• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Amnesia: Mroczny obłęd



    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]
    Przeczytaj także...
    Królestwo Prus (niem. Königreich Preußen) – oficjalny tytuł państwa prusko-brandenburskiego po 1701, wraz z pozostałymi domenami dynastii Hohenzollernów w latach 1701-1918, od 1871 wchodzące w skład Cesarstwa Niemieckiego. Terytorium Królestwa Prus obejmowało dwie trzecie całego obszaru Cesarstwa Niemieckiego.Survival-horror – gatunek gier komputerowych, w których głównym celem jest utrzymanie bohatera (lub bohaterów) przy życiu. Sytuacja w jakiej znajduje się gracz jest zwykle pozornie przesądzona (duża ilość przeciwników, środki do obrony niewielkie, amunicja często na wykończeniu, niedostępność apteczek). W grach typu survival horror akcja często odbywa się nocą. Fabuła jest zazwyczaj mroczna i owiana mgłą tajemnicy. Gry te przedstawione są najczęściej w widoku TPP (Silent Hill, Resident Evil).

    Amnesia: Mroczny obłęd (ang. Amnesia: The Dark Descent, w Rosji jako Амнезия. Призрак прошлого; wcześniej Lux Tenebras oraz Unknown) – niezależna komputerowa gra przygodowa z elementami survival horroru stworzona przez Frictional Games, twórców serii Penumbra. Pierwotnie wydana została niezależnie 8 września 2010 roku na platformy Microsoft Windows, OS X i Linux za pomocą dystrybucji cyfrowej w usłudze Steam, później ukazała się także w sprzedaży detalicznej. Wydano również jej ścieżkę dźwiękową oraz darmowe rozszerzenie o nazwie Justine, dostępnych jest też wiele modyfikacji stworzonych przez fanów.

    System cząstek - (pojęcie z zakresu grafiki trójwymiarowej) - zbiór pojedynczych elementów zwanych cząstkami reprezentujących określony efekt. Może to być np. deszcz, śnieg, dym, ogień. Systemy cząstek w grach fantastycznych służą również modelowaniu efektów specjalnych np. magicznych zaklęć czy czarów.Język rosyjski (ros. русский язык, russkij jazyk; dawniej też: język wielkoruski) – język należący do grupy języków wschodniosłowiańskich, posługuje się nim jako pierwszym językiem około 145 mln ludzi, ogółem (według różnych źródeł) 250-300 mln. Jest językiem urzędowym w Rosji, Kirgistanie i na Białorusi, natomiast w Kazachstanie jest językiem oficjalnym oraz jest jednym z pięciu języków oficjalnych a jednocześnie jednym z sześciu języków konferencyjnych Organizacji Narodów Zjednoczonych. Posługuje się pismem zwanym grażdanką, graficzną odmianą cyrylicy powstałą na skutek jej upraszczania.

    Protagonistą gry jest mężczyzna o imieniu Daniel, który budzi się pozbawiony wspomnień w mrocznym, niepokojącym zamku. Podczas jego eksploracji musi unikać potworów i innych niebezpieczeństw oraz rozwiązywać zagadki, aby dotrzeć do barona Aleksandra i go zabić w celu uwolnienia się od mrocznych mocy, które go ścigają.

    Handel detaliczny – polegający na realizacji sprzedaży detalicznej w niewielkich ilościach, odbywającej się w punktach sprzedaży detalicznej, w sklepach, kioskach, na straganach i kramach, przez dostawę do mieszkań jest ostatnim najważniejszym ogniwem obrotu towarowego.Promocja jest to oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy, polegające na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku.

    Gra została dobrze przyjęta przez recenzentów, zyskując miano jednej z najstraszniejszych gier w historii, oraz zdobyła trzy nagrody na Independent Games Festival w 2011 roku. 10 września 2013 roku ukazał się jej sequel zatytułowany Amnesia: A Machine for Pigs.

    Modyfikacja gry komputerowej (potocznie mod) – przeróbka gry komputerowej wykonana przez społeczność graczy albo na zlecenie producenta gry (np. Fallout 3: Point Lookout).Zwiastun – zapowiedź wydarzenia, oznaka, prognostyk, omen. Także osoba przynosząca nowiny, wieści o czymś, co ma nastąpić.

    Spis treści

  • 1 Fabuła
  • 1.1 Amnesia: Mroczny obłęd
  • 1.2 Amnesia: Justine
  • 2 Rozgrywka
  • 3 Tworzenie i wydanie
  • 3.1 Ścieżka dźwiękowa
  • 4 Zawartość do pobrania
  • 4.1 Inne historie
  • 5 Odbiór i sprzedaż
  • 6 Kontynuacja
  • 7 Przypisy
  • 8 Linki zewnętrzne


  • Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Komputer osobisty (ang. personal computer) – mikrokomputer przeznaczony przede wszystkim do użytku osobistego w domu i biurze. Służy głównie do uruchamiania oprogramowania biurowego, dostępu do zasobów Internetu, prezentacji treści multimedialnych (tekst, obrazy, dźwięki, filmy i inne), jak i gier.
    Poczytalność – zdolność do rozpoznania znaczenia zarzucanego danej osobie czynu i pokierowania swoim postępowaniem.
    Humble Bundle (dawniej Humble Indie Bundle) – seria pakietów gier komputerowych, albumów muzycznych, e-booków lub filmów sprzedawane i dystrybuowane drogą internetową z możliwością wyboru ceny przez kupującego.
    Protagonista (z greckiego (πρωταγωνιστής) – główny aktor w teatrze starożytnej Grecji, najwybitniejszy aktor w teatrze, który prowadził dialog z chórem i innymi aktorami występującymi w sztuce. W teatrze późniejszych epok określano tym mianem osobę, wokół której toczy się akcja, która jest jej głównym motorem, a także której przemiana jest opisywana. Protagonista w tym ujęciu nie musi być osobą graną przez jakiegokolwiek aktora w dramacie. Protagonistą jest obecnie nazywany również odtwórca głównej roli w filmie lub główny bohater książki. Pojęcie jest stosowane również w odniesieniu do innych sytuacji pozateatralnych, np. do „sceny naszego życia”, na której:
    Zadanie (ang. quest) – w grach komputerowych pojedynczy fragment fabuły, stawiający gracza i kontrolowanego przez niego bohatera/siłę przed próbą.
    The Chinese Room (do czerwca 2013 jako thechineseroom) – brytyjska firma tworząca niezależne gry komputerowe, producent gry przygodowej Dear Esther. Firma powstała w 2007 roku jako projekt badawczy na University of Portsmouth.
    Postać gracza lub bohater gracza – osoba lub istota, w którą wciela się gracz podczas sesji gry fabularnej lub komputerowej. W grze fabularnej bohater od początku jest tworzony przez kierującego nim gracza – dotyczy to wyglądu, stylu ubierania, mówienia, a często także samej przeszłości i znajomości. W trakcie gry gracz steruje poczynaniami bohatera, podejmuje za niego wszystkie decyzje i kreuje jego osobowość. Zazwyczaj postać gracza, o ile nie ginie w trakcie sesji, jest przez długi czas odgrywana przez danego gracza, czasami w różnych kampaniach i u różnych mistrzów gry. Pozostałe postacie, w które wciela się mistrz gry nazywane są bohaterami niezależnymi. Podczas terenówek i LARP-ów gracze stosują charakteryzację, aby zewnętrznie przypominać odgrywaną postać i przez to pełniej ją wyrażać, a także by lepiej wczuwać się w rolę lub też ułatwiać to innym.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.458 sek.