• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • CD-Action



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    DVD (Digital Video Disc lub Digital Versatile Disc) – rozpowszechniony w roku 1995 standard zapisu danych na optycznym nośniku danych, podobnym do CD-ROM (te same wymiary: 12 lub 8 cm) lecz o większej pojemności uzyskanej dzięki zwiększeniu gęstości zapisu.Miesięcznik jest to czasopismo, które ukazuje się regularnie raz w miesiącu. Przeważnie miesięczniki poświęcone są jakiejś konkretnej problematyce, np. z zakresu sztuki, nauki, techniki, sportu, turystyki czy gier komputerowych, a także konkretnym regionom oraz problematyce politycznej i społecznej. Niektóre miesięczniki wydawane są też w formie poradników.

    CD-Action – polski magazyn poświęcony tematyce gier komputerowych.

    Magazyn ukazuje się w cyklu niebędącym dokładnie miesięcznym, gdyż kolejne numery pisma ukazują się co 28 dni. W rezultacie corocznie wychodzi na rynek trzynaście numerów. Typowa objętość numeru to 132 strony (do marca 2009 było to 148 stron). Od grudnia 2006 do lipca 2011 wydawany tylko w wersji z jedną dwuwarstwową płytą DVD (wcześniej pojawiały się wersje z czterema płytami CD dla czytelników nieposiadających czytników DVD). Od sierpnia 2011 do lipca 2018 dodawane były dwie płyty DVD9 w tekturowym opakowaniu. W sierpniu 2018 roku wydawnictwo podjęło decyzję o zrezygnowaniu z dodawania fizycznego nośnika, zastępując go zdrapką z kodem.

    Tymon Smektała (ur. 22 stycznia 1977 we Wrocławiu) – redaktor czasopisma CD-Action, raper. Syn wrocławskiego felietonisty i krytyka Zdzisława Smektały. Doktor ekonomii, absolwent wrocławskiej Akademii Ekonomicznej, redaktor naczelny niewydawanego już czasopisma Click!. Autor książek i artykułów naukowych z zakresu public relations i Internetu.Cykl życia programu – seria kolejnych zmian programu, w trakcie których sukcesywnie odbywa się dodawanie nowych funkcji oraz usuwanie powstających w trakcie rozwoju błędów (tzw. bugów).

    18 października 2005 nastąpiła próba wprowadzenia wersji pisma na rynek czeski. Była ona jednak nieudana, ukazał się tylko jeden numer (wyłącznie w wersji DVD).

    Historia czasopisma[ | edytuj kod]

    Poniżej znajduje się kalendarium historii „CD-Action”. Nazwa miesiąca jest nazwą numeru, ale niekoniecznie wydanego w danym miesiącu – dzieje się tak ze względu na nieregularny cykl wydawniczy czasopisma.

    Technologia – metoda przygotowania i prowadzenia procesu wytworzenia lub przetwarzania jakiegoś dobra (także informacji). Technologia może oznaczać konkretny proces (np. technologia klejenia, technologia malowania).Recenzja (z łac. recensio oznaczającego ‘spis ludności, przegląd’, w jęz. pol. za pośrednictwem niem. Recension) – analiza i ocena dzieła artystycznego, publikacji naukowej, projektu, przewodnika, poradnika, wystawy, przedstawienia teatralnego, publikacji multimedialnej, filmu, przemówienia, meczu, mszy itp. Pełni funkcję informacyjną, wartościującą i postulatywną, nakłaniającą lub zniechęcającą.

    Rok 1996[ | edytuj kod]

  • 1 kwietnia – pierwszy numer „CD-Action”, (nakład: 12 500 egz.)
  • lipiec – pierwsza pełna wersja programu
  • grudzień – pierwsza pełna wersja gry (polskie Prawo krwi)
  • Rok 1997[ | edytuj kod]

  • jesień – redaktorem naczelnym „CD-Action” zostaje Zbigniew Bański
  • Rok 1998[ | edytuj kod]

  • lipiec – pierwsza pełna wersja gry zajmująca osobny CD (Pro Pinball: Timeshock!)
  • Rok 1999[ | edytuj kod]

  • marzec – przekroczenie nakładu 100 tys. egz.; start strony WWW
  • Rok 2000[ | edytuj kod]

  • lipiec – nakład 200 tys. egzemplarzy; 50. numer
  • zmiana wydawcy na Future Network Publishing
  • Rok 2001[ | edytuj kod]

  • lipiec – 3 CD na stałe; mniej więcej raz na pół roku pojawiała się równolegle edycja DVD
  • koniec roku – zmiana wydawnictwa na wyd. Bauer
  • grudzień – po raz pierwszy pojawił się trzynasty numer w roku (13/2001)
  • Rok 2002[ | edytuj kod]

  • lipiec – po raz pierwszy w historii pisma pojawił się film (Powrót Godzilli)
  • Rok 2003[ | edytuj kod]

  • 1 kwietnia – powstanie forum dyskusyjnego czasopisma
  • sierpień – edycja DVD odtąd wydawana co dwa miesiące
  • Rok 2004[ | edytuj kod]

  • styczeń – dołączenie czwartej płyty CD do pisma na stałe
  • czerwiec – 100. numer – CD-Action 06/2004
  • wrzesień – comiesięczne wydawanie wersji DVD równolegle z wersją CD
  • Rok 2005[ | edytuj kod]

  • grudzień – zwiększenie objętości płyty DVD (z 4,7 GB do 8,5 GB)
  • Rok 2006[ | edytuj kod]

  • wrzesień – pierwsza w historii czasopisma pełna wersja gry przed światową premierą (Bad Day L.A.)
  • grudzień – ostatnie wydanie magazynu w wersji z CD
  • Rok 2007[ | edytuj kod]

  • sierpień – zmiana redaktora naczelnego; miejsce Zbigniewa Bańskiego (który został dyrektorem wydawniczym) zajął dotychczasowy jego zastępca Jerzy Poprawa, natomiast funkcję zastępcy red. nacz. przejął Maciej Kuc, znany czytelnikom jako Qn'ik
  • Rok 2010[ | edytuj kod]

  • styczeń – zmiana wyglądu i zawartości czasopisma, m.in. likwidacja Gamewalkera; dodanie recenzji gier na konsole i innych drobniejszych zmian
  • Rok 2012[ | edytuj kod]

  • luty – 200. numer – CD-Action 02/2012
  • Rok 2013[ | edytuj kod]

  • styczeń – zmiana papieru na bardziej śliski i bardziej wytrzymały, podyktowana rozpoczęciem druku pisma w prywatnej drukarni wydawnictwa Bauer.
  • Rok 2018[ | edytuj kod]

  • sierpień – pierwsze wydanie, w którym płytę DVD zastąpiła karta zdrapka z kodem.
  • Rok 2019[ | edytuj kod]

  • wrzesień – 300. numer – CD-Action 11/2019
  • Rok 2020[ | edytuj kod]

  • kwiecień – pierwsze wydanie czasopisma w wersji elektronicznej. Wersja elektroniczna jak i tradycyjna po raz pierwszy w historii pozbawiona dodatków cyfrowych (5/2020)
  • pod koniec kwietnia redakcja dostała wypowiedzenia, jednocześnie wydawca informował o tym, że poszukuje inwestora.
  • lipiec - prawa do marki CD-Action sprzedane zostały przez Wydawnictwo Bauer agencji gamingowej Fantasyexpo. Zapowiedziano też zmianę na stanowisku redaktora naczelnego, którym miał zostać Dawid Bojarski.
  • Bad Day L.A. – gra komputerowa, której współtwórcą jest American McGee. Bohaterem gry jest afroamerykański kloszard, Anthony Williams, który ratuje miasto Los Angeles przed kataklizmami i klęskami, m.in. tsunami, trzęsieniami ziemi lub atakiem meksykańskiej gwardii narodowej. Korzysta również ze specyficznej grafiki, stylizowanej na komiksową. Została także wydana na konsolę Xbox.Paweł Musiałowski (pseudonim "Mr Jedi", ur. 26 czerwca 1972 we Wrocławiu) - dziennikarz, wydawca, recenzent, popularyzator mangi i anime. Współzałożyciel i redaktor magazynów komputerowych PC-Shareware i CD-Action. Od 1997 r. redaktor naczelny czasopisma Kawaii. W 2003 po zmianie wydawcy odszedł z Kawaii i założył dwumiesięcznik Mangazyn, którego redaktorem naczelnym był do zamknięcia magazynu w roku 2004. Następnie do kwietnia 2009 prowadził dział Vision Film Distribution o nazwie Anime Gate, zajmujący się wydawaniem anime i japońskich filmów aktorskich. W ramach pracy w Anime Gate, jest współautorem tłumaczenia m in. Magiczny kot, Słodkie, słodkie czary. Od 9 lipca 2009 r. prowadzi swój mikroblog na Twitterze. W tym samym roku, rozpoczął nową działalność - studio grafiki i reklamy oraz pośredniczenie w realizacji projektów związanych z Japonią i ogólnie Azją - pod nazwą Kawaii. W 2010 r. wziął udział w obradach 46 ministrów kultury krajów Unii Europejskiej i Azji - spotkanie ASEM (Asia-Europe Meeting) w Poznaniu - w ramach panelu Salonu Polityki nt. kultury popularnej, jej przepływach między Europą, Azją i resztą świata.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Magazyn - czasopismo (najczęściej tygodnik), będące uzupełnieniem codziennych wydań określonej gazety, wydawane przez tego samego wydawcę co gazeta, często drukowane na lepszym papierze i o bogatszej zawartości graficznej niż wydania codzienne, ukazujące się w jeden z ostatnich dni tygodnia (czw. - sob.) lub następnego dnia ze względu na najważniejsze wydarzenia w skali tygodnia związane z tematyką gazety.
    Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.
    Płyta kompaktowa (ang. Compact Disc, CD-ROM – Compact Disc – Read Only Memory) — poliwęglanowy krążek z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Zaprojektowany w celu nagrywania i przechowywania dźwięku, przy użyciu kodowania PCM, który dzisiaj jest tylko jednym ze standardów cyfrowego zapisu dźwięku. Taką płytę nazywa się CD-Audio. Dzięki dużej jak na swoje czasy pojemności, niezawodności i niskiej cenie, dysk kompaktowy stał się popularnym medium do zapisywania danych.
    Powrót Godzilli (jap. ゴジラ2000 ミレニアム Gojira 2000: Mireniamu, Godzilla 2000: Millennium) – pierwszy film traktujący o potworze Godzilli z tak zwanej serii Millennium. Premiera miała miejsce w 1999 roku.
    Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.
    International Standard Serial Number, ISSN czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego – ośmiocyfrowy niepowtarzalny identyfikator wydawnictw ciągłych tradycyjnych oraz elektronicznych. Jest on oparty na podobnej koncepcji jak identyfikator ISBN dla książek, ISAN dla materiałów audio-wideo. Niektóre publikacje wydawane w seriach mają przyporządkowany zarówno numer ISSN, jak i ISBN.
    Andrzej Sawicki (ur. 18 września 1947 w Kamiennej Górze) - polski tłumacz literatury anglojęzycznej i rosyjskojęzycznej, głównie fantastyki, scenarzysta komiksowy, dziennikarz. Były współpracownik miesięcznika o grach komputerowych „CD-Action”, znany pod pseudonimami „El General Magnifico”, „EGM” i „Generał”.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.039 sek.