BMW M20

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Silnik M20B25 z amerykańskiego rynku z 1989.

BMW M20 – 12-zaworowy silnik SOHC BMW produkowany w 4 wersjach pojemnościowych od 2.0 do 2.7. Pierwszy raz zamontowany został w 1977 napędzając modele e12 i e21. Jest to mniejszy brat "Wielkiej szóstki"(M30) odstęp między cylindrami wynosi 91mm. Wprowadzono ją by zastąpić silniki 4-cylindrowe gdyż M20 miało większy potencjał do rozwoju.

Silnik ten był montowany przez prawie dwie dekady. Napędzał on serię 3 w modelach e21 i e30 oraz serię 5 w e12, e28 i e34(w początkach produkcji) Ostatnim modelem napędzanym tym silnikiem było e30 325i którego produkcję zakończono w kwietniu 1993r.

Jednostkę tą zastąpiła jednostka m50 z 4 zaworami na cylinder.

M20 posiadało trzy rodzaje głowic: Pierwszą była # 1264200 "200"- montowana we wszystkich e21 320 i 323i i e12 520 później w e28 i e30 eta Drugą była # 1277731 "731"- Była to głowica "200" z powiększonymi kanałami ssącymi. Trzecią była # 1705885 "885"- zastosowana w 325i. Do powiększonych kanałów ssących zostały dodatkowo powiększone zawory oraz zmieniono komorę spalania by ulepszyć strumień i termodynamiczny współczynnik sprawności.

M20 B20 produkowany od 1977 (e12) do 1990 (e34)[ | edytuj kod]



Podstrony: 1 [2] [3] [4]




Reklama