British Rail Class 507
Przeczytaj także...
British Rail Class 314 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 315, Class 507 i Class 508). Łącznie zbudowano 16 zespołów tego typu.British Rail Class 508 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1979-1983 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 315 i Class 507). Łącznie zbudowano 43 zespoły tego typu.
British Rail (do 1968 roku British Railways) – dawne brytyjskie przedsiębiorstwo transportowe, główny przewoźnik kolejowy w Wielkiej Brytanii od końca lat 40. do lat 90. XX wieku. Przedsiębiorstwo powstało w wyniku nacjonalizacji czterech brytyjskich spółek kolejowych zwanych Big Four: Great Western Railway, London, Midland and Scottish Railway, London and North Eastern Railway oraz Southern Railway, która nastąpiła w 1948 roku.
British Rail Class 314 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 315, Class 507 i Class 508). Łącznie zbudowano 16 zespołów tego typu.British Rail Class 508 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1979-1983 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 315 i Class 507). Łącznie zbudowano 43 zespoły tego typu.
British Rail (do 1968 roku British Railways) – dawne brytyjskie przedsiębiorstwo transportowe, główny przewoźnik kolejowy w Wielkiej Brytanii od końca lat 40. do lat 90. XX wieku. Przedsiębiorstwo powstało w wyniku nacjonalizacji czterech brytyjskich spółek kolejowych zwanych Big Four: Great Western Railway, London, Midland and Scottish Railway, London and North Eastern Railway oraz Southern Railway, która nastąpiła w 1948 roku.
British Rail Class 507 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 315 i Class 508). Łącznie zbudowano 33 zespoły tego typu.
British Rail Engineering Limited (BREL) – brytyjskie przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji taboru kolejowego, będące zdecydowanym liderem tego rynku w Wielkiej Brytanii od lat 60. do 80. XX wieku.British Rail Class 315 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1980-1981 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 507 i Class 508). Łącznie zbudowano 61 zespołów tego typu.
Obecnie jedynym przewoźnikiem używającym pociągów tej klasy jest Merseyrail, który eksploatuje je na obu swych liniach.
British Rail Class 313 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1976-1977 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 314, Class 315, Class 507 i Class 508).York – miasto w północnej Anglii w hrabstwie ceremonialnym North Yorkshire, powstałe u zbiegu rzek Ouse i Foss. Liczba mieszkańców w jednostce administracyjnej City of York wynosi ponad 180 tys.
Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]
Elektryczny zespół trakcyjny (EZT) – zespół trakcyjny o własnym napędzie elektrycznym, składający się z dwóch członów sterowniczych na obu końcach oraz ewentualnych członów pośrednich. Poszczególne człony nie mogą być rozłączane w warunkach eksploatacyjnych. Zwykle możliwe jest łączenie całych pojazdów tego samego typu w trakcję ukrotnioną.