• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Audio Compression Manager

    Przeczytaj także...
    Zmienna przepływność (ang. Variable Bit Rate, VBR) jest określeniem stosowanym w telekomunikacji oraz informatyce.Windows Media - technologia multimedialna opracowana przez firmę Microsoft. Obejmuje narzędzia Windows Media Format do kodowania i dekodowania audio i wideo, Windows Media Services do publikowania strumieniowego audio i wideo na serwerze, a także Windows Media Player do odtwarzania multimediów.
    Vorbis - stratny kodek dźwięku z rodziny Ogg. Bardzo często używany jest w połączeniu z kontenerem Ogg i nosi wtedy nazwę Ogg Vorbis (często błędnie zapisywaną tylko jako Ogg, czy nawet jako OGG). Ogg Vorbis potrafi obsłużyć do 255 kanałów i ponad 16-bitowy dźwięk w zakresie 6-48 kHz.

    Audio Compression Manager (ACM) – technologia multimedialna firmy Microsoft, zarządzająca kodekami audio w systemie Microsoft Windows. ACM można również uznać za specyfikację API.

    Kodek musi odpowiadać specyfikacji ACM do pracy z systemem Windows Media. Pliki ACM rozpoznajemy po rozszerzeniu pliku (.acm). Pliki ACM mogą również używać formatów wideo zgodnych ze standardem plików RIFF, takich jak WAV lub AVI jako "opakowanie" do przechowywania danych audio, zakodowanych z pomocą jakiegokolwiek kodeka audio obsługiwanego przez ACM.

    Multimedia (łac. multum + medium) – media, stanowiące połączenie kilku różnych form przekazu informacji (np. tekstu, dźwięku, grafiki, animacji, wideo) w celu dostarczania odbiorcom informacji lub rozrywki. Termin „multimedia” ma również zastosowanie w mediach elektronicznych służących do rejestrowania oraz odtwarzania treści multimedialnych. Multimedia posiadają cechy tradycyjnych technik mieszanych i sztuk pięknych, jednak mają szerszy zakres. Termin bogate media jest synonimem terminu multimedia interaktywne.Próbkowanie (dyskretyzacja, kwantowanie w czasie) - proces tworzenia sygnału dyskretnego, reprezentującego sygnał ciągły za pomocą ciągu wartości nazywanych próbkami. Zwykle jest jednym z etapów przetwarzania sygnału analogowego na cyfrowy.

    ACM jest uważany za przestarzałą platformę/API i obecnie Microsoft zachęca do korzystania z nowszego DirectShow. Jednak w przeciwieństwie do ACM i związanego z nim Video Compression Manager (VCM), DirectShow nie wspiera kodowania plików dla użytkowników końcowych.

    ACM nie obsługuje także strumieni audio VBR, dlatego też nowsze kodeki, takie jak MPEG-4, AAC, Vorbis, FLAC itp. nie mogą być wspierane przez ACM, w wersji ze zmienną częstością próbkowania (ang. variable bit rate, VBR). Choć wiele źródeł podaje inaczej, Ogg Vorbis działa dobrze z ACM, np. gdy dźwięk dołączony jest do formatu RIFF odpowiednich formatów plików (takich jak wspomniane wcześniej WAV lub AVI), pod warunkiem, że Vorbis kodowany jest ze stałą częstością próbkowania (ang. constant bit rate, CBR).

    Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone. DirectX – zestaw funkcji API wspomagających generowanie grafiki (dwu- i trójwymiarowej), dźwięku oraz innych zadań związanych zwykle z grami i innymi aplikacjami multimedialnymi.

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • DirectX




  • Warto wiedzieć że... beta

    Interfejs programowania aplikacji (ang. Application Programming Interface, API) – sposób, rozumiany jako ściśle określony zestaw reguł i ich opisów, w jaki programy komunikują się między sobą. API definiuje się na poziomie kodu źródłowego dla takich składników oprogramowania jak np. aplikacje, biblioteki czy system operacyjny. Zadaniem API jest dostarczenie odpowiednich specyfikacji podprogramów, struktur danych, klas obiektów i wymaganych protokołów komunikacyjnych.
    Stała przepływność ((ang.) constant bit rate, CBR) – cecha strumienia danych polegająca na transmisji bądź zapisie określonego segmentu utworzonych danych zawsze przy pomocy tej samej liczby bitów, niezależnie od stopnia skomplikowania zapisywanych danych.
    Kodek jest skrótem od "koder/dekoder", co oznacza urządzenie lub program zdolny do przekształcania strumienia danych lub sygnału. Kodeki mogą zmienić strumień danych w formę zakodowaną (często w celu transmisji, składowania lub zaszyfrowania) lub odzyskać (odkodować) strumień danych z formy zakodowanej, by umożliwić ich odtwarzanie bądź obróbkę. Kodeki są często używane w wideokonferencjach oraz strumieniowaniu obrazu lub dźwięku.
    DirectShow jest technologią programistyczną umożliwiającą obsługę strumieni wideo i audio na platformach Microsoft Windows.
    AAC (ang. Advanced Audio Coding) – algorytm stratnej kompresji danych dźwiękowych, którego specyfikacja została opublikowana w roku 1997. Format AAC zaprojektowany został jako następca MP3, oferujący lepszą jakość dźwięku przy podobnym rozmiarze danych.
    WAV (ang. wave form audio format) – format plików dźwiękowych stworzony przez Microsoft oraz IBM. WAVE bazuje na formacie RIFF, poszerzając go o informacje o strumieniu audio, takie jak użyty kodek, częstotliwość próbkowania czy ilość kanałów. WAV podobnie jak RIFF został przewidziany dla komputerów IBM PC, toteż wszystkie zmienne zapisywane są w formacie little endian. Odpowiednikiem WAV dla komputerów Macintosh jest AIFF.
    FLAC (ang. Free Lossless Audio Codec) – format bezstratnej kompresji dźwięku z rodziny kodeków Ogg. Format ten jest rozwijany przez Xiph.Org Foundation, a jego wzorcowa implementacja jest Wolnym Oprogramowaniem.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.714 sek.