• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • British Rail Class 314

    Przeczytaj także...
    British Rail Class 508 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1979-1983 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 315 i Class 507). Łącznie zbudowano 43 zespoły tego typu.British Rail (do 1968 roku British Railways) – dawne brytyjskie przedsiębiorstwo transportowe, główny przewoźnik kolejowy w Wielkiej Brytanii od końca lat 40. do lat 90. XX wieku. Przedsiębiorstwo powstało w wyniku nacjonalizacji czterech brytyjskich spółek kolejowych zwanych Big Four: Great Western Railway, London, Midland and Scottish Railway, London and North Eastern Railway oraz Southern Railway, która nastąpiła w 1948 roku.
    British Rail Engineering Limited (BREL) – brytyjskie przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji taboru kolejowego, będące zdecydowanym liderem tego rynku w Wielkiej Brytanii od lat 60. do 80. XX wieku.

    British Rail Class 314 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 315, Class 507 i Class 508). Łącznie zbudowano 16 zespołów tego typu.

    First ScotRail - brytyjski przewoźnik kolejowy posiadający koncesję na obsługę tras pasażerskich w Szkocji oraz nocnych połączeń między tą częścią Wielkiej Brytanii a Londynem. Okres koncesyjny rozpoczął się 17 października 2004 i potrwa do roku 2014. Firma jest częścią grupy transportowej FirstGroup, której centrala znajduje się w Aberdeen. Pociągi przewoźnika zatrzymują się na 336 stacjach, z czego na 309 pełni on rolę administratora.British Rail Class 507 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 315 i Class 508). Łącznie zbudowano 33 zespoły tego typu.

    Obecnie pociągi klasy 314 można spotkać wyłącznie w zachodniej Szkocji, w szczególności w aglomeracji Glasgow. Ich operatorem jest firma First ScotRail, która jednak czyni to pod marką SPT rail.

    British Rail Class 315 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1980-1981 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 313, Class 314, Class 507 i Class 508). Łącznie zbudowano 61 zespołów tego typu.British Rail Class 313 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1976-1977 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach (pozostałe to Class 314, Class 315, Class 507 i Class 508).

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Class 314 w serwisie RailBritain.com. [dostęp 31 października 2009].
  • York – miasto w północnej Anglii w hrabstwie ceremonialnym North Yorkshire, powstałe u zbiegu rzek Ouse i Foss. Liczba mieszkańców w jednostce administracyjnej City of York wynosi ponad 180 tys.Szkocja (gael. Alba, wym. [ˈalˠ̪apə]; sco. i ang. Scotland) – kraj stanowiący część Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W przeszłości był niezależnym królestwem. Obejmuje północną część wyspy Wielkiej Brytanii oraz archipelagi: Hebrydy, Orkady i Szetlandy. Na południu graniczy z Anglią. Krajobraz w przeważającej części wyżynny i górski. Klimat umiarkowanie ciepły, wybitnie morski. Stolicą Szkocji jest Edynburg, a największym miastem Glasgow.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Elektryczny zespół trakcyjny (EZT) – zespół trakcyjny o własnym napędzie elektrycznym, składający się z dwóch członów sterowniczych na obu końcach oraz ewentualnych członów pośrednich. Poszczególne człony nie mogą być rozłączane w warunkach eksploatacyjnych. Zwykle możliwe jest łączenie całych pojazdów tego samego typu w trakcję ukrotnioną.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.013 sek.