Adrian Carmack
Przeczytaj także...
Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.Hotel – obiekt wchodzący w skład infrastruktury turystycznej, w którym świadczone są odpłatnie usługi noclegowe (przede wszystkim krótkookresowe).
Strzelanka pierwszoosobowa, FPS (od ang. first-person shooter) – gatunek gier komputerowych skoncentrowanych na walce z przeważającym zastosowaniem broni palnej, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Innymi słowy, gracz doświadcza akcji oczami głównego bohatera. Widzi ręce i broń postaci. Pozostałe części ciała tylko na filmach objaśniających fabułę. Strzelanka pierwszoosobowa jako gatunek dzieli cechy wspólne z innymi strzelankami, które stanowią zarazem część gatunku gier akcji. Innego rodzaju broń niż broń palna jest możliwa, ale jej znaczenie jest zwykle drugorzędne.
Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.Hotel – obiekt wchodzący w skład infrastruktury turystycznej, w którym świadczone są odpłatnie usługi noclegowe (przede wszystkim krótkookresowe).
Strzelanka pierwszoosobowa, FPS (od ang. first-person shooter) – gatunek gier komputerowych skoncentrowanych na walce z przeważającym zastosowaniem broni palnej, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Innymi słowy, gracz doświadcza akcji oczami głównego bohatera. Widzi ręce i broń postaci. Pozostałe części ciała tylko na filmach objaśniających fabułę. Strzelanka pierwszoosobowa jako gatunek dzieli cechy wspólne z innymi strzelankami, które stanowią zarazem część gatunku gier akcji. Innego rodzaju broń niż broń palna jest możliwa, ale jej znaczenie jest zwykle drugorzędne.
Adrian Carmack (ur. 5 maja 1969) – amerykański grafik komputerowy.
Był jednym ze współzałożycieli spółki id Software odpowiedzialnej za takie tytuły jak Wolfenstein 3D, Doom czy Quake. Carmack był głównym grafikiem i jednym z głównych udziałowców spółki. Odszedł z id Software w 2005.
W 2014 roku kupił pięciogwiazdkowy hotel w Irlandii.
Alfonso John Romero (ur. 28 października 1967, Colorado Springs, Kolorado, USA) – współzałożyciel id Software i projektant gier komputerowych: Wolfenstein 3D, Doom i Quake.id Software - producent gier FPP. Znani są z serii Wolfenstein, Doom oraz Quake. Firma powstała w Mesquite w Teksasie w 1991 roku.
W 2016 roku wspólnie z Johnem Romero, również współzałożycielem id Software, zapowiedział wydanie nowej gry FPS.
Przypisy[ | edytuj kod]
- ↑ Michael McWhertor: id Software founders John Romero and Adrian Carmack tease new FPS, Star Wars-style (ang.). polygon.com. [dostęp 2016-09-11].
- Andy Chalk: John Romero and Adrian Carmack team up for another teaser (ang.). PC Gamer, 2016-04-20. [dostęp 2016-09-19].
- ↑ ‘Doom’ game creator buys Heritage resort (ang.). The Irish Times. [dostęp 2016-09-11].
Grafika komputerowa – dziedzina informatyki zajmująca się wykorzystaniem technik komputerowych do celów wizualizacji artystycznej oraz wizualizacji rzeczywistości. Grafika komputerowa jest obecnie narzędziem powszechnie stosowanym w nauce, technice oraz rozrywce.Quake – gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez id Software i wydana 22 czerwca 1996 roku przez GT Interactive. Jako jedna z pierwszych posiadała silnik graficzny wyświetlający trójwymiarowy, teksturowany obraz. Wywodzi się pośrednio z serii Doom, kontynuując jej niektóre rozwiązania. W tej grze po raz pierwszy pojawiła się konsola służąca do konfiguracji i automatyzacji ustawień oraz rozmów z pozostałymi graczami.
Warto wiedzieć że... beta
Wolfenstein 3D (w skrócie Wolf 3D) to gra komputerowa, wyprodukowana przez id Software i wydana przez firmę Apogee 5 maja 1992 roku. Trójwymiarowy następca gier Castle Wolfenstein i Beyond Castle Wolfenstein, wydanych przez Muse Software odpowiednio w latach 1983 i 1984 na platformę Apple II.