Alfa Romeo 6C

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Alfa Romeo 6C – seria samochodów osobowych produkowanych przez włoskie przedsiębiorstwo Alfa Romeo w latach 1947-1951.

R6 – (oznaczany także jako I6) – silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Układ ten, majacy 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego wzgledu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-5. Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów.Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O – iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:

Karoseria tego modelu skonstruowana została w oparciu o stalowe poszycie na stalowym szkielecie i ramie.

W ramach serii 6C, na rynek wypuszczone zostały modele:

  • Alfa Romeo 6C 1500
  • Alfa Romeo 6C 1750
  • Alfa Romeo 6C 1900
  • Alfa Romeo 6C 2300
  • Alfa Romeo 6C 2500
  • Alfa Romeo 6C 3000 Competizione Maggiorata
  • Dane techniczne modelu 2500[ | edytuj kod]

  • R6 2,4 l (2442 cm), DOHC
  • Układ zasilania: trzy gaźniki Solex
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 71,00 × 99,00 mm
  • Moc maksymalna: 110 KM przy 4800 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: b/d
  • Prędkość maksymalna: 161 km/h
  • Gaźnik (karburator) – urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną o odpowiednim składzie w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym. W gaźniku następuje dozowanie paliwa, jego odparowanie i wymieszanie oparów paliwa z powietrzem, a następnie dostarczenie odpowiedniej ilości wytworzonej mieszanki poprzez kolektor dolotowy do cylindra. Gaźnik jest częścią układu zasilania silnika spalinowego.
  • Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe
  • Zawieszenie tylne: niezależne, oś łamana, drążki skrętne
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Wielka Księga Samochodów. Michael Bowler, Giuseppe Guzzardi, Enzo Rizzo. Warszawa: Carta Blanca, 2011, s. 267. ISBN 978-83-7705-129-0.




    Reklama