowej, projektu, przewodnika, poradnika, wystawy, przedstawienia teatralnego, publikacji multimedialnej, filmu, przemówienia, meczu, mszy itp. Pełni funkcję informacyjną, wartościującą i postulatywną, nakłaniającą lub zniechęcającą.
  • Temat numeru – zawierał zazwyczaj jeden, obszerny tekst na temat związany z aktualnie istotnymi wydarzeniami w branży gier. Od numeru 2/2010 przestał być wyróżniany w spisie treści jako osobny dział.
  • Gry kontrowersyjne – kolejny poddział działu publicystycznego. Pojawiały się w nim gry, które zostały uznane w branży za kontrowersyjne.
  • Na luzie – kącik humorystyczny
  • Bad Day L.A. – gra komputerowa, której współtwórcą jest American McGee. Bohaterem gry jest afroamerykański kloszard, Anthony Williams, który ratuje miasto Los Angeles przed kataklizmami i klęskami, m.in. tsunami, trzęsieniami ziemi lub atakiem meksykańskiej gwardii narodowej. Korzysta również ze specyficznej grafiki, stylizowanej na komiksową. Została także wydana na konsolę Xbox.Paweł Musiałowski (pseudonim "Mr Jedi", ur. 26 czerwca 1972 we Wrocławiu) - dziennikarz, wydawca, recenzent, popularyzator mangi i anime. Współzałożyciel i redaktor magazynów komputerowych PC-Shareware i CD-Action. Od 1997 r. redaktor naczelny czasopisma Kawaii. W 2003 po zmianie wydawcy odszedł z Kawaii i założył dwumiesięcznik Mangazyn, którego redaktorem naczelnym był do zamknięcia magazynu w roku 2004. Następnie do kwietnia 2009 prowadził dział Vision Film Distribution o nazwie Anime Gate, zajmujący się wydawaniem anime i japońskich filmów aktorskich. W ramach pracy w Anime Gate, jest współautorem tłumaczenia m in. Magiczny kot, Słodkie, słodkie czary. Od 9 lipca 2009 r. prowadzi swój mikroblog na Twitterze. W tym samym roku, rozpoczął nową działalność - studio grafiki i reklamy oraz pośredniczenie w realizacji projektów związanych z Japonią i ogólnie Azją - pod nazwą Kawaii. W 2010 r. wziął udział w obradach 46 ministrów kultury krajów Unii Europejskiej i Azji - spotkanie ASEM (Asia-Europe Meeting) w Poznaniu - w ramach panelu Salonu Polityki nt. kultury popularnej, jej przepływach między Europą, Azją i resztą świata.


    Podstrony: [1] 2 [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Magazyn - czasopismo (najczęściej tygodnik), będące uzupełnieniem codziennych wydań określonej gazety, wydawane przez tego samego wydawcę co gazeta, często drukowane na lepszym papierze i o bogatszej zawartości graficznej niż wydania codzienne, ukazujące się w jeden z ostatnich dni tygodnia (czw. - sob.) lub następnego dnia ze względu na najważniejsze wydarzenia w skali tygodnia związane z tematyką gazety.
    Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.
    Płyta kompaktowa (ang. Compact Disc, CD-ROM – Compact Disc – Read Only Memory) — poliwęglanowy krążek z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Zaprojektowany w celu nagrywania i przechowywania dźwięku, przy użyciu kodowania PCM, który dzisiaj jest tylko jednym ze standardów cyfrowego zapisu dźwięku. Taką płytę nazywa się CD-Audio. Dzięki dużej jak na swoje czasy pojemności, niezawodności i niskiej cenie, dysk kompaktowy stał się popularnym medium do zapisywania danych.
    Powrót Godzilli (jap. ゴジラ2000 ミレニアム Gojira 2000: Mireniamu, Godzilla 2000: Millennium) – pierwszy film traktujący o potworze Godzilli z tak zwanej serii Millennium. Premiera miała miejsce w 1999 roku.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.
    International Standard Serial Number, ISSN czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego – ośmiocyfrowy niepowtarzalny identyfikator wydawnictw ciągłych tradycyjnych oraz elektronicznych. Jest on oparty na podobnej koncepcji jak identyfikator ISBN dla książek, ISAN dla materiałów audio-wideo. Niektóre publikacje wydawane w seriach mają przyporządkowany zarówno numer ISSN, jak i ISBN.
    Andrzej Sawicki (ur. 18 września 1947 w Kamiennej Górze) - polski tłumacz literatury anglojęzycznej i rosyjskojęzycznej, głównie fantastyki, scenarzysta komiksowy, dziennikarz. Były współpracownik miesięcznika o grach komputerowych „CD-Action”, znany pod pseudonimami „El General Magnifico”, „EGM” i „Generał”.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.025 sek.