• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Audi 100



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Rover SD1 – model samochodu marki Rover, zaprezentowany w 1976 roku. Miał linię fastback, taką, jaką parę lat wcześniej nadano modelowi Ferrari Daytona. Początkowo w samochodzie stosowano silnik V8 Rovera będący odmianą aluminiowej jednostki Buick. Do lat osiemdziesiątych model SD1 sprzedawał się dobrze, ale później zaczęto go uważać za przestarzały. W roku 1982 poddano go modernizacji, której głównym celem było zwiększenie mocy i osiągów. Powstał model SD1 Vitesse (po francusku "prędkość"), miał tę samą konstrukcję co model SD1 – silnik umieszczony z przodu i napęd na koła tylne poprzez tylny most, ale obniżono i usztywniono zawieszenie, wzmocniono przednie hamulce tarczowe, zastosowano większe obręcze kół i inną przekładnię kierowniczą. Silnik otrzymał elektronicznie sterowany system wtrysku paliwa Lucas, a w głowicach poprawiono kanały dolotowe. Silnik o pojemności 3,5 litra posiadał 190KM i rozpędzał auto od 0 do 100km/h w 7,1 sekundy. Produkcję modelu SD1 zakończono w 1986 roku.Prędkość maksymalna to największa możliwa do osiągnięcia przez pojazd prędkość w ruchu poziomym (prostopadle do siły grawitacji). Jest ona funkcją konstrukcji pojazdu i warunków zewnętrznych.

    Audi 100 – samochód klasy wyższej produkowany przez Audi w latach 1968–1994.

    C1 (Typ F104)[ | edytuj kod]

    Audi 100 sedan (1968–1976)
    Audi 100 C1 z winylowym dachem
    Audi 100 LS sedan – tył nadwozia
    Audi 100 Coupé – tył nadwozia

    Pierwsza generacja Audi 100 została po raz pierwszy ukazana 26 listopada 1968 roku. Samochód ten, zaprojektowany przez Ludwika Krausa, stał się przebojem dzięki wysokiej jakości użytych materiałów, dobrym właściwościom jezdnym oraz przestronnemu wnętrzu. Pierwsza generacja produkowana była jako 4-drzwiowy sedan oraz eleganckie, 2-drzwiowe coupé. Oferowane były czterocylindrowe silniki o pojemności od 1,6 do 2.8 l. Łącznie wyprodukowano 827 474 egzemplarzy (w tym 30 687 coupé).

    Samochód Roku (ang.: Car of the Year – w skrócie COTY) – nazwa konkursu na najlepszy samochód, wybierany spośród samochodów debiutujących na rynku w bieżącym roku kalendarzowym na rok następny.Hongqi (chiński 红旗) - samochód osobowy marki FAW zaliczany do segmentu F. 红旗 (Hongqi) oznacza czerwoną flagę (zasadniczo w znaczeniu czerwonego sztandaru), jest to charakterystyczny znaczek tego projazdu.




    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Audi A6 - samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 1994 roku. Od 2011 roku produkowana jest czwarta generacja modelu.
    DOHC (ang. Double OverHead Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden z wałków steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi. Konstrukcja silnika DOHC, ułatwia zmiany fazy rozrządu, w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Zawory umieszczone są pod kątem naprzeciw siebie, dają tym samym większą swobodę w kształtowaniu komory spalania. Silnik DOHC umożliwia także zwiększenie liczby zaworów przypadających na cylinder, co wpływa na powiększenie sprawności napełniania i opróżniania cylindra i umożliwia uzyskanie wyższego stopnia sprężania i zmniejszenie oporów przepływu. Dzieje się tak poprzez zwiększenie powierzchni zaworów w stosunku do dostępnej powierzchni w głowicy wynikającej z średnicy cylindra i ew. pochylenia ścianek komory spalania w głowicy. Dzięki zwiększeniu powierzchni przylegania wielu zaworów do głowicy - w stosunku do zaworów pojedynczych o tej samej powierzchni przepływu - poprawia się odprowadzanie ciepła z zaworów. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie bezwładności elementów rozrządu - pojedyncze zawory są mniejsze, mogą mieć cieńsze trzonki i grzybki.
    Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, większy jest też stopień sprężania dzięki czemu rośnie sprawność.
    R5 – (oznaczany także jako I5) – silnik spalinowy wyposażony w pięć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Jest on kompromisem pomiędzy małymi jednostkami R4 a większymi R6 - dzięki niewiele większej długości niż R4 może być montowany poprzecznie z przodu pojazdu. Stosuje się go stosunkowo rzadko, konfiguracji tej używają lub używali m.in: Alfa Romeo (Alfa Romeo 156, 166), Audi (Audi 90, 100, S2 Coupé), Ford Motor Company (Ford Focus ST/RS), Volkswagen (VW Jetta), Fiat (Fiat Coupé), Honda (Acura TL), General Motors (Chevrolet Colorado), Volvo Car Corporation (Volvo 850, 940) czy też Mercedes-Benz (starsze jednostki wysokoprężne).
    Audi V8 – luksusowy samochód produkowany przez Audi AG w latach 1988–1994 w Neckarsulm jako topowy model marki. Został zastąpiony przez Audi A8 w 1994 roku.
    Audi S2 quattro – typ B4 było produkowane od 1991 do 1995 roku. Prezentacja wersji coupé popularnego modelu Audi 80 nastąpiła w 1988 roku, 2 lata trwały przygotowania nad następcą Audi Quattro, w 1990 roku zaprezentowano wersję oznaczoną S2 Coupé. Zamontowany silnik zapożyczony został od większego modelu, mianowicie od Audi 200, była to jednostka 2.2 z turbodoładowaniem wyposażona w 20-zaworową głowicę. Moc jednostki wynosiła 220 KM. Różnice między sinikami z modelu 200 i Audi S2 są symboliczne, jednak największa z nich tyczy się zmodyfikowanego układu chłodzenia, modele Audi 200 Turbo miały problemy z chłodzeniem i dość mocno się grzały. W przypadku Audi S2 zastosowano, układ jezdny Torsen, bardzo trwały a zarazem nieskomplikowany. Wersja S2 występowała we wszystkich typach nadwozia z wyjątkiem Cabrio. Najrzadziej występująca wersja sedan – wyprodukowano jej tylko 306 egzemplarzy. Poniżej wyszczególniono typy i ilości egzemplarzy w jakich kiedykolwiek występowało Audi S2. Wersję 3B produkowano równe 2 lata.
    Kilometr na godzinę – powszechnie stosowana jednostka szybkości lub wartości prędkości, oznaczana km/h. W języku angielskim używane są również oznaczenia kph oraz kmph (przez analogię do mph). Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra.

    Reklama

    Czas generowania strony: 1.026 sek.