• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Biedronka - sieć handlowa



    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]
    Przeczytaj także...
    Hipermarket – duży sklep wielkopowierzchniowy, często też ze względu na swoje rozmiary znajdujący się na obrzeżach miasta. Hipermarket w ścisłym tego znaczeniu to sklep (market) o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące, produkty FMCG (produkty szybkozbywalne z ang. Fast Moving Consumer Goods). Przyjmuje się że hipermarket ma powierzchnię przekraczającą 2,5 tys m².Sąd apelacyjny – (skr. "SA") organ wymiaru sprawiedliwości powołany do rozstrzygania w II instancji spraw z zakresu:
    Sklep Biedronka w Stroniu Śląskim
    Sklep Biedronka w Toruniu
    Sklep Biedronka w Rudzie Śląskiej

    Biedronkasieć sklepów należąca do spółki akcyjnej Jerónimo Martins Polska (JMP), której właścicielem jest portugalskie konsorcjum Jerónimo Martins.

    Biedronka generuje 65% dochodów JMP (wrzesień 2014). Pod względem liczby sklepów jest to największa sieć handlowa w Polsce. Biedronka posiada ponad 2693 sklepów (październik 2016). Jest jednym z największych polskich podatników, w roku 2013 kwota odprowadzonych podatków przez JMP to ok. 700 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 305 mln zł. W pierwszym półroczu 2007 odnotowano wzrost obrotów o 32,7% w stosunku do roku poprzedzającego. Przychody w 2012 roku wyniosły około 29 mld zł, z kolei w roku 2013 już 32 mld złotych. Od 1995 do 2013 r. JMP zainwestowało w Polsce ponad 8 mld zł.

    Mariusz Świtalski (ur. 1962) – polski przedsiębiorca, twórca marek Elektromis, Eurocash, Biedronka, Żabka, jeden z najbogatszych Polaków (w 2008 r. 35. miejsce listy Wprost, 900 mln zł).Frugo – marka napojów owocowych, stworzona przez firmę Alima Gerber, obecnie należąca do FoodCare. Frugo zasłynęło z oryginalnych reklam. Do dziś znany jest slogan marki „No to Frugo”.

    Od 2014 roku Biedronka systematycznie rozszerza asortyment odchodząc od dotychczasowego modelu biznesowego tj. sieci dyskontowej. Jest to element strategii firmy zakomunikowanej w 2012 roku przez długoletniego prezesa grupy Jerónimo Martins Alexandre Soares dos Santos: „w ciągu najbliższych pięciu lat zniknie różnica pomiędzy supermarketem, a dyskontem”.

    Marka, inaczej znak fabryczny, znak firmowy (ang. brand, trade mark) – znak określający producenta: nazwa lub symbol graficzny (znak towarowy) umieszczany na wyrobach w celu ochrony przed naśladownictwem lub podrabianiem, podszywaniem się, przypisywaniem sobie autorstwa. Traktowana jest jako rodzaj świadectwa: producent nie wstydzi się swego wyrobu, „podpisując” go, gwarantuje jego jakość. Stąd „marka” jest synonimem opinii.Spółka akcyjna (niem. Aktiengesellschaft, ang. Joint-stock company, fr. Société par actions, hiszp. Sociedad anónima) – rodzaj powszechnej w gospodarce wolnorynkowej spółki kapitałowej, której forma opiera się na obiegu akcji będących w posiadaniu akcjonariuszy. Kapitał zakładowy składa się z wkładów założycieli, którzy stają się współwłaścicielami spółki.

    Spis treści

  • 1 Historia
  • 2 Akcja „Codziennie niskie ceny”
  • 3 Logo
  • 4 Procesy sądowe o łamanie praw pracowniczych
  • 5 Rozrachunki bezgotówkowe
  • 6 Sponsor reprezentacji Polski oraz Pucharu Polski
  • 7 Usługa telefonii komórkowej tuBiedronka
  • 8 Przypisy
  • 9 Linki zewnętrzne
  • Historia[]

    Twórcą Biedronki był przedsiębiorca Mariusz Świtalski, właściciel Elektromisu. W 1997 Jerónimo Martins odkupiło od Elektromisu 210 sklepów Biedronka i od tego czasu dynamicznie rozwija tę sieć (w marcu 2010 w Poznaniu przy ul. Bobrzańskiej otwarto 1500. sklep tej marki, a do 2012 otwarto kolejne 500). Do roku 2002 spółka była także właścicielem hipermarketów Jumbo oraz hurtowni cash&carry Eurocash, jednak w związku z problemami całej grupy sieci te zostały sprzedane.

    Polityka” – polski liberalno-lewicowy, opiniotwórczy tygodnik społeczno-polityczny, wydawany od 1957 w Warszawie. "Polityka" utrzymuje się na czołowych miejscach pod względem wielkości sprzedaży wśród polskich tygodników opinii, w tym często na pierwszym miejscu (ogólna sprzedaż na poziomie ok. 130 tys. egzemplarzy – stan na lipiec 2012).Elbląg (łac. Elbinga, Elbingus, niem. Elbing, prus. Elbings, rus. Эльблонг) – miasto na prawach powiatu w województwie warmińsko-mazurskim, siedziba władz powiatu elbląskiego i gminy wiejskiej Elbląg, ale miasto nie wchodzi w ich skład, stanowiąc odrębną jednostkę samorządu terytorialnego. Od 1992 stolica diecezji elbląskiej. Najstarsze miasto w województwie, jedno z najstarszych w Polsce (rok założenia 1237, prawa miejskie 1246). Miasto posiadało prawo do czynnego uczestnictwie w akcie wyboru króla. Także najniżej położone miasto w Polsce. Leży u ujścia rzeki Elbląg do Zalewu Wiślanego. Według danych z 30 czerwca 2012 r. ma 123 977 mieszkańców.

    W 2008 nastąpiło przejęcie ponad 120 sklepów niemieckiej sieci Plus oraz przekształcenie ich w kolejne sklepy sieci Biedronka. W zestawieniu dziennika „Rzeczpospolita” „Lista 500 Największych przedsiębiorstw w Polsce”, z roku na rok Biedronka zajmuje coraz wyższe lokaty. W podobnym rankingu opracowanym przez tygodnik „Polityka” spółka Jerónimo Martins Polska SA zajęła w 2009 roku 5. miejsce, a w 2010 – 4. pozycję, którą utrzymała w 2011. 8 października 2012 w Łodzi przy ulicy Rokicińskiej 366 otwarto dwutysięczny sklep Biedronki.

    Kurier Lubelski (pełny tytuł Polska Kurier Lubelski) - lokalny dziennik obejmujący swym zasięgiem województwo lubelskie. Skupia się głównie na informacjach z Lublina. Ukazuje się od 1957 roku, chociaż nazwa sięga tradycjami do roku 1830.Sieć (ang. a chain) - sieć podmiotów (zarówno komercyjnych, jak i non-profit), w której występują albo powiązania właścicielskie (podmioty należą do tego samego właściciela i działają pod tą samą marką), albo powiązania organizacyjne (podmioty działająca pod wspólną marką, ale posiadają odrębność właścicielską, np. sieć sklepów franczyzowych)


    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Opłata interchange — należność pobierana przez bank wydający kartę (emitent) od agenta rozliczeniowego przy każdej transakcji dokonanej przy użyciu karty płatniczej.
    Plus Discount – sieć supermarketów należących do niemieckiej Grupy Tengelmann (Edeka), w której skład wchodzi prawie 8 tysięcy sklepów w 16 krajach świata, m.in. w Niemczech, Austrii (pod marką Zielpunkt), Czechach, Hiszpanii, na Węgrzech oraz w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Spółka Plus Discount działała w Polsce od 5 października 1995 do 2007 roku; należało do niej 200 sklepów. Przeciętna powierzchnia handlowa placówki wynosiła 650 m². W dyskontach Plusa można było kupić głównie przedmioty codziennego użytku: artykuły spożywcze oraz najbardziej potrzebne artykuły przemysłowe. Asortyment ograniczony był do około 900–1000 artykułów. Znaczną część oferty stanowiły tzw. marki własne, czyli produkty produkowane specjalnie dla sieci Plus.
    Uwaga! – magazyn reporterów, emitowany przez telewizję TVN od 2 września 2002 roku. Magazyn ma na celu przedstawienie widzom afer, reportaży, ciekawostek na rozmaite tematy. Uwaga! ujawniła afery w ZUS-ie, Biedronce, Kauflandzie, Championie, Constarze, fabryce Grabka w Zgierzu, domach spokojnej starości czy szpitalach. Uwaga! emitowała takie cykle, jak Polacy do pracy, W Twojej sprawie, Zmowa milczenia, Czy wiesz, co jesz?, Kulisy sławy czy Szkoła, jakiej nie znacie. 4 sierpnia 2008 program wyemitował 2000. wydanie.
    Hurtownia, składnica hurtowa - przedsiębiorstwo handlowe zajmujące się hurtem towarów, często w opakowaniach zbiorczych, ukierunkowanym na klienta prowadzącego sprzedaż detaliczną.
    Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) – polski organ nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem prawa pracy, w szczególności przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
    Stronie Śląskie (niem. Seitenberg) – miasto w woj. dolnośląskim, w powiecie kłodzkim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Stronie Śląskie.
    tuBiedronka − polska marka usług telefonii komórkowej, świadczonych przez T-Mobile Polska (podobnie jak Heyah), skierowana do klientów sieci sklepów dyskontowych Biedronka, należącej do portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins. tuBiedronka rozpoczęła świadczenie usług klientom w dniu 19 stycznia 2009 r.

    Reklama