• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Ani słowa prawdy

    Przeczytaj także...
    Czarodziej (mag) – w mitach, okultyzmie, legendach i literaturze fantasy, osoba praktykujący magię. Żeński odpowiednik tego słowa to czarodziejka. Przykładami czarodziejów są Merlin (postać z legend arturiańskich) lub Gandalf (postać z mitologii J. R. R. Tolkiena).Wampir – fantastyczna istota, żywiąca się ludzką krwią, prawie nieśmiertelna, o ludzkiej postaci i charakterystycznych wydłużonych kłach. Wampirom przypisywane są liczne zdolności paranormalne, m.in. regeneracja, hipnoza, wyczulony słuch, niezwykła prędkość oraz ogromna siła.
    Prószyński i S-ka to polskie wydawnictwo prasowe i książkowe, działające w latach 1990-2008, oraz nazwa handlowa, pod którą od początku 2009 ukazują się książki wydawane przez wydawnictwo Prószyński Media.

    Ani słowa prawdy. Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża – zbiór opowiadań Jacka Piekary, wydany nakładem wydawnictwa Runa 2 grudnia 2005. Reedycja Arivalda z Wybrzeża (Prószyński i S-ka, 25 lipca 2000) z dodanymi dwoma nowymi opowiadaniami.

    Czarnoksiężnik – mityczna postać parająca się czarnoksięstwem, występująca w praktycznie wszystkich kręgach kulturowych. Najczęściej kojarzony jest z siłami ciemności, zła, nekromancją. Postać tajemnicza, postrzegana jako zagrożenie dla zwykłych ludzi, choć kojarzona również z głęboką wiedzą i doświadczeniem życiowym.Jacek Piekara (ur. 19 maja 1965 w Krakowie) – polski pisarz fantasy i dziennikarz czasopism o grach komputerowych ("Świat Gier Komputerowych", "Gambler", "Click!", "GameRanking", pseudonim: Randall), a także redaktor naczelny czasopisma "Fantasy". Studiował psychologię i prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Emigrował do Wielkiej Brytanii. Obecnie mieszka w Polsce.

    Głównym bohaterem jest Arivald z Wybrzeża, były poszukiwacz przygód, który odziedziczył księgę czarów i został samozwańczym magiem.

    Krasnolud (szwed. dvärg, norw. dverg, niem. Zwerg, ang. dwarf) – istoty z mitologii nordyckiej i germańskiej, obecne później także w folklorze niemieckim i skandynawskim, a współcześnie w literaturze, filmach i grach fantasy.Nekromancja (gr. νεκρομαντεία nekromanteía) forma praktyk magicznych, w której czarujący (nekromanta) przyzywa cienie zmarłych w celu poznania prawdopodobnych wersji przyszłości lub celach własnych (np. usług). Słowo nekromancja pochodzi od greckiego νεκρός nekrós – martwy oraz μαντεία - wróżyć.

    Opowiadania[]

  • To, co najważniejsze: Arivald broni Wybrzeża, gdzie osiadł, przed piratami i czarnoksiężnikiem Vargarelem.
  • Sekrety Tajemnego Bractwa: Arivald wykonuję misję dla Tajemnego Bractwa czarodziejów i zostaje więźniem koboldów służących Dagolarowi i króla Silmeverda. Księżniczka Wybrzeża znajduje męża.
  • Cudak z Cudakowego Lasu: Arivald odwiedza swojego ucznia, Galladrina, który udaje potwora.
  • Nie wszystko złoto, co się świeci (i na odwrót): Arivald spotyka wampira.
  • Czarodziejki Chaosu: Arivald trafia do zamku rozpustnych czarodziejek, spotyka mistrza żywiołów, Varrada, i trafia do świata, gdzie mężczyznom nie wolno zajmować się magią.
  • Robaczek świętojański: Arivald sprawdza, czy jego przyjaciel, Borrondrin, nie został nekromantą i sprowadza do swojego świata jaszczurowatego Krullga
  • Ani słowa prawdy: (Opowiadanie można znaleźć również w magazynie Fenix, nr 10 (89) 1999) Arivald bada tajemnice kopalni krasnoludów
  • Arivald i wiedźmy: Ariwald zwiedza wyspę wiedźm.
  • Kiedy czeka Nowy Świat: Ariwald walczy z knowaniami wiedźmiarzy w północnym państwie Skjorg.
  • Klątwa wiedźmiarzy: Ariwald bada katastrofę, która wydarzyła się w Spaleńcu i wraz z rycerzem Smoczego Zakonu, Lionhardem, trafia do kraju wiedźmiarzy.



  • w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.023 sek.