• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Billboard - reklama

    Przeczytaj także...
    Metro (fr. métro) – miejski system elektrycznego transportu pasażerskiego o dużej przepustowości i wysokiej częstotliwości kursów, który jest całkowicie niezależny od innych środków transportu oraz bezkolizyjny, ponieważ jeździ na oddzielnych torach i posiada specjalną sygnalizację.Citylight (ang. światło uliczne) - rodzaj outdoorowej reklamy ulicznej. Jest to niewielkich rozmiarów - zwykle 1,2 na 1,8 m - zazwyczaj podświetlana tablica ogłoszeniowa, umieszczana w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe, przystanki komunikacji publicznej. Oprócz funkcji reklamowej citylighty mogą stanowić element miejskiego krajobrazu. Z tego powodu city lighty zwane są meblami miejskimi.
    Megaboard – wielka, często oświetlona, zadrukowana tkanina (czasem półprzepuszczalna), rozciągnięta na specjalnym rusztowaniu przymocowanym do fasady budynku, najczęściej będąca reklamą. Głównie w dużych miastach, ma najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m² i dochodzących nawet do 300 m².
    Nowy Orlean, Louisiana (1941 r.)

    Billboard – dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej.

    Termin określa też nośnik reklamy, będący dużą, często oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach.

    Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:

    Nośnik reklamy - urządzenie reklamowe w jakimkolwiek materialnym wykonaniu, ze stałą lub zmienną powierzchnią ekspozycyjną, nieoświetloną, oświetloną lub podświetloną. Służy do eksponowania reklamy.Słup - element konstrukcyjny (może być wolno stojący), pionowa (choć nie zawsze) podpora. Szczególnym zastosowaniem tego rodzaju podpór są słupy telefoniczne (telegraficzne) lub słupy energetyczne. Innym rodzajem są słupki drogowe albo graniczne.
  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard);
  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry;
  • billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry;
  • citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
  • inne citylighty 1,2x1,8 – naścienne, wolnostojące, na latarniach;
  • billboardy 6 m² (aktualnie spotykane w metrze).
  • Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m² i dochodzących do 300 m² (reklamy na budynkach).

    Outdoor (ang. na zewnątrz) – reklama zewnętrzna, reklama uliczna, out of home, nazywany także skrótem ooh dosłownie "poza domem". Taka reklama z wykorzystaniem digital signage jest formą digital out-of-home (DOOH) advertising. Jest to wizualna elektroniczna komunikacja. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamy do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza (local advertising).Język polski (polszczyzna) – język naturalny należący do grupy zachodniosłowiańskich (do których należą również czeski, słowacki, kaszubski, dolnołużycki, górnołużycki i wymarły połabski), stanowiących część rodziny indoeuropejskiej.

    Galeria[]

  • Billboard przedstawiający Geralda Forda (kampania wyborcza do Izby Reprezentantów w 1948 r)

  • Hotel Forum w Krakowie, wzdłuż elewacji ciągnie się największy bilboard w Polsce, reklama zmienia się średnio co miesiąc

  • Bilbord z hasłem reklamowym Torunia

  • Przypisy

    1. Billboard (pol.). W: Słownik języka polskiego PWN [on-line]. [dostęp 2010-04-09].


    Tablica reklamowa - jeden z nośników reklamy outdoorowej (zewnętrznej), umieszczana na specjalnie przystosowanych do tego słupach, fundamentach lub montowana na ścianach budynków, służąca do eksponowania reklam.Gerald Rudolph Ford, junior, (ur. jako Leslie Lynch King, junior 14 lipca 1913, zm. 26 grudnia 2006) – amerykański polityk, działacz Partii Republikańskiej, wieloletni członek Kongresu USA, 38. Prezydent USA i 40. Wiceprezydent. Ford był pierwszym wiceprezydentem USA nominowanym w wyniku zastosowania 25. poprawki do Konstytucji i jedynym jak dotąd sprawującym urząd zarówno wiceprezydenta jak i prezydenta nie z wyboru, a z nominacji. Przed objęciem prezydentury i wiceprezydentury przez 25 lat reprezentował stan Michigan w Izbie Reprezentantów, przy czym od 1965 pełnił funkcję lidera.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Nowy Orlean (ang. New Orleans, fr. La Nouvelle-Orléans) – miasto na południu Stanów Zjednoczonych, największe miasto stanu Luizjana.
    Sztuczne oświetlenie jest wynikiem dążenia ludzi do uniezależnienia się od ograniczeń narzucanych im przez naturę. Chcąc przedłużyć swoją działalność na godziny wieczorne i nocne, a także rozszerzyć ją na obszar zamkniętych pomieszczeń pozbawionych okien, zaczęto posługiwać się różnymi dostępnymi źródłami światła.
    Standard – wspólnie ustalone kryterium, które określa powszechne, zwykle najbardziej pożądane cechy czegoś, np. wytwarzanego przedmiotu (np. standardem jest, że każdy współcześnie wytwarzany telewizor wyświetla kolory) czy ludzkiego zachowania (norma kulturowa). Standard to czasem także podstawowa, najprostsza wersja produktu.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.027 sek.