• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • BMW 326

    Przeczytaj także...
    Prędkość maksymalna to największa możliwa do osiągnięcia przez pojazd prędkość w ruchu poziomym (prostopadle do siły grawitacji). Jest ona funkcją konstrukcji pojazdu i warunków zewnętrznych.BMW 319 to samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1935 – 1937 przez Bayerische Motoren-Werke AG. Samochód ten zastąpił produkowanego do 1934 r. BMW 303. Łączna produkcja tego samochodu osiągnęła nakład 6468 egzemplarzy.
    BMW 327 - samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1938-1940 oraz 1946 – 1955. Następca modelu 319. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowy kabriolet. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualą skrzynię biegów. W pierwszym okresie produkcji powstało 1396 egzemplarzy modelu 327. Został zastąpiony przez BMW 501.

    BMW 326samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1936-1945 i w krótkiej serii w roku 1945. Następca modelu 319. BMW 326 dostępne było jako 4-drzwiowy sedan oraz 2- lub 4-drzwiowy kabriolet. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów i mocy 51 KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Do zawieszenia produkcji w 1941 powstało 15.949 egzemplarzy modelu. Samochód został zastąpiony po latach przez model 501.

    Autosegment D – klasa średnia samochodów osobowych. Są to względnie duże i wygodne auta rodzinne. Do klasy tej zaliczane są klasyczne auta osobowe charakteryzujące się wymiarami większymi od aut kompaktowych, zapewniającymi w miarę wygodną jazdę dla pięciu osób na dłuższych trasach. Wyposażone zazwyczaj w obszerny bagażnik, jednak nieco mniejsze i skromniej wyposażone od samochodów segmentu E.BMW 320 – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1937-1938. Następca modelu 329. Został skonstruowany w oparciu o skrócone podwozie modelu 326, przejęty został też z niego silnik. BMW 320 dostępne było jako sedan lub kabriolet. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów i mocy 46 KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Został zastąpiony przez model 321.

    W oparciu o podwozie BMW 326 powstały modele: 320, 321, 327 i 335.

    Dane techniczne[]

    Silnik[]

  • R6 2,0 l (1971 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV, wał korbowy podparty na 4 łożyskach
  • Układ zasilania: dwa gaźniki pionowe Solex 26 BFLVS
  • Średnica × skok tłoka: 66,00 mm × 96,00 mm
  • Stopień sprężania: 6,0:1
  • Moc maksymalna: 50 KM (37 kW) przy 3750 obr/min
  • Podwozie[]

  • Rama platformowa
  • Zawieszenie przednie: resor poprzeczny na dole, wahacz poprzeczny na górze
  • Zawieszenie tylne: most pędny sztywny z resorami półeliptycznymi
  • Osiągi[]

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 35,0 s
  • Prędkość maksymalna: 115 km/h
  • Pozostałe[]

  • Hamulce tył/przód: bębnowe
  • Opony: 5,25 cala, felgi 17 cali
  • Promień skrętu: 6,0 m
  • Przełożenie główne: 4,88:1
  • Przypisy

    1. BMW 326 (ang.). motorbase.com. [dostęp 2011-08-21].

    Bibliografia[]

  • 1936 BMW 326 Technical Specifications (ang.). carfolio.com. [dostęp 20-08-2011].
  • (window.RLQ=window.RLQ||).push(function(){mw.log.warn("Gadget \"edit-summary-warning\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"wikibugs\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"ReferenceTooltips\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");mw.log.warn("Gadget \"main-page\" styles loaded twice. Migrate to type=general. See \u003Chttps://phabricator.wikimedia.org/T42284\u003E.");});
    BMW 501 – luksusowy samochód osobowy produkowany pod marką BMW w latach 1952-1958. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Frankfurt Motor Show w roku 1951. Był to pierwszy pojazd produkowany przez BMW po II wojnie światowej. Do napędu początkowo używano benzynowych silników R6, od 1954 roku dostępna była także jednostka V8. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Produkcji 501 i 502 zaprzestano w roku 1958, pochodne produkowano do roku 1963. W Niemczech BMW 501 i 502 otrzymały od kształtu karoserii przydomek Barockengel (z jęz niem. "barokowy anioł").OHV (Over Head Valve) (ang.: dosł: zawór nad głowicą) - jest to powszechnie w świecie używane oznaczenie rodzaju rozrządu silników tłokowych, w których wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika, steruje zaworami znajdującymi się w głowicy poprzez popychacze. Jest to rozrząd górnozaworowy (tzw. "zawory wiszące"). Obecnie układ ten wyparty został przez rozrząd OHC. Używany jest sporadycznie w pojazdach produkowanych w Ameryce Północnej.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    R6 – (oznaczany także jako I6) – silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Układ ten, majacy 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego wzgledu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-5. Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów.
    BMW 335 – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1939-1941. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan i 2- oraz 4-drzwiowy kabriolet. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności 3,5 litra i mocy 91 KM. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Został zastąpiony po latach przez model 501.
    Napęd tylny (RWD - Rear Wheel Drive) – oznacza, że w pojeździe silnikowym, najczęściej w samochodzie, moment obrotowy przekazywany jest na oś tylną.
    Wat – jednostka mocy lub strumienia energii w układzie SI (jednostka pochodna układu SI), oznaczana symbolem W. Nazwa wat pochodzi od nazwiska brytyjskiego inżyniera i wynalazcy Jamesa Watta.
    Gaźnik (karburator) – urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną o odpowiednim składzie w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym. W gaźniku następuje dozowanie paliwa, jego odparowanie i wymieszanie oparów paliwa z powietrzem, a następnie dostarczenie odpowiedniej ilości wytworzonej mieszanki poprzez kolektor dolotowy do cylindra. Gaźnik jest częścią układu zasilania silnika spalinowego.
    Hamulec bębnowy (wł. hamulec dwuszczękowy wewnętrzny) – hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z powierzchnią umieszczonych wewnątrz bębna nieobracających się szczęk pokrytych okładziną cierną.
    Kabriolet, Convertible (fr. cabriolet) – rodzaj samochodu osobowego albo nadwozia nieposiadającego stałego dachu. Przeważnie miękki dach jest składany lub zdejmowany. Odmianą kabrioletu jest roadster. Inne cechy charakterystyczne to: boczne, otwierane okna, brak pionowych słupków czy też jakichkolwiek ram nad górną krawędzią nadwozia (poza szybą przednią). Najczęściej występuje w wersji dwudrzwiowej – stąd nazwa Convertible Coupé. Natomiast wersja czterodrzwiowa to Convertible Sedan.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.031 sek.