• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Amortyzator hydrauliczny

    Przeczytaj także...
    Tłok – w budowie maszyn element maszyny, który przyjmuje nacisk lub wywiera go na gaz, ciecz lub inną substancję, przekazując do niej lub odbierając od niej energię.Ciecz magnetoreologiczna (ang. magnetorheological fluid) – substancja zbliżona do ferrofluidu, ale składająca się zwykle z o rząd wielkości większych drobin ferromagnetyku. Pod wpływem silnych pól magnetycznych, lepkość dynamiczna tej cieczy ulega znacznym zmianom.
    Amortyzator — mechanizm, którego zadaniem jest przechwycić i rozproszyć nadmiar energii w układzie mechanicznym. Używany jest w celu zabezpieczenia urządzenia lub operatora przed negatywnym oddziaływaniem drgań i zwiększenia komfortu eksploatacji.
    Oil damper mov.gif

    Amortyzator hydrauliczny - amortyzator, w którym czynnikiem roboczym jest ciecz (zwykle olej). Amortyzator hydrauliczny zbudowany jest w formie cylindra, wewnątrz którego umieszczony jest tłok z tłoczyskiem. W tłoku znajdują się otwory z zaworami. Cała przestrzeń wewnątrz cylindra wypełniona jest olejem.

    Ruch tłoka tłumiony jest przez olej, który musi być przetłoczony z przestrzeni pod tłokiem nad tłok, a w ruchu powrotnym odwrotnie. Odpowiednio dobrane zawory w tłoku zapewniają zróżnicowanie siły tłumienia podczas ściskania (tzw. dobicia) i rozciągania (odbicia) amoryzatora, przy czym siła odbicia jest większa od siły dobicia.

    W nowoczesnych samochodowych amortyzatorach hydraulicznych można zmieniać charakterystykę ich pracy np. poprzez zastosowanie sterowanych zaworów lub płynu magnetoreologicznego, zmieniającego swoją lepkość pod wpływem pola magnetycznego. Sterowanie realizowane jest elektronicznie w zależności od warunków jazdy samochodu.





    Reklama

    Czas generowania strony: 0.005 sek.