2008 w grach komputerowych

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2008 roku w grach komputerowych. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

Chiba (jap. 千葉市 - Chiba-shi) – stolica prefektury Chiba w Japonii, na wyspie Honsiu. Miasto założono 1 stycznia 1921, a 1 kwietnia 1992 zostało oznaczone rządowym rozporządzeniem. Los Angeles – najludniejsze miasto amerykańskiego stanu Kalifornia, a zarazem drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w Stanach Zjednoczonych (za Nowym Jorkiem), za sprawą populacji liczącej 3 792 621 mieszkańców (2010). Los Angeles zajmuje powierzchnię 1302 km² i położone jest w regionie Kalifornii Południowej. Miasto stanowi centrum aglomeracji Los Angeles-Long Beach-Santa Ana, którą w 2010 roku zamieszkiwało 12 828 837 osób, czyniąc z tego regionu 2. pod względem populacji obszar metropolitalny Stanów Zjednoczonych i jednocześnie jedną z najludniejszych metropolii świata. Los Angeles jest siedzibą hrabstwa Los Angeles, czyli najbardziej zaludnionego i jednego z najbardziej zróżnicowanych etnicznie hrabstw w Stanach Zjednoczonych. Z kolei obszar samego Los Angeles uznany został za najbardziej zróżnicowane etnicznie amerykańskie miasto. Mieszkańcy Los Angeles często określani są mianem „Angelenos”.


Wydarzenia[ | edytuj kod]

Biznes[ | edytuj kod]

  • 15-17 lipca – E3 2008 w Los Angeles Convention Center w Los Angeles w stanie Kalifornia.
  • Targi i festiwale[ | edytuj kod]

  • 9-12 październikaTokyo Game Show w Makuhari Messe International Convention w Mihama-ku w prefekturze Chiba w Japonii.
  • Wydane gry[ | edytuj kod]

    (daty wydania dla Ameryki Północnej)

    Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Stéphane Calonne: Le TGS 2008 en octobre (fr.). JEUXFRANCE.COM, 2007-09-24. [dostęp 31 grudnia 2007].




    Reklama