• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Środki masowego przekazu w Rosji



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    NEWSru.com - rosyjski portal internetowy prezentujący najnowsze wiadomości polityczne, społeczne, ekonomiczne, sportowe i kulturalne. Istnieje od 2000 roku, jest dostępny w języku rosyjskim. Obok NEWSru.com działają równolegle portale NEWSru.ua (z wiadomościami z Ukrainy) i NEWSru.co.il (z wiadomościami z Izraela).Niezawisimaja Gazieta (ros. Независимая Газетa) – centrowy dziennik rosyjski wydawany w Moskwie od 1990 roku. Skierowany głównie do wykształconych czytelników, ceniony w środowisku biznesmenów i inteligencji. Gazeta publikuje liczne dodatki poświęcone nauce, sprawom lokalnym, ekonomii i dyplomacji. W dzienniku często pojawia się krytyka kremlowskiej polityki, szczególnie zagranicznej.

    Środki masowego przekazu w Rosjiśrodki masowego przekazu mające siedzibę na terenie Federacji Rosyjskiej.

    Najbardziej wpływowym koncernem medialnym jest Wszechrosyjska Państwowa Kompania Telewizyjna i Radiowa, posiadająca 5 stacji telewizyjnych, 2 kanały międzynarodowe, 5 stacji radiowych i 80 regionalnych kanałów telewizyjnych oraz radiowych. Dwa z sześciu najczęściej oglądanych, ogólnokrajowych kanałów telewizyjnych (TNT i NTV) należą do Gazpromu, spółki akcyjnej, w której największy udział posiada państwo (38,3%).

    Rossija 1, Россия 1 (pl: Rosja 1) – publiczna stacja telewizyjna Federacji Rosyjskiej, konkurent publicznej stacji Pierwyj kanał o palmę głównego kanału telewizji rosyjskiej. Odbiorcy kanału to ponad 117 milionów ludzi. Poza terytorium Rosji, transmisja większości programów odbywa się na częstotliwościach kanału RTR Płanieta.Rossija K (pl: Rosja K) – publiczna stacja telewizyjna Federacji Rosyjskiej o profilu kulturalnym. "Rossija K" nazywana "Kanałem Kulturą" nie nadaje reklam, wyłącznie podawane są informacje kulturalne, filmy dokumentalne oraz relacje z wydarzeń artystycznych.

    Ponad 90% społeczeństwa informacje na temat wydarzeń w kraju czerpie w przeważającej części z telewizji.

    Media niepaństwowe docierają do nie więcej niż 10-15% rosyjskiego społeczeństwa.

    Spis treści

  • 1 Prasa
  • 2 Telewizja
  • 3 Radio
  • 4 Internet
  • 5 Przypisy
  • 6 Linki zewnętrzne
  • OAO Telekompania NTV (rus. ОАО Телекомпания НТВ) - rosyjska stacja telewizyjna, należąca do Gazprom-media. NTV powstała 10 października 1993.Nowaja Gazieta (ros. Новая Газета, czyli po polsku „Nowa Gazeta”) – gazeta o profilu centroprawicowym, ukazująca się w Moskwie, wybranych regionach Rosji i poza jej granicami. Z powodu częstych problemów finansowych, gazeta wielokrotnie zmieniała częstotliwość i dni wydawania. Obecnie pojawia się trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Gazeta.pl – jeden z największych polskich portali internetowych, w jego skład wchodzą serwisy tematyczne m.in. Wiadomości, Gospodarka, Edukacja, Gry, Kobieta, eDziecko.pl, a także serwisy lokalne największych polskich miast (np.: Krakow.Gazeta.pl, Warszawa.Gazeta.pl, czy Wroclaw.Gazeta.pl). Serwisy grupy Gazeta.pl odwiedza miesięcznie 11,92 mln użytkowników.
    Moskowskije Nowosti (ros. Московские новости, ang. Moskovskiye Novosti) – rosyjski dziennik, wychodzący od 1980 do 1 stycznia 2008; wznowiony w lutym 2011.
    Kommiersant (ros. Коммерса́нтъ, ang. Kommersant) – rosyjski największy i niezależny dziennik, ukazujący się od poniedziałku do soboty. Średni nakład wyniósł w 2005 roku 131 000 egzemplarzy. Właścicielem jest biznesmen Uliszer Usmanow.
    Piatyj kanał (ros. Пятый канал), właśc. OAO Tieleradiokompanija Piatyj kanał (ros. ОАО Телерадиокомпания Пятый канал) – rosyjska stacja telewizyjna działająca w Petersburgu. Powstała 7 lipca 1938 (w obecnej formule 1997). Dyrektorem stacji jest Marina Fokina.
    Aleksiej Anatoljewicz Nawalny (ros. Алексей Анатольевич Навальный, ur. 4 czerwca 1976 w Butyniu) – rosyjski publicysta i działacz polityczny, obecnie autor jednego z najpopularniejszych w Rosji blogów.
    Cenzura (łac. censere – osądzać) – świadome wprowadzenie w błąd poprzez selektywny dobór zazwyczaj masowo rozpowszechnianych informacji.
    Lenta.ru – jedna z czołowych rosyjskich E-gazet, założonych przez Antona Nosika (ros. Антон Носик) w 1999 roku. Właścicielem gazety jest Rambler Media Group. Według spółki Alexa.com, gazeta Lenta.ru w marcu 2014 roku zajmowała 16. miejsce co do popularności w Rosji. W 2010 roku Uniwersytet Harvarda przeprowadził badanie rosyjskiej blogosfery, które uznało gazetę Lenta.ru za najbardziej cytowane źródło wiadomości w blogach rosyjskojęzycznych.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.076 sek.