• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • BMW 269

    Przeczytaj także...
    Lola Cars – brytyjskie przedsiębiorstwo produkujące samochody wyścigowe. Założył je w 1958 roku Eric Broadley, a jego siedziba znajduje się w Huntingdon w Anglii. Obecnie jest częścią należącej do Martina Birrane’a Grupy Lola (Lola Group) w skład której wchodzą również Lola Composites oraz Lola Special Projects. Grand Prix Niemiec 1969 (oryg. Großer Preis von Deutschland) – siódma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 1969, która odbyła się 3 sierpnia 1969, po raz 16. na torze Nürburgring.
    BMW Motorsport – sekcja firmy BMW odpowiedzialna za sporty motorowe. BMW uczestniczyło w różnych obszarach sportów motorowych, wliczając w to wyścigi motocykli, samochodów turystycznych i sportowych, Formułę 1 i Formułę 2.

    BMW 269 – samochód Formuły 2, zaprojektowany w 1969 roku dla koncernu BMW przez Lena Terry'ego.

    Wcześniejsze samochody wystawiane przez BMW w zawodach Formuły 2 były skonstruowane przez Lolę. 269 (zwany także F269) był pierwszym samochodem Formuły 2 w całości skonstruowanym przez BMW. Ten model, zaprojektowany przez Terry'ego (który wcześniej zaprojektował m.in. Eagle'a T1G czy BRM P207) był stosunkowo prostą i ortodoksyjną konstrukcją, osiągał jednak dobre wyniki dzięki mocnemu silnikowi. Silnik ten miał pojemność 1598 cm³ i moc 250 KM przy 10700 rpm.

    Lola T102 – samochód Formuły 2, zaprojektowany przez Erika Broadleya i skonstruowany przez Lola Cars na zlecenie BMW w 1968 roku.Gerhard Karl Mitter (ur. 30 sierpnia 1935 w Schönlinde, zm. 1 sierpnia 1969 w Schwedenkreuz) – niemiecki kierowca Formuły 1 urodzony w Schönlinde w Sudetenland, ale jego rodzina została stamtąd wygnana do Leonbergu blisko Stuttgartu, gdy miał 10 lat.

    Ścigając się dla zespołu BMW w 1969 roku i korzystając wówczas z Loli T102 i BMW 269, Hubert Hahne zdobył tytuł wicemistrzowski w Formule 2. W 1969 roku modelem 269 Niemiec nie osiągał jednak dobrych wyników.

    Samochód został zgłoszony do Grand Prix Niemiec 1969 Formuły 1. Jego kierowcami mieli być Hubert Hahne, Gerhard Mitter i Dieter Quester. Jednak podczas piątkowego treningu Mitter miał wypadek, na skutek którego zmarł, i pozostali kierowcy BMW wycofali się.

    Następcą modelu był BMW 270.

    Formuła 2 (F2) – klasa wyścigowa samochodów jednomiejscowych o otwartym nadwoziu; oficjalnie istniejąca w latach 1948-1984 oraz 2009-2012.

    Wyniki[ | edytuj kod]

    Formuła 1[ | edytuj kod]

    Formuła 2[ | edytuj kod]

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. BMW 269 (F2) (fr.). statsf1.com. [dostęp 2012-02-08].
    2. Leo Breevoort, Mattijs Diepraam: Grand Prix car designers (ang.). forix.com. [dostęp 2012-02-08].
    3. Mattijs Diepraam: The last of the German locals (ang.). 8wforix.com. [dostęp 2012-02-08].
    4. BMW (ang.). allf1.info. [dostęp 2012-02-08].
    5. Formula 2 1969 (ang.). oldracingcars.com. [dostęp 2012-02-08].
    6. GRAND PRIX RESULTS: GERMAN GP, 1969 (ang.). grandprix.com. [dostęp 2012-02-08].



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.009 sek.